Zwaarste lijst 2022

Dat er andere bands zijn zoals een spoil engine die meer aandacht verdienen correct maar het blijft nog altijd een commerciele zender. Brutus is gewoon typisch stubru: vrij toegankelijk maar wel stevig. Gefixt lijkt de lijst mij niet, al die bands roepen ook op om op 1 specifiek nummer te stemmen in de hoop zo toch 1 nummer goed hoog te krijgen. Bij metallica krijg je dan weer het omgekeerde: vroeger had ik MoP gestemd omdat er maar 66 plaatsjes zijn en disposable heroes toch nooit een plaatsje ging pakken. Nu zijn er 666 plaatsen en dan stem ik wel voor disposable heroes (is wel gestegen dit jaar). Bij Brutus is het repertoire beperkt, bij Metallica dan weer heel uitgebreid en dan speelt zo een grote lijst in u nadeel.

En ja harvester of sorrow staat er in maar wel heel laag.

Ik kan uw mening wel begrijpen
Ik beweer ook niet dat de lijst gefixt is/wordt.
Maar ergens kan het toch niet dat een Marilyn Manson er niet in staat,die wordt toch eruit geboycot?
Vind gewoon dat de luisteraar (zowel bij Willy als StuBru) te veel in de richting geduwd wordt om Belgisch te stemmen en dat is iets waar ik beetje moeilijkheden bij heb.
Zo hebben ze toch wel degelijk hun invloed op de lijst.
Ik vind toch dat er wat classics ontbreken.
Iced Earth staan die er in?
Machine Head met Ten Ton Hammer mag ook niet ontbreken.
Clawfinger uit de Deaf Dumb Blind periode......
Type O Negative amper 2 keer denk ik.
Fear Factory,1 maal gezien in de rapte.
en zo zullen er nog genoeg zijn die ontbreken.

Mogelijkheden zat,maar die "vergeten" bands worden dan echt helemaal vergeten.
Dat ze die eens in de aanloop ervan eens in de spotlights zetten.

Nu ja,er staan ook zaken in die er "totaal" niet in horen.
Foo Fighters,QOTSA,Nirvana,Pearl Jam,The Offspring,3 Doors Down.

Goede muziek daar niet van,maar niet voor dit soort lijsten.

PS:in de spotify lijst zie ik zowel Disposable Heroes en Harvester Of Sorrow er niet in staan.

Ik kan uw mening wel begrijpen
Ik beweer ook niet dat de lijst gefixt is/wordt.
Maar ergens kan het toch niet dat een Marilyn Manson er niet in staat,die wordt toch eruit geboycot?
Vind gewoon dat de luisteraar (zowel bij Willy als StuBru) te veel in de richting geduwd wordt om Belgisch te stemmen en dat is iets waar ik beetje moeilijkheden bij heb.
Zo hebben ze toch wel degelijk hun invloed op de lijst.
Ik vind toch dat er wat classics ontbreken.
Iced Earth staan die er in?
Machine Head met Ten Ton Hammer mag ook niet ontbreken.
Clawfinger uit de Deaf Dumb Blind periode......
Type O Negative amper 2 keer denk ik.
Fear Factory,1 maal gezien in de rapte.
en zo zullen er nog genoeg zijn die ontbreken.

Mogelijkheden zat,maar die "vergeten" bands worden dan echt helemaal vergeten.
Dat ze die eens in de aanloop ervan eens in de spotlights zetten.
Geen idee hoe het zit met boycot van artiesten omwille van bepaalde feiten. Bij de echt grote wordt dat wel duidelijk gemeld (zie Michael Jackson) maar geen idee hoe het Manson en Iced Earth zit.

Is dat niet in alle (kleine) landen zo dat men wat richting het lokale wordt geduwd?

En sommige van die bands worden helaas wat vergeten ja, anthrax heb ik ook niet gespot en dat is dan big four of thrash metal. Ik ben al blij dat stu bru door staalhard inziet dat 3 dagen hard gewoon kan en een publiek heeft. Met de jaren zullen er wel bands die wat vergeten waren terug in the picture komen.

Op de site vind je de volledige 666 disposable staat daar op 529

Wel tof voor Brutus dat ze wat aandacht krijgen. Ik ken die gitarist een beetje via via.
Hun muziek is eigenlijk niet echt mijn ding (nochtans ook al een keer of 2 even live aan het werk gezien), en uiteraard is dat niet het allerbeste 'heavy' nummer aller tijden, maar maakt ook niet uit he.

Studio Brussel is toch al lang niet meer de plaats waar ge moet zijn voor zware muziek. Ook niet voor 'alternatieve' muziek. Eigenlijk is dat tegenwoordig een popradio, met occasioneel een poging om nog iets alternatief te doen.

Dat is zoals de Mia voor 'best metal' of 'best alternative'. Slaat nergens op.

Wel tof voor Brutus dat ze wat aandacht krijgen. Ik ken die gitarist een beetje via via.
Hun muziek is eigenlijk niet echt mijn ding (nochtans ook al een keer of 2 even live aan het werk gezien), en uiteraard is dat niet het allerbeste 'heavy' nummer aller tijden, maar maakt ook niet uit he.

Studio Brussel is toch al lang niet meer de plaats waar ge moet zijn voor zware muziek. Ook niet voor 'alternatieve' muziek. Eigenlijk is dat tegenwoordig een popradio, met occasioneel een poging om nog iets alternatief te doen.

Dat is zoals de Mia voor 'best metal' of 'best alternative'. Slaat nergens op.
Volledig dit dus, deze week was het de zwaarste lijst, binnen enkele weken komt men af met de switch top 100 en hoor je weer 2 weken aan een stuk een ander genre. En dan begint de festivalzomer en hoor je enkel nog de groepen die het komende festival spelen. Imo is stubru gewoon een zender die doet alsof het een andere zender is maar in wezen niks verschilt van al die andere bagger. Net zoals willy trouwens.

Brutus op 1, laat me niet lachen..

Horen niet eens in de top 1000 imo..

De zwaarste lijst heeft nu echt wel definitief afgedaan voor mij.

Goh, het blijft een zender met een breed publiek en natuurlijk zijn dan de topnummers, de nummers die het bekendst zijn/het breedst mogelijke publiek aanspreken. Imo kan makkelijk een kwart van die nummers in de lijst vervangen worden door "betere" nummers maar who cares. Gewoon eens genieten van een dagje gitaarmuziek op de radio.

En we verliezen het belangrijkste nog uit het oog: Sleep is gestegen van 310 naar 185! Nog zo ne sprong en ze staan volgend jaar in de top 100.
I'm Doing My Part | Know Your Meme

Omdat ik al op voorhand weet dat ik me veel te druk zou maken om het feit dat er weer de "afgezaagde" en/of overgewaardeerde nummers in komt/komen "en ze veel betere hebben dan dat maar je die nóóit eens hoort!1!1!1" luister ik al niet naar deze lijst... 🤷‍♀️ Plus, qua wat er allemaal passeert kom ik waarschijnlijk ook niet genoeg aan mijn trekken.

De top 10 is helaas vervallen tot 'de voorspelbaarste lijst' maar toch ergens een leuke gewoonte om maandagnamiddag int zonnetje naar de radio te luisteren.
En dan mekker ik een hele middag tegen mijn madam over band waarvan ik vind dat er betere nummers van zijn, ook een traditie ondertussen.

Volgend jaar eens een gezamenlijk offensief om een nummer te pushen of is dat onhaalbaar?

De top 10 is helaas vervallen tot 'de voorspelbaarste lijst' maar toch ergens een leuke gewoonte om maandagnamiddag int zonnetje naar de radio te luisteren.
En dan mekker ik een hele middag tegen mijn madam over band waarvan ik vind dat er betere nummers van zijn, ook een traditie ondertussen.

Volgend jaar eens een gezamenlijk offensief om een nummer te pushen of is dat onhaalbaar?
Vrij onhaalbaar gelet op de kleine community. En die beweging is al even bezig met Dopesmoker van Sleep... :unsure:

Terug
Bovenaan