Zwemmen

Vanotterdijk zilver! 8ste snelste tijd ooit gezwommen op 10m vlinderslag. Walsh stak er, zoals verwacht, wel bovenuit.
Nu wel meteen uitgeschakeld. Maar ja een half uur na een toprace is het erg moeilijk om u weer op te laden. Laat staan gerecupereerd te zijn.

Maar ze bevestigt al het goede. Heel sterk gezwommen! :clap:

Nu wel meteen uitgeschakeld. Maar ja een half uur na een toprace is het erg moeilijk om u weer op te laden. Laat staan gerecupereerd te zijn.

Maar ze bevestigt al het goede. Heel sterk gezwommen! :clap:
In het zwemmen bij de toppers wel eerder de regel dan uitzondering. Vandaag vb. Ceccon. Desalniettemin een zeer zeer straffe prestatie.

Nog opvallend was Yu op 200m wisselslag. Een vierde plaats voor de Chinese in de finale. Niets bijzonder maar Yu is slechts 12 jaar oud.

Voor de liefhebber.
- Ledecky goud op 1500m. Viel WR aan maar kwam serieus te kort. Ondervind nog last van virus onder de Amerikanen.
- Popovici met het goud op 200m vrije slag. Mooie finale! Echt een duel tussen Popovici en Hobson.
- McKeown goud 100m rugslag, voor Smith. Het mag maar niet lukken voor Smith.
- 100m schoolslag dames. Opzoeken en herbekijken! Duitse Elendt wint verrassend vanuit baan 8. Zet daarmee wel haar jaar verder als de verrassing.
- 100m rugslag heren. Geen enkele medaille vanuit de binnenbanen. Zie je zelden of nooit. Coetze verslaat daar toch mooi namen als Kos en Ceccon.

Ik had graag baantjes getrokken in een openluchtzwembad. Waar kan ik dit doen in Oost-Vlaanderen of Vlaams Brabant aub? Kan dit in een 50m zwembad?

Puyenbroek? Maar buitenzwembad is denk ik van 12u tot 19u gedoopt als speelzone. Al zal er met het matige weer misschien niet zo druk zijn en mogelijk baantjes te trekken.

Ik had graag baantjes getrokken in een openluchtzwembad. Waar kan ik dit doen in Oost-Vlaanderen of Vlaams Brabant aub? Kan dit in een 50m zwembad?
Baantjes van 100m in Domein van Hofstade
Vrij zwemmen en zelf banen kiezen in meer van Rotselaar en Hazewinkel in Willebroek.

Ik zie nergens afgespannen banen? Ik zoek dit, maar dan buiten:

2022BanenZwemmen-Sportbad-Leeghwaterbad6-scaled.jpg

Helaas is dit 75km en 1u18 rijden, vandaar de vraag of dit bestaat in Oost-Vlaanderen of Vlaams Brabant

Ah sorry, iets dichter dan 1u18 rijden bedoel ik. Maar blijkbaar is Aarschot de enige plaats in België waar de banen zijn afgespannen in openlucht :(

Geen finale voor Gaspard en Vanotterdijk. Moest voor een finaleplaats nog een tiende van het BR maar stokte dus op 53.87 voor beiden.

Deze medaille kwam van ver. Terug tijd om het zwemmen integraal uit te zenden op Sporza.
Toen ik in 2016 voorspelde dat Timmers een medaille zou behalen (op de OS) verklaarde iedereen mij voor gek. Nochtans had hij het jaar ervoor al goed gezwommen op het EK. Ik vond hem in die tijd een iet wat onderschatte zwemmer.

Nadien ben ik Dumont gaan volgen maar ze is wat blijven 'hangen' tot mijn grote teleurstelling (ze kan er zelf natuurlijk niks aan doen maar het is wat het is).

Ik ben het dan wat uit het oog verloren maar de laatste jaren ben ik Vanotterdijk beginnen volgen. Ik had qua voorspelling ditmaal 2 finales op mijn blaadje staan. Ik ben normaal goed in voorspellingen maar nu had ik het zelf een beetje onderschat. Echter zoveel te beter hé. 2 medailles. :tongue:

Ik meen mij zelf te herinneren dat de vader van Vanotterdijk nog actief was op 9Lives.

EDIT:
Gaspard ook naar finale 50m vrij. Toekomst voor het Belgische zwemmen ziet er toch een stukje rooskleuriger uit. Zeker nu dat er enkele toppers vanuit NL de oversteek naar Antwerpen maken (Corbeau en Schouten). Faber had er toch over een gebrek aan structuur en stabiliteit die er nu, blijkbaar, toch is.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan