Stomme stoot van de dag

‘Kan je mijn shirt wassen voor morgen?’
Geen issue voor SuperHuisvrouw Squid, fluitend naar de wasmand, shirt er uit, in de wasmachine, in de droger, uithalen om te strijken en … ipv een wit t shirt is het een witte pyjamabroek van Squid. Dat ding is dan nog in een soort fleece, waar zat mijn hoofd?

Hopelijk niet in die fleece die je in de wasmachine zwierde :p

Totaal los daarvan, mijn stomme stoot van de dag: voor het eerst in lange tijd nog eens vlees meegebracht van een andere supermarkt; ik wist nog van vroeger dat die niet alleen zo'n papiertje tussen het vlees leggen maar ook 1 heel doorzichtig plastiekje per burger. Ik dat eraf gehaald, burgers in de pan gelegd om te bakken, snel nog even iets voor het werk doen... Ik draai die burgers om in de pan en zie dat ze blijkbaar nu op boven- én onderkant van die burgers zo'n plastic folie kleven o_O
En ik die dacht dat er een serieuze push was om zo weinig mogelijk plastic te gebruiken, tot het bannen van rietjes toe. Bon, gelukkig was dat plastic blijkbaar goed hittebestendig, niet gesmolten, zonder problemen van dat vlees kunnen halen en ik heb achteraf geen plastic gesmaakt.
 
Ja kameraad gij hebt chance gehad! Het is mij niet duidelijk hoe je dit nu voor elkaar gekregen hebt met een klopboor. Maar ik ken het, 't is laat, ge zijt vermoeid en plots denk je niet zo helder meer.

Hopelijk herstel je vlot en volledig!
Ik wil toch ook even een situatieschets van hoe dit gebeurd is.
De klokboor zat vast in het paneel en waartegen wou je dan tikken? (terwijl je de gasknop van de boormachine ingedrukt had dan?)

Ik had die klopboor op m'n boormachine (met accu) gestoken, en zoals elke man altijd doet wou ik enkele test "bzzz bzzz bzzz" doen.
Maar hij deed niets. Dus ik draai hem op z'n zij en ga met m'n rechterhand richting het scherpe uiteinde om er een tikje tegen te geven. (Soms loopt da ding eens vast en werkt het terug na een licht tikje).

Maar, die boormachine lag op de tafel waar ik ook met ander materiaal al stukken uit die PVC panelen gezaagd had.
Ik vermoed dat er ergens een schilfertjes "debris" tussen de "trekker" zat waardoor hij niets deed. En door te draaien en de tik kwam verschoof da waardoor hij even vollen bak aan schoot. Net op het moment dat m'n duim in de gevarenzone was.

Ik was dus nog niet begonnen met boren.

Dit is de dader trouwens, je ziet onderaan nog wat vlees hangen 😅

1000008202.jpg




Bloed overal, bloed overal... Ik zie op die foto's toch geen bloed overal. Heb je dat misschien uit je duim gezogen?
Het bloedde even heel hevig, maar het stopte ook plots volledig. Echt raar.




Soit, doordat de zenuw door is heb ik totaal geen pijn. Jammer genoeg ook totaal geen gevoel in het topje van m'n duim. Hopelijk komt dat nog terug.
 
oh ok damn shit.
Doet me denken aan mijn pa die zijn vingertop eens heeft afgezaagd met de 'vlaktafelzaag' of hoe je dat noemt :p

En 15 jaar later zaagt hij datzelfde vingertopje weer af met de heggeschaar.

Het topje staat nogsteeds terug op zijn vinger :p

(Het was niet elke keer af af, de 1e keer hong het echt nog aan een velletje, de 2e keer was het tot halverwege :p )
 
oh ok damn shit.
Doet me denken aan mijn pa die zijn vingertop eens heeft afgezaagd met de 'vlaktafelzaag' of hoe je dat noemt :p

En 15 jaar later zaagt hij datzelfde vingertopje weer af met de heggeschaar.

Het topje staat nogsteeds terug op zijn vinger :p

(Het was niet elke keer af af, de 1e keer hong het echt nog aan een velletje, de 2e keer was het tot halverwege :p )
Ons ma heeft op haar werk ook eens een stuk vinger kwijtgeraakt. Gelukkig werkte ze int ziekenhuis en is ze met haar vingertopje even naar de spoed gegaan. Ze kon dan nog kiezen welke dokter er haar ging fixen en had weet van wie zijn job goed deed of niet :p
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik had die klopboor op m'n boormachine (met accu) gestoken, en zoals elke man altijd doet wou ik enkele test "bzzz bzzz bzzz" doen.
Maar hij deed niets. Dus ik draai hem op z'n zij en ga met m'n rechterhand richting het scherpe uiteinde om er een tikje tegen te geven. (Soms loopt da ding eens vast en werkt het terug na een licht tikje).

Maar, die boormachine lag op de tafel waar ik ook met ander materiaal al stukken uit die PVC panelen gezaagd had.
Ik vermoed dat er ergens een schilfertjes "debris" tussen de "trekker" zat waardoor hij niets deed. En door te draaien en de tik kwam verschoof da waardoor hij even vollen bak aan schoot. Net op het moment dat m'n duim in de gevarenzone was.

Ik was dus nog niet begonnen met boren.

Dit is de dader trouwens, je ziet onderaan nog wat vlees hangen 😅

Bekijk bijlage 27939




Het bloedde even heel hevig, maar het stopte ook plots volledig. Echt raar.




Soit, doordat de zenuw door is heb ik totaal geen pijn. Jammer genoeg ook totaal geen gevoel in het topje van m'n duim. Hopelijk komt dat nog terug.
Ja dadde gie. Voorzichtig zijn hé. Als ik het zo lees is 't echt een 'dom' ongeval. Zo van mijne schieter gaat niet, 'k zal eens in de loop kijken wat er scheelt.

Uw eerste gedacht was waarschijnlijk: 'damn ik wil de klok terugdraaien'.
 
Last minute vakantie geboekt naar Istanbul voor een weekje. Met een paar mensen van de hostel hier naar een technoclub geweest en we hadden allen vrij snel touche van de lokale vrouwen. Soit, wilde nacht en ga met een meid mee naar haar huis. Was zat en was een heel lange taxirit naar haar appartement in de Aziatische coté van Istanbul. Daar uiteindelijk geslapen in haar zetel. Volgende ochtend weer afgesproken met de guys in de hostel. Ik word wakker en pak m'n spullen. Zie een hele bundel cash (lira is waardeloos) in de zetel waar ik geslapen heb en bedenk me dat het van mij is en uit m'n broekzak is gevallen. Even later zit ik op de ferry naar m'n hostel en ik pak m'n cash, zie ik dat er in dat hoopje cash 500 USD zit. Duidelijk niet van mij. Thank fuck had ik nog haar whatsapp. Meteen ommekeer gemaakt en duizendmaal sorry gezegd. Ze kon er nog mee lachen. Gekke stad.
 
Last minute vakantie geboekt naar Istanbul voor een weekje. Met een paar mensen van de hostel hier naar een technoclub geweest en we hadden allen vrij snel touche van de lokale vrouwen. Soit, wilde nacht en ga met een meid mee naar haar huis. Was zat en was een heel lange taxirit naar haar appartement in de Aziatische coté van Istanbul. Daar uiteindelijk geslapen in haar zetel. Volgende ochtend weer afgesproken met de guys in de hostel. Ik word wakker en pak m'n spullen. Zie een hele bundel cash (lira is waardeloos) in de zetel waar ik geslapen heb en bedenk me dat het van mij is en uit m'n broekzak is gevallen. Even later zit ik op de ferry naar m'n hostel en ik pak m'n cash, zie ik dat er in dat hoopje cash 500 USD zit. Duidelijk niet van mij. Thank fuck had ik nog haar whatsapp. Meteen ommekeer gemaakt en duizendmaal sorry gezegd. Ze kon er nog mee lachen. Gekke stad.
Klinkt als een scenario voor The Hangover 4 :baard:



On topic:
Gaan winkelen waar ik niet gewoon was van gaan winkelen.
Ik kom op de parking, stap uit de auto, en zie een dame met haar winkelkar (leeg) die terug gaan brengen.
Ik hou haar tegen en vraag "heb je die nog nodig?" "nee" zegt ze. Dus ik zeg "dank je", en neem hem over en gebruik die om te winkelen.
Ze roept naar me "hewel??".
Ik draai me om en zeg "ik zei toch al : dank je" ?.

Zie ik opeens dat deze winkelkar met munt systeem werkt, er zat een 2 euro stuk in van dat madammeke.
(mijn winkels hier hebben 'gratis' karrekes).
 
...
Last minute vakantie geboekt naar Istanbul voor een weekje. Met een paar mensen van de hostel hier naar een technoclub geweest en we hadden allen vrij snel touche van de lokale vrouwen. Soit, wilde nacht en ga met een meid mee naar haar huis. Was zat en was een heel lange taxirit naar haar appartement in de Aziatische coté van Istanbul. Daar uiteindelijk geslapen in haar zetel. Volgende ochtend weer afgesproken met de guys in de hostel. Ik word wakker en pak m'n spullen. Zie een hele bundel cash (lira is waardeloos) in de zetel waar ik geslapen heb en bedenk me dat het van mij is en uit m'n broekzak is gevallen. Even later zit ik op de ferry naar m'n hostel en ik pak m'n cash, zie ik dat er in dat hoopje cash 500 USD zit. Duidelijk niet van mij. Thank fuck had ik nog haar whatsapp. Meteen ommekeer gemaakt en duizendmaal sorry gezegd. Ze kon er nog mee lachen. Gekke stad.
Plottwist: Die 500 euro had ze die nacht van de maffia gekregen in ruil voor je rechternier.
 
Ja dadde gie. Voorzichtig zijn hé. Als ik het zo lees is 't echt een 'dom' ongeval. Zo van mijne schieter gaat niet, 'k zal eens in de loop kijken wat er scheelt.

Uw eerste gedacht was waarschijnlijk: 'damn ik wil de klok terugdraaien'.

Ja, die klok verder draaien was nog een slechter idee :laugh:
 
Bon nu ik erachter ben dat het hier gaat over een kloKboor en geen klopboor kan ik eindelijk begrijpen wat dat heeft kunnen veroorzaken.

Veel beterschap. Ik denk wel dat het teruggroeien van die zenuw een pijnlijke affaire kan zijn!
 
Terug
Bovenaan