Zwift Races (wie, wanneer, welke categorie)

Ik hoorde het in onze whatsapp dat het wel en spannende race was.
"Die Belg was wel ook sterk" ;-)
Dat streelt men ego 😄. Normaal ben ik maar de 4e man van deze 5 starters, dat er twee afwaaiden in de afdaling geeft ook wat een vertekend beeld.
Om de één of andere reden had ik een hele goeie dag. Op de klim ging het snel genoeg maar aan de finish had ik gerust nog 20km verder kunnen racen, althans zo voelde het. Alleen heb ik last om een constante in mijn prestaties te krijgen. Morgen hebben we opnieuw een ladder race, nu over de Innsbruck KOM. Voor hetzelfde geld rij ik 30w minder over 20' tov vorige week. Het is een beetje frustrerend, de ene dag heeft mijn lijf precies wel zin om voluit te gaan en de andere dag voelt het lui aan en krijg ik mezelf niet tot de limiet gepusht.

@BidonTV opnieuw tegen de Watt Squad. Normaal 5 vs 5 maar door de warmte waren jullie er blijkbaar niet zo happig op. Uiteindelijk dan 4 vs 4.

Tijdens de opwarming begint één van onze beteren zijn rollen te flippen. Hij is dan nog gewisseld geworden door een B renner. Jullie hadden ook één B dus die werden 7 en 8.

Voor de rest wel een tactisch leuke race. Eerst twee man weg, achteraan viel het helemaal stil. Dan geraakte ook ik weg met eentje van jullie. Bovenop de NY KOM had hij een feather (en ik een anvil 🥲), moest ik hem laten gaan. Wel balen want achteraf gezien klop ik hem op alle waardes van 15 seconden tot 10 minuten...

Bovenop de KOM kwamen de twee sterkste renners tot 20 meter achter mij. Ik dacht dat ze mij voorbij gingen vliegen dus maar gewacht. Maar uiteindelijk bleek die van de Watt Squad niet te rijden. Moest zelf heel hard inhouden om ingehaald te worden. Cruciale fout... Want op de 2e kom kreeg hij me niet gelost. Had ik gewoon verder gereden was ik 4e geworden en hadden we gewonnen, nu 27 vs 29 verloren want in de sprint tegen hem was ik kansloos. Stom!

Ze hadden wel gelijk dat het warm was 😂

Zijn er echt mensen die bij dit mooi weer indoor rijden verkiezen?😃
Goh, +30 graden vind ik nu ook al wel iets teveel om als mooi weer te omschrijven 🙂

Dinsdagavond staat standaard ingesteld als onze raceday. Dusja, de race lag al bijna een week vast. Onze tegenstander had deze ochtend nog niemand ingeschreven dus die hadden duidelijk liever geskipt. Eens de race vastligt kan je niet meer annuleren dus ze konden moeilijk anders, of het was een loss voor hen.

Op de KOM bij een egale inspanning ging het wel. Maar bij de sprints tussenin had ik toch wel schrik om te diep te gaan. De hartslag zakte zoveel slechter als normaal. Ik had nog wel iets harder kunnen gaan, toch een klein beetje mijn verstand proberen gebruiken.

@BidonTV opnieuw tegen de Watt Squad. Normaal 5 vs 5 maar door de warmte waren jullie er blijkbaar niet zo happig op. Uiteindelijk dan 4 vs 4.

Tijdens de opwarming begint één van onze beteren zijn rollen te flippen. Hij is dan nog gewisseld geworden door een B renner. Jullie hadden ook één B dus die werden 7 en 8.

Voor de rest wel een tactisch leuke race. Eerst twee man weg, achteraan viel het helemaal stil. Dan geraakte ook ik weg met eentje van jullie. Bovenop de NY KOM had hij een feather (en ik een anvil 🥲), moest ik hem laten gaan. Wel balen want achteraf gezien klop ik hem op alle waardes van 15 seconden tot 10 minuten...

Bovenop de KOM kwamen de twee sterkste renners tot 20 meter achter mij. Ik dacht dat ze mij voorbij gingen vliegen dus maar gewacht. Maar uiteindelijk bleek die van de Watt Squad niet te rijden. Moest zelf heel hard inhouden om ingehaald te worden. Cruciale fout... Want op de 2e kom kreeg hij me niet gelost. Had ik gewoon verder gereden was ik 4e geworden en hadden we gewonnen, nu 27 vs 29 verloren want in de sprint tegen hem was ik kansloos. Stom!

Ze hadden wel gelijk dat het warm was 😂
Onze captain was vergeten dat hij een race had aangevraagd :-p. Gisterenmorgen in paniek nog beginnen ronselen.
Daardoor dan 4vs4 verkregen. Ik stond reserve en had op zich nog gekund maar het was dan uiteindelijk niet nodig. Aan de conversaties in onze whatsapp te zien was het wel zwaar en spannend :rofl:

Onze kapitein begrijpt ook niet goed hoe de site werkt 😂. Hij dacht dat hij de uitdagingen had uitgeschakeld, om dan plots te melden dat we moesten racen.

Ja, het was eigenlijk overal 1 vs 1. Wisselend parcours ook, was leuk. We zullen elkaar over een paar weken wel weer tegenkomen 😄.

Het stomme is dat je een parcours mag weigeren met teveel positieve hoogtemeters, de aankomst moet altijd beneden liggen. We wilden vorige week aankomst boven in Innsbruck en dat hebben ze dan geweigerd...
Ik vond gisteren ook wel leuker qua parcours. Maar als we willen winnen kan het best 20' zo steil mogelijk omhoog gaan.

Onze kapitein begrijpt ook niet goed hoe de site werkt 😂. Hij dacht dat hij de uitdagingen had uitgeschakeld, om dan plots te melden dat we moesten racen.

Ja, het was eigenlijk overal 1 vs 1. Wisselend parcours ook, was leuk. We zullen elkaar over een paar weken wel weer tegenkomen 😄.

Het stomme is dat je een parcours mag weigeren met teveel positieve hoogtemeters, de aankomst moet altijd beneden liggen. We wilden vorige week aankomst boven in Innsbruck en dat hebben ze dan geweigerd...
Ik vond gisteren ook wel leuker qua parcours. Maar als we willen winnen kan het best 20' zo steil mogelijk omhoog gaan.
Ik ben in onze ladder groep maar opvulling dus als ik meedoe dan weet je al dat het krap was om volk te vinden.
Tja, je probeert natuurlijk altijd een parcours uit te kiezen dat zoveel mogelijk in je voordeel speelt eh. ;-)

Tja, je probeert natuurlijk altijd een parcours uit te kiezen dat zoveel mogelijk in je voordeel speelt eh. ;-)
Ja, langs de ene kant wel. Langs de andere kant ziet niet iedereen in ons team het zitten om elke week zo'n 20' ftp test te doen (ik hoor daarbij 😄).

Vorige week reden we tegen de rhino's en die hebben geklaagd dat ze parcoursen willen waar tactiek ook een rol speelt.

Terug
Bovenaan