Ik post mijn loon:...

  • Graag! Heb dit gedaan!

    Stemmen: 190 47,6%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

    Stemmen: 89 22,3%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

    Stemmen: 120 30,1%

  • Totaal aantal stemmers
    399
36h week officieel ? Bank of andere rare CAO.

Gelijkaardig aan de CAO van mijn madam. Die werken 40 uren en 18 ADV dagen (en per 5y nog eens 2d verlof erbij...)
Der zijn best veel paritaire comités waar je al lang niet meer aan 38 uren zit, hoor.
 
Denk dat jij toch de gemiddelde belg een veel grotere vrijheid/mogelijkheid hebt om van PC te veranderen.

Hoe werkt dat eigenlijk? Kan een bedrijf zomaar zijn PC kiezen of moet een comite dat goedkeuren naargelang de bedrijfsactiviteiten/codes ?

Ik hoor altijd van die horror verhalen van mini startups die overgenomen worden door grotere startups en op den duur heeft iedereen een andere legacy PC en andere verlof stelsels (en andere indexering systemen en bonus systemen).
 
Hoe werkt dat eigenlijk? Kan een bedrijf zomaar zijn PC kiezen of moet een comite dat goedkeuren naargelang de bedrijfsactiviteiten/codes ?

Ik hoor altijd van die horror verhalen van mini startups die overgenomen worden door grotere startups en op den duur heeft iedereen een andere legacy PC en andere verlof stelsels (en andere indexering systemen en bonus systemen).
Een pc kies je niet, je wordt dat toegewezen op basis van je activiteiten (Allez, in theorie kan je het kiezen, maar er is controle op)

Bij fusies van bedrijven ga je geen x-tallen pc's hebben, de bedrijven met 3 paritaire comités zijn al uitzonderingen.

Verlofstelsels enzo zijn wel vaak vrschillend, maar dat komt normaal niet door pc's maar door verschillende arbeidsreglementen en contracten
 
Een pc kies je niet, je wordt dat toegewezen op basis van je activiteiten (Allez, in theorie kan je het kiezen, maar er is controle op)

Bij fusies van bedrijven ga je geen x-tallen pc's hebben, de bedrijven met 3 paritaire comités zijn al uitzonderingen.

Verlofstelsels enzo zijn wel vaak vrschillend, maar dat komt normaal niet door pc's maar door verschillende arbeidsreglementen en contracten

Gelinkt aan historische PCs ? Stel je heb PCa met 37h week en dus 18ADV dagen en je wordt overgenomen door een bedrijf in PC2 dat 38h week heeft. Blijf je dan in dat PC of ga je naar nieuwe en behoud je je 18d? Je hebt toch je historische contract?

Mijn vroegere overbuur had vb 18 ADV dagen en index op een andere manier dan mezelf. Kan ook zijn dat onze HR te tam was en gewoon historisch alles overnam Terwijl dat niet nodig was.

Ex collega is nu operations mgr bij een scale up en was toch ook serieus aan het vloeken. Die hadden 3 groepen mensen. De ene index in januari en de andere pas in december ergens en gekak dat er was omdat die ene die 10% index bijna een jaar vroeger hadden. Terwijl dat uiteindelijk dus op hetzelfde neer kwam maar in een andere volgorde....
 
...

Ik heb de komende weken enkele gesprekken gepland staan en krijg daar ongetwijfeld de "wat zijn uw loonverwachtingen" rond mijn oren. Misschien een domme vraag, maar wat is zo een beetje het equivalent bruto loon met een "echte" bedrijfswagen incl tankkaart (dus niet meer dat gepruts via een cafetariaplan)? Ik dacht zelf om een range tussen 4.5 en 5k (incl bedrijfswagen dus) aan te geven en kijken wat ze doen, maar wil enerzijds geen geld op de tafel laten liggen... maar misschien nog belangrijker: ook mijn eigen kansen niet verkwanselen.

Is je vraag wat zo'n bedrijfswagen incl. tankkaart aan de werkgever kost, of hoeveel het jou zelf zou kosten als je een gelijkaardige auto koopt?

Voor een grove inschatting van de kost voor de werkgever: gebruik de online simulator van directlease of leaseplan voor jouw specifiek model, hoeveel km/jaar je in totaal doet en een tijd van 4 of 5 jaar; die simulator zal je een maandbedrag geven - kijk wel dat je het bedrag incl. brandstof neemt. Grotere werkgevers betalen in realiteit wel wat minder als ze fleet kortingen kunnen krijgen bij het automerk en/of de garage, maar het geeft een idee.
€100 brutoloon betalen kost je werkgever ongeveer €134 à €140 dacht ik (na sociale lasten en pensioenbijdrage), gerekend met 12 maanden loon om het simpel te houden.
 
