Werk Wat is uw dagtarief?

Tussen 240k/jaar en 1mil zit nog een groot gat natuurlijk.

Tussen een bedrijf van 160man/150mio omzet en een bedrijf van 120k man en 60 miljard omzet ook :)

C-level is geen equivalent aan miljoenen of aan een rate van 7000/dag; die variëren. Voor een bedrijf van die size, is die 20k een redelijke indicatie. Dat gaan geen profielen zijn die 50k/maand gaan factureren voor een bedrijf van die size.
 
Is ons beeld hier niet wat scheefgetrokken door de gigantische IT dagtarieven? Ik ken iemand die een bouwbedrijf runt, inc bonus komt die op +-18k/maand, en die werkt dan 6/7, 11-12u/dag. Ook ken ik meerdere jonge mensen die rond de 350/dag liggen in motion design/graphic design etc, die zitten zeker niet op hun honger op het einde van de maand.

Misschien een beetje down to earth komen dat niet elk dagtareif dat van een ervaren ict'er of multinational CEO moet zijn 😉
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht afgelopen jaar dat ik me te kort had gedaan door niet boven de 700 te zitten :unsure: Zo te zien was het misschien nog niet zo een slecht idee om wat conservatiever te zijn voor mijn eerste jaar, te meer omdat ik wel een tariefverhoging er door heb gekregen.
 
Ik dacht afgelopen jaar dat ik me te kort had gedaan door niet boven de 700 te zitten :unsure: Zo te zien was het misschien nog niet zo een slecht idee om wat conservatiever te zijn voor mijn eerste jaar, te meer omdat ik wel een tariefverhoging er door heb gekregen.

Same :laugh:
 
Iemand een idee wat een CEO en CFO van een bedrijf met 160 vaste personeelsleden en omzet van ongeveer 150mil kan vragen?
Mag ik ervanuit gaan dat dit geen dagtarief meer is maar een vast maandbedrag?
Asking for a friend ;)
Jammer dat de forumleden niet willen of durven antwoorden, ken er zelf geen maar wel wat KMO eigenaars en die lachen met het drinkgeld dat hier gepost wordt. Ik zou dan zeggen dat C level wel wat meer is dan iemand die een mini KMO heeft - of ben ik daar verkeerd in?
 
Jammer dat de forumleden niet willen of durven antwoorden, ken er zelf geen maar wel wat KMO eigenaars en die lachen met het drinkgeld dat hier gepost wordt. Ik zou dan zeggen dat C level wel wat meer is dan iemand die een mini KMO heeft - of ben ik daar verkeerd in?
Groot verschil tussen eigenaar en manager.
Nonkel is eigenaar van een KMO en die verdient meer dan de CEO van Telenet...
 
Jammer dat de forumleden niet willen of durven antwoorden, ken er zelf geen maar wel wat KMO eigenaars en die lachen met het drinkgeld dat hier gepost wordt. Ik zou dan zeggen dat C level wel wat meer is dan iemand die een mini KMO heeft - of ben ik daar verkeerd in?

Er is toch gewoon geantwoord? :)

C-level en eigenaar zijn twee aparte zaken, dus ook zinloze vergelijkingen (zie CEO Coca Cola, die harkt 50+mio USD binnen, BH ontvangt 700+mio USD aan dividenden), en C-level variëert dan ook nog eens sterk van het type bedrijf, size, scope, omzet, etc. Daarnaast is er onderscheid tussen de dayrate waarvan je hier indicaties zag, en de variabele pay die ook sterk kan verschillen. Ga je dan naar niet beursgenoteerde bedrijven, en kan je PE doen, dan krijg je nog een ander speelveld.
 
Amateurs hier met jullie miljoen per jaar!

Salaris Belgische CEO breekt door plafond van 10 miljoen euro

 
Veel C-levels hebben management vennootschappen, die kan je gewoon opzoeken 😉
Dit, een management vennootschap is nog iets anders dan een Freelancer hoor.

Ik ken de oprichters van een heel gekend bedrijf (ik noem geen namen) en de CEO heeft ook een management vennootschap waar hij aan factureert.
 
Dit, een management vennootschap is nog iets anders dan een Freelancer hoor.

Ik ken de oprichters van een heel gekend bedrijf (ik noem geen namen) en de CEO heeft ook een management vennootschap waar hij aan factureert.
Wat is er anders aan een managementsvennootschap dan een freelancersvennootschap? Op financieel vlak zijn die 2 toch hetzelfde?
 
Dit is volgens mij zelfs wettelijk verplicht. C-level & directeursfuncties zijn toch nooit "intern"?
Tuurlijk wel, in het verleden (en momenteel) genoeg voor CEO's en CFO's gewerkt die gewoon op de payroll staan.

Of het verstandig is, is een andere zaak.
 
Amerikaanse boite, 50k werknemers, daar is iedereen op payroll (dus BE manager, BENELUX manager, EMEA manager, en nog enkele tot aan CEO)
Eens gegoogled en blijkbaar kan je zelfs de CEO zijn loon vinden online.
18miljoen waarvan 7,5% basisloon en de rest in bonussen/stocks/stockoptions
 
Er is toch gewoon geantwoord? :)

C-level en eigenaar zijn twee aparte zaken, dus ook zinloze vergelijkingen (zie CEO Coca Cola, die harkt 50+mio USD binnen, BH ontvangt 700+mio USD aan dividenden), en C-level variëert dan ook nog eens sterk van het type bedrijf, size, scope, omzet, etc. Daarnaast is er onderscheid tussen de dayrate waarvan je hier indicaties zag, en de variabele pay die ook sterk kan verschillen. Ga je dan naar niet beursgenoteerde bedrijven, en kan je PE doen, dan krijg je nog een ander speelveld.
Een aantal wel ja, maar vermoedelijk zijn er meer relevante mensen hier aanwezig.

Ik dacht altijd dat eigenaars van kleine kmo (in een kleine kmo ben je niet zelden ook de manager) wat te vergelijken waren met c- level in gemiddeld bedrijf - maar dat zijn zodat onmogelijke vergelijkingen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan