Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield
Well-known member
Gelieve 'sabaton fans will be shot on sight' toe te voegen aan de forumregels
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gelieve 'sabaton fans will be shot on sight' toe te voegen aan de forumregels

Is stranded van gojira al gepasseerd?Nog 15 te gaan,waarvan nog zeker 6 Belgische platen Brutus (2),Amenra,Psychonaut,Channel Zero,Stake Number Eight
Dan nog Motörhead,SOAD,Tool,Metallica (2),Slayer, Rammstein (2) wie vergeet ik ?
Ja, en Brutus nog op 2 zeker?
Is stranded van gojira al gepasseerd?
Edit: blijkbaar wel
Ik verschiet niet van dat chauvinisme. Door covid heeft stubru terecht een campagne gevoerd voor Belgische bands en metal gaat altijd wel wat meer voor lokale scenes. Stubru promoot Brutus ook al jaren redelijk hard. Ondertussen Brutus 2 keer live gezien en was 2 keer af dus ze verdienen het welHet was Iron Maiden offcourse .
Toch wel heel chauvinistische lijst imo.
Maar bon over het geheel leuke lijst.

En nu de radio terug af tot volgend jaar.Belgen maken goeie muziek, maar hier zijt ge Amenra en Brutus aan vergelijken.PS: Op Willy is er ook een Belgische nummer 1 in de staalhard top 100.
Hoe zou dat toch komen ?![]()

Dat er andere bands zijn zoals een spoil engine die meer aandacht verdienen correct maar het blijft nog altijd een commerciele zender. Brutus is gewoon typisch stubru: vrij toegankelijk maar wel stevig. Gefixt lijkt de lijst mij niet, al die bands roepen ook op om op 1 specifiek nummer te stemmen in de hoop zo toch 1 nummer goed hoog te krijgen. Bij metallica krijg je dan weer het omgekeerde: vroeger had ik MoP gestemd omdat er maar 66 plaatsjes zijn en disposable heroes toch nooit een plaatsje ging pakken. Nu zijn er 666 plaatsen en dan stem ik wel voor disposable heroes (is wel gestegen dit jaar). Bij Brutus is het repertoire beperkt, bij Metallica dan weer heel uitgebreid en dan speelt zo een grote lijst in u nadeel.Dat de Belgische metalscene aandacht verdient daar ben ik het er mee eens,maar het zo hypen vind ik overdreven.
Is wel persoonlijke mening.
Staat Metallica erin met Harvester of Sorrow bvb ?
Vrees ervoor van niet en kwalitatief vind ik dat zelfs een veel beter nummer dan All Along.
Hoeft Metallica sowieso op één te staan,neen maar als er geen beter alternatief is dan Brutus of Amenra ....
Denk dan meer aan Tool of Iron Maiden zelfs een Gojira of Pantera zou ik tof vinden maar Belgisch zie/hoor ik niets in wat beter is dan Metallica.
Trouwens al eerder aangehaald,dan vind ik dat een Spoil Engine er meer mag in staan.
The Void,Medicine,Singing Sirens en zeker en vast Golden Cage mogen van mij een plaatsje krijgen in de lijst.
Stormsleeper en Disconnect staan erin en nog eentje dacht ik ,terwijl Brutus en Amenra er stilaan echt wel heel veel in komen te staan.
Hoe wordt de lijst dan juist gemaakt als de luisteraar weinig te zeggen heeft? Denk juist dat veel mensen hun een beetje verplicht voelen om een Belgische band in hun lijst te zetten waardoor die vaak hoog scoren, Brutus vind ik nog goed, natuurlijk geen nummer 1 waardig maar shit zoals Black Fuel mag wel volledig uit de 666 van mij.Dit is wel bevestiging dat de luisteraar weinig te zeggen heeft over de uiteindelijke lijst. Brutus (en zeker ni me dit nummer) hoort in de verste verte niet thuis op nummer 1. Respect voor het pad dat die band al heeft afgelegd maar dit maakt ge niemand wijs.
Al bij al vondk het 666 concept wel goed. Weekendje lang zware gitaren op de radio was wel fijnEn nu de radio terug af tot volgend jaar.

Say what now ?Hoe wordt de lijst dan juist gemaakt als de luisteraar weinig te zeggen heeft? Denk juist dat veel mensen hun een beetje verplicht voelen om een Belgische band in hun lijst te zetten waardoor die vaak hoog scoren, Brutus vind ik nog goed, natuurlijk geen nummer 1 waardig maar shit zoals Black Fuel mag wel volledig uit de 666 van mij.![]()