Is je vraag wat zo'n bedrijfswagen incl. tankkaart aan de werkgever kost, of hoeveel het jou zelf zou kosten als je een gelijkaardige auto koopt?

Voor een grove inschatting van de kost voor de werkgever: gebruik de online simulator van directlease of leaseplan voor jouw specifiek model, hoeveel km/jaar je in totaal doet en een tijd van 4 of 5 jaar; die simulator zal je een maandbedrag geven - kijk wel dat je het bedrag incl. brandstof neemt. Grotere werkgevers betalen in realiteit wel wat minder als ze fleet kortingen kunnen krijgen bij het automerk en/of de garage, maar het geeft een idee.
€100 brutoloon betalen kost je werkgever ongeveer €134 à €140 dacht ik (na sociale lasten en pensioenbijdrage), gerekend met 12 maanden loon om het simpel te houden.
Er komt naast de leasingkost nog extra kosten bij kijken, de administratieve overhead, de co2 taks (geen idee wat de juiste naam is) en wie weet wat er nog bij komt.
Daarom dat je ook geen 2 bedrijven met elkaar kan vergelijken qua autobudget.
 
Gelinkt aan historische PCs ? Stel je heb PCa met 37h week en dus 18ADV dagen en je wordt overgenomen door een bedrijf in PC2 dat 38h week heeft. Blijf je dan in dat PC of ga je naar nieuwe en behoud je je 18d? Je hebt toch je historische contract?
je pc heeft, tenzij je de voordelen ervan expliciet als onderdeel van je contract laat opnemen, enkel te maken met de hoofdactiviteiten van het bedrijf.
Mijn vroegere overbuur had vb 18 ADV dagen en index op een andere manier dan mezelf. Kan ook zijn dat onze HR te tam was en gewoon historisch alles overnam Terwijl dat niet nodig was.
dat zal eerder te maken hebben met het contract/arbeidsreglement
 
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Doctoraatsopleiding bezig
Mag ik vragen waarom, uit interesse of wordt dit verwacht gezien je functie als hoofd? Heb zelf een doctoraat behaald binnen radiotherapie, was wel pittig, zeker in combinatie met klinisch werk en gezien er bij ons 4 journal papers verwacht werden.
 
Uit interesse. Ik heb ook wel een redelijk academische kijk op onze job, zowel onderzoek als doceren. De combinatie met klinisch en academisch werk is zeker heel pittig. Momenteel is de derde paper in review. 🤞
 
  • Leuk
Waarderingen: Ega
1. PERSONALIA
Leeftijd: 32
Opleiding: Bachelor Toegepaste informatica
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 7
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): IT (PC200)
Huidige functie: Sr. Azure Consultant
Anciënniteit: 7 jaar bij mijn huidige werkgever
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40


3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3882
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2550
Nettovergoedingen: 192.5
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Ja
BedrijfsGSM/laptop: Laptop + GSM abonnement
Maaltijdcheques: Ja, 8 euro
Ecocheques: Ja, 250 euro
Groepsverzekering (deel werkgever%): groepsverzekering geen idee hoeveel %
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): CAO90 bonus ( 1300€ netto per jaar bij behalen groepstarget )


4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Oost-Vlaanderen
Afstand woon/werk in km's: 55 km
Afstand woon/werk in tijd: +/- 50 min (behalve als ik naar klanten ga natuurlijk)
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): TCO 800€, onbeperkt

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12 dagen ADV
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Ja
Hoe vaak overuren te presteren: Wekelijks een paar uren
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): Ja
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee


Is dit nog steeds een correcte verloning voor mijn ervaring?
 
Is dit nog steeds een correcte verloning voor mijn ervaring?
Nee. Ik heb nu ongeveer 2 jaar ervaring als ontwikkelaar en heb krak hetzelfde loon, aan 37,5u per week zonder ooit overuren te moeten doen. Enkel mijn CAO90 is iets lager. Dat zonder ooit een diploma te halen, maar wel op AWS ipv Azure, maar dat zou niet zoveel impact mogen hebben op uw verloning.
 
Wat is dat trouwens, een (Sr.) Azure consultant?

Is dat dan een developer die ontwikkelt met MS technologieën in de cloud?
Is dat een analyst met wat technische achtergrond die infrastructuur gaat uittekenen met de klant vooraleer de DEVs er op springen?
Nog iets anders?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan