UEFA Conference League 2023-2024

Toch gewoon duidelijk dat Onyedika het niet wist dat hij een gele kaart had. Scheids roept normaliter altijd de speler tot bij hem, zodat er geen misverstanden zijn en al zeker op een plaats waar meerdere spelers tegelijkertijd aanwezig zijn.

Ik geloof in geen honderd jaar dat Onyedika die tackle daar maakt als hij bewust is van het feit dat hij al geel had.

Ik dacht op die beelden toch ook direct dat hij het gewoon wél duidelijk ziet.
Vanaken zegt het toch ook correct, gewoon een zeer domme fout om te maken op 60 meter van de goal die tweede.

Alles kan nog wel voor Club, 3-2 is echt geen slechte uitgangspositie, gewoon direct bij de keel grijpen in de thuismatch.
Onyedika kijkt naar de bal die door Spileers getrapt wordt, niet naar de ref.
 
Sporza is zo een hatelijke kutsite.
"Kijk eens goed naar bovenstaande beelden." en "Goed mogelijk dus", "zonder dat hij het zelf wist" als ondertiteling bij de beelden ... weer van dat vaderlands gezever door een blogger die ze uit de kleuterklas hebben gepikt omdat bepaalde quota gevuld moesten worden. Deze kan precies wel al Nederlands typen, dus we moeten toch al blij zijn met de sportsite van de openbare omroep in deze situatie als ge het vergelijkt met de rest van hun propaganda.

Los daarvan, ik bekijk dezelfde beelden op Sporza en ik zie Onyedika kijken naar Oliver als die geel vastneemt na zijn "elleboogje", en ik zie hem kijken naar de ref als die geel omhoog steekt naar hem. Joos hoort ge het ook zeggen dat het voor Onyedika is, zoals iedereen dat ook wel doorhad die die fase volgde. Maar neen, net degene waarover het gaat en in wiens nadeel het toevallig is, die weet weer van niets uiteraard.

Ik zal u zeggen hoe het zit: Onyedika had een deel lastige minuten en ge ziet hem in dat clipje van Sporza een lichte elleboogje zetten, wat duwen in het opstootje dat daaropvolgt en een stomme tackle doen. Die had nooit gedacht dat die voor die tackle meteen een tweede geel na zijn eerste geel zou krijgen, gebeurt zo vaak in voetbal. En dan dat belachelijk acteren er nog bij bij dat rood: "maar ik weet toch van niets meneer de ref *handjes omhoog* het is echt mijn eerste geel hoor *mond op half zeven*" ...

Stop met die domme spelers zo te verdedigen. En natuurlijk is de ref het weer geweest, ook al hebt ge hieronder visueel bewijs dat Onyedika wel degelijk zag dat er een gele kaart getrokken werd vijf seconden na een fout van hem, en Oliver ook ziet dat Onyedika dat ziet. Dan hebt ge nog de communicatie op het veld, die kan ik wel niet horen. Maar neen, we gaan op basis van wat gekleurde getuigenissen en flarden van beelden liever de kant van de speler die nonchalant de ref negeert kiezen dan de kerk in het midden te houden, of gewoon de ref zelf nog de schuld te geven. Schei toch uit alweer.


o.jpg
Die tweede foto lijkt me zowaar net eerder dat de ref geel trekt voor Spileers met die bal die net op de Fiorentina speler trapt. Zo meteen gedecideerd geel trekken. Verwarring is zeker mogelijk. En zo dacht wellicht ook Onyedika.

Echt alles wijst erop dat Onyedika het niet door had.

En ja, uiteraard zijn voetballers soms dom en zoeken ze uitvluchten (zelfs vaak volledig onterecht). Ik kijk (ook) al bijna 30 jaar tientallen matchen per jaar.

Zoals hiervoor al vermeld door stungunner: ik heb nog zelden (nooit denk ik zelfs) een speler zien gebaren dat hij niet wist dat hij al geel had. Is echt een vreemde vorm van "verdediging" (tenzij je dat effectief denkt natuurlijk). Logischer zou zijn om te betwisten dan fout 2 geel is, of dat fout 2 zo snel na fout 1 opnieuw geel is, of dat fout 1 slechts de eerste fout was, etc. Allemaal goed mogelijk.

Maar "ik wist het niet dat ik al geel had (dit is mijn eerste, toch?)", echt nog nooit gezien.
 
Als zelf gevoetbald te hebben, wist ik maar al te goed wanneer ik al geel had gekregen. Je hebt zelf ook wel de verantwoordelijkheid als speler om uw kaart in ontvangst te nemen, wat ook wel wat een teken is van respect naar de ref, niet? Zelfs al ben je het niet eens met de beslissing van de ref. Natuurlijk kan het in het heetst van de strijd wel zijn dat je het even was vergeten, maar bij Onyedika was het amper vier minuten geleden.
 
Allé, we zullen het nooit weten ... maar als ik dit filmpje bekijk: https://sporza.be/nl/2024/05/02/een...edika-niet-dat-hij-al-geel-had~1714684655167/ - vanaf seconde 28 zie je hem naar Belotti en ook ff naar de ref kijken volgens mij, en dan staat ie nog met geel in de lucht.

