UEFA Conference League 2023-2024

In theorie ja, in de praktijk helemaal niet natuurlijk. Doorgegeven van tickets/abonnement gebeurt elke match.

En nu het tweede deel van de post lezen.

Stewards, spotters en securitypersoneel gebruiken. Maar goed, dan moet een club tijd en geld investeren ipv niks doen en genieten van vrijwilligerswerk. Daar wringt het schoentje meestal.
 
Was het allemaal maar zo eenvoudig...

Niks doen is een pak eenvoudiger, feit.

Wat verwacht je van me, dat ik hier een gans veiligheidsmanifesto van 63 pagina's uit de losse pols schud en op een forum gooi? Logisch dat er een pak werk bij komt kijken. Maar persoonlijk heb ik toch liever dat clubs meer tijd en energie in veiligheid steken zodat supporters niet gewoon in mekaar geslagen kunnen worden vanwille een sjaaltje.
 
Geen idee in hoeverre het mogelijk is om actie te gaan ondernemen als het niet in je eigen stadion is natuurlijk.

Misschien zijn ze daar achter de schermen wel mee bezig trouwens? Ben akkoord voor alle duidelijkheid hoor.
Dat kan zeker al. Volgens mij bestaat er zelfs een centrale database waar die mensen in terechtkomen + clubs worden geinformeerd door de lokale overheden als er supportersgeweld is gelieerd aan hun club.

Die wetteloosheid in de stadions, hoog tijd dat daar paal en park aan gesteld wordt.
Zeker - maar dit was toch ook wel gewoon een blunder van de stewards, Florentijnse stewards.

Niks doen is een pak eenvoudiger, feit.

Wat verwacht je van me, dat ik hier een gans veiligheidsmanifesto van 63 pagina's uit de losse pols schud en op een forum gooi? Logisch dat er een pak werk bij komt kijken. Maar persoonlijk heb ik toch liever dat clubs meer tijd en energie in veiligheid steken zodat supporters niet gewoon in mekaar geslagen kunnen worden vanwille een sjaaltje.
Waarom denk je eigenlijk dat clubs amper tot niets doen? Het is niet omdat er nog altijd incidenten gebeuren, dat clubs geen acties ondernemen of niet preventief te werk proberen gaan.
Jan Breydel heeft een capaciteit van net geen 30k, denk je nu echt dat die 100 hooligans maar niet worden gepakt gewoon omdat de club geen moeite doet? :crazy:
 
Waarom denk je eigenlijk dat clubs amper tot niets doen? Het is niet omdat er nog altijd incidenten gebeuren, dat clubs geen acties ondernemen of niet preventief te werk proberen gaan.
Jan Breydel heeft een capaciteit van net geen 30k, denk je nu echt dat die 100 hooligans maar niet worden gepakt gewoon omdat de club geen moeite doet? :crazy:

Waarom ik dat denk? Omdat er in letterlijk elk artikel over geweld in een stadion bijstaat "we kennen ze, het zijn altijd dezelfden".

Dat staat zo in dit artikel, dat staat hier op het forum en in artikels wanneer de boys van Anderlecht en Standard het weer te bont maken, dat staat op het Beerschot-forum, dat staat zelfs in de Poolse fangroepen van Lechia Gdańsk en Wisła Kraków.

Ik spreek trouwens niet over oppakken, wel over bannen en verwijderen. Wettelijk gezien iets gemakkelijker.
 
En nu het tweede deel van de post lezen.

Stewards, spotters en securitypersoneel gebruiken. Maar goed, dan moet een club tijd en geld investeren ipv niks doen en genieten van vrijwilligerswerk. Daar wringt het schoentje meestal.
Je hebt gelijk hoor, maar in de praktijk blijft het wrs heel lastig. Vb. in Jan Breydel hangen wel camera's, maar blijkbaar redelijk moeilijk om daar gezichten mee te zien.
 
Wat een rot uur toch.

Match voor de geschiedenis en door werk/jonge kindjes weet ik überhaupt niet of ik veel ga kunnen zien…
 
Laat gans Belgie vanavond Blauw-Zwart kleuren jongens :cheer:
tumblr_lpdeyyBmM61qe29wao1_500.gif
 
Wat een rot uur toch.

Match voor de geschiedenis en door werk/jonge kindjes weet ik überhaupt niet of ik veel ga kunnen zien…
Ok, werk geregeld en opvang voorzien.

Ik heb zowaar al stress voor deze match, terwijl ik de ECL voorlopig als "bonus" beschouwde. Het is toch een unieke kans om een historische finale te spelen.
 
Terug
Bovenaan