Xbox blijft internetconnectie verliezen

Suicider

New member
Ik heb nu al enige tijd het probleem dat als ik online wil gamen, ik na enkele seconden/minuten word gedisconnect.
Mijn NAT type staat open, ik heb geen packet loss en ik heb de nodige poorten ook opengezet op m'n modem.
Met m'n PS5 en PC heb ik geen enkel probleem met online gamen.
Er zit een switch tussen mijn modem en al derest, deze is TP link TL-SG108E
Als ik de kabel van de modem in de xbox steek kan ik blijven online gamen.
Heb ik een slechte switch voor te gamen, of wat kan het probleem dan zijn?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Laatst bewerkt:
Switch "overbelast"?
M.a.w. misschien teveel apparaten tegelijk aangesloten op die switch die op hetzelfde moment actief zijn?
Een switch is als een verdeeldoos voor stroom, kan ook overbelasten me dunkt.

Heeft het ooit wel gewerkt?

Heb je je Xbox al eens vlak achter de modem gehangen om te kijken of dat lukt? Dan sluit je de switch zelf en een heleboel bekabeling uit.

@Yvezz Die switch heeft een 16Gbps backplane dus die kan je niet overbelasten.

Dat is wel een managed switch, heb je al eens in de UI gekeken of daar iets raar aan de hand is? Kan ook een defecte poort op de switch zijn, of een defecte NIC in de Xbox...

@zephir @Yvezz Bedankt voor jullie antwoord, maar zoals @demon326 zei moest ik gewoon de stroom even van m'n switch halen.

Is dat normaal dat je dat moet doen, of ligt dat toch aan de switch zelf?
Is een unmanaged switch makkelijker/beter? ik heb eerlijk gezegd nog nooit in die UI gekeken, dacht dat het plug and play was.
Ben daar allemaal niet zo in thuis, daarmee dat ik het hier eens vraag.

Nog eens bedankt iedereen!

@zephir @Yvezz Bedankt voor jullie antwoord, maar zoals @demon326 zei moest ik gewoon de stroom even van m'n switch halen.

Is dat normaal dat je dat moet doen, of ligt dat toch aan de switch zelf?
Is een unmanaged switch makkelijker/beter? ik heb eerlijk gezegd nog nooit in die UI gekeken, dacht dat het plug and play was.
Ben daar allemaal niet zo in thuis, daarmee dat ik het hier eens vraag.

Nog eens bedankt iedereen!

Raar, het is ongebruikelijk. Ik heb dat met mijn switchen zover ik weet nog nooit voorgehad. Ik gebruik wel een ander merk managed switchen.

Een managed is alleen beter als je de managed features gaat gebruiken. In jouw geval had je minder kunnen uitgeven voor een "domme switch" of je kan eens gaan kijken in de UI...

Een managed switch gaat out of the box werken zoals een unmanaged switch, tot je eventueel bepaalde aanpassingen doet.

Raar, het is ongebruikelijk. Ik heb dat met mijn switchen zover ik weet nog nooit voorgehad. Ik gebruik wel een ander merk managed switchen.

Mijn TP-link is een dumb switch en heeft dat wel eens... Had eens geen internet, telenet gebeld en die konden zien dat alles t/m de modem oké was. Switch zonder power gezet en daarna werkte alles weer zoals voorheen :unsure:

Mijn TP-link is een dumb switch en heeft dat wel eens... Had eens geen internet, telenet gebeld en die konden zien dat alles t/m de modem oké was. Switch zonder power gezet en daarna werkte alles weer zoals voorheen :unsure:
Is inderdaad raar, maar ik ben blij dat het maar dat was. Weet dat nu ook voor in het vervolg. Als het te veel voorkomt, mss een andere unmanaged kopen.

Nog eens merci!

Terug
Bovenaan