"Ik wist niet dat ik al geel had" is een vreemde vorm van verdediging ... dat klopt, maar "wijzen naar de bal", "teken doen dat je bal raakt", "doen alsof je de man niet raakt" ... om dan bij de tv beelden 300% duidelijk te zien dat ze compleet, maar dan echt compleet bij het verkeerde eind hebben .. sorry, maar ik weiger 99% van die komedianten te geloven in hun reacties.
 
Allé, we zullen het nooit weten ... maar als ik dit filmpje bekijk: https://sporza.be/nl/2024/05/02/een...edika-niet-dat-hij-al-geel-had~1714684655167/ - vanaf seconde 28 zie je hem naar Belotti en ook ff naar de ref kijken volgens mij, en dan staat ie nog met geel in de lucht.

"Ik wist niet dat ik al geel had" is een vreemde vorm van verdediging ... dat klopt, maar "wijzen naar de bal", "teken doen dat je bal raakt", "doen alsof je de man niet raakt" ... om dan bij de tv beelden 300% duidelijk te zien dat ze compleet, maar dan echt compleet bij het verkeerde eind hebben .. sorry, maar ik weiger 99% van die komedianten te geloven in hun reacties.
We gaan het wellicht nooit weten, maar ik zou dit zo een vreemde vorm van "komedie" vinden. Ik kan eigenlijk niet geloven dat je erop zou komen als je effectief wist dat je al geel had... :p
 
Als zelf gevoetbald te hebben, wist ik maar al te goed wanneer ik al geel had gekregen. Je hebt zelf ook wel de verantwoordelijkheid als speler om uw kaart in ontvangst te nemen, wat ook wel wat een teken is van respect naar de ref, niet? Zelfs al ben je het niet eens met de beslissing van de ref. Natuurlijk kan het in het heetst van de strijd wel zijn dat je het even was vergeten, maar bij Onyedika was het amper vier minuten geleden.
In 99.99% van de gevallen is dit volstrekt duidelijk. Nu was er verwarring mogelijk omdat Spileers net nadien de bal tegen een andere speler trapt. De ref was redelijk traag met het trekken van de kaart en trekt die eigenlijk pas op het moment van de Spileers actie. Onyedika is het helemaal niet "vergeten". Hij heeft het ofwel helemaal niet gezien dat er überhaupt geel werd getrokken voor iemand (hetgeen onwaarschijnlijk lijkt gezien de beelden) ofwel dacht 'ie dat het voor Spileers was (hetgeen me goed mogelijk lijkt). De ref "richt" de kaart inderdaad niet echt naar Onyedika (zoals ook blijkt uit de beelden), maar eerder naar Spileers.
 
In 99.99% van de gevallen is dit volstrekt duidelijk. Nu was er verwarring mogelijk omdat Spileers net nadien de bal tegen een andere speler trapt. De ref was redelijk traag met het trekken van de kaart en trekt die eigenlijk pas op het moment van de Spileers actie. Onyedika is het helemaal niet "vergeten". Hij heeft het ofwel helemaal niet gezien dat er überhaupt geel werd getrokken voor iemand (hetgeen onwaarschijnlijk lijkt gezien de beelden) ofwel dacht 'ie dat het voor Spileers was (hetgeen me goed mogelijk lijkt). De ref "richt" de kaart inderdaad niet echt naar Onyedika (zoals ook blijkt uit de beelden), maar eerder naar Spileers.
Maar hij trekt de kaart toch al voor Spileers zelfs maar de bal trapt? Laat staan dat ie al weet wat de impact van die "terugspeelbal" is.
Hoe meer ik die beelden bekijk, hoe meer mij lijkt dat hij het wel degelijk gezien heeft, kan er niet aan doen :)
 
Pff moet ik ´nu ziek zijn heb de halve match niet gezien.eerste heeft ging het nog ma van de tweede herinner ik me enkel de 2-2
 
Teleurstellend ergens inderdaad, akkoord, maar langs de andere kant heeft aan de zoveelste "We keuren dit gedrag voor de volle honderd procent af" ook niemand iets uiteindelijk.
Blijven veroordelen en actie ondernemen. Als het echt gekende figuren zijn moet er toch iets aan gedaan worden?
 
Geen idee in hoeverre het mogelijk is om actie te gaan ondernemen als het niet in je eigen stadion is natuurlijk.

Misschien zijn ze daar achter de schermen wel mee bezig trouwens? Ben akkoord voor alle duidelijkheid hoor.
Die marginalen gaan natuurlijk ook elke week op Jan Breydel zitten he. En ik twijfel er niet aan dat ze er mee bezig zijn, zou maar spijtig zijn na dat voorval met die Manchester City-supporter.
 
Geen idee in hoeverre het mogelijk is om actie te gaan ondernemen als het niet in je eigen stadion is natuurlijk.

Misschien zijn ze daar achter de schermen wel mee bezig trouwens? Ben akkoord voor alle duidelijkheid hoor.

Je beslist als club nog altijd zelf aan wie je tickets verkoopt. Gewoon op zwarte lijst zetten en foto onder de stewards verspreiden.
 
Teleurstellend ergens inderdaad, akkoord, maar langs de andere kant heeft aan de zoveelste "We keuren dit gedrag voor de volle honderd procent af" ook niemand iets uiteindelijk.
In de harde kern seizoen 2 zullen ze het wel goedpraten.
 
Terug
Bovenaan