Xbox Live Gold wordt Xbox Game Pass Core!

Zopas heeft Microsoft Game Pass Core aangekondigd. Deze formule kan beschouwd worden als een evolutie van het huidige Xbox Live Gold-abonnement en lanceert op 14 september. Bestaande Xbox Live Gold-abonnees zullen vanaf die datum automatisch worden overgezet.

Xbox Live Gold werd zo'n twintig jaar geleden geïntroduceerd met een duidelijke focus op het online/samen gamen op toegankelijke wijze. Het nieuwe abonnement drijft deze mogelijkheden voor multiplayer verder op middels een selectie van meer dan 25 beschikbare games per maand en zal daarnaast exclusieve ledenvoordelen aanbieden, dit alles voor 9,99 dollar per maand of 59,99 dollar per jaar. De lanceringscollectie zal zowel titels van Xbox Game Studios, Bethesda en contentpartners bevatten. Extra titels zullen nog aangekondigd worden tegen 14 september en twee tot drie keer per jaar zouden er ook nieuwe titels toegevoegd worden.

Momenteel zijn er al 19 titels bekend:
  • Among Us
  • Descenders
  • Dishonored 2
  • Doom Eternal
  • Fable Anniversary
  • Fallout 4
  • Fallout 76
  • Forza Horizon 4
  • Gears 5
  • Grounded
  • Halo 5: Guardians
  • Halo Wars 2
  • Hellblade: Senua’s Sacrifice
  • Human Fall Flat
  • Inside
  • Ori & The Will of the Wisps
  • Psychonauts 2
  • State of Decay 2
  • The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited
Microsoft verduidelijkt dat spelers hun toegang blijven behouden tot de Xbox One-games die ze eerder inwisselden via Games with Gold als ze lid blijven van Game Pass Core of Game Pass Ultimate. Daarnaast, ongeacht de abonnementsstatus worden alle verworven Xbox 360-titels eveneens bewaard in de gamebibliotheek.

 
Laatst bewerkt:
Xbox Live Gold werd geïntroduceerd in 2017
Xbox game pass werd geïntroduceerd in 2017. Live Gold bestaat al meer dan 20j
Dus al mn gold games zijn weg? Dat kan toch niet…
Ik denk het niet, artikel zegt het volgende:
With this evolution, we’re saying farewell to Games with Gold.
  • Players can continue to access any Xbox One games they previously redeemed through Games with Gold if they remain a Game Pass Core or Game Pass Ultimate member.
  • Regardless of subscription status, any Xbox 360 titles redeemed via Games with Gold in the past will be kept in a player’s library.

Games die spelers met een Xbox Live Gold-abonnement gedownload hebben en niét in bovenstaande lijst staan, zullen vanaf 1 september dan ook niet meer speelbaar zijn, tenzij het Xbox 360-titels betreft: deze blijven altijd beschikbaar.
@DaRmaZat ,
Een foutje kan altijd, maar deze vertaling in het artikel is gewoon fout.
 
Redactie
@fomix Thanks voor het melden, heb dit nu hopelijk verduidelijkt in de post. Blijkbaar was ik de enige niet die even misleid was over wat er met de huidige library gaat gebeuren, ook op andere sites las ik zonet wat verwarring
 
@fomix Thanks voor het melden, heb dit nu hopelijk verduidelijkt in de post. Blijkbaar was ik de enige niet die even misleid was over wat er met de huidige library gaat gebeuren, ook op andere sites las ik zonet wat verwarring
For current Xbox Live Gold members:

  • On September 14, Xbox Live Gold members will automatically become Game Pass Core members, with no change in pricing, and have immediate access to a new library of over 25 high-quality games.
  • Member deals & discounts will also be part of Xbox Game Pass Core.
  • Games with Gold will come to an end on September 1.
  • Players can continue to access any Xbox One games they previously redeemed through Games with Gold if they remain a Game Pass Core or Game Pass Ultimate member.
  • Regardless of subscription status, any Xbox 360 titles redeemed via Games with Gold in the past will be kept in a player’s library.
Ik vraag me af welke verwarring, duidelijker dan dit kan het niet.
 
Terug
Bovenaan