Neen die laat u een papier tekenen voor de verantwoordelijkheid bij u te zetten.
Neen, die kan die verantwoordelijkheid NIET doorschuiven. Het is wettelijk geregeld dat dit de verantwoordelijkheid is van de installateur/leverancier. Aangezien zij die verklaring op eer EN dat keuringsdocument moeten bezorgen.
Klopt niet echt, dat is een veronderstelling van u dan. Want sowieso was de vorige koude week goed voor zonnepanelen en er is ook warmte gevraagd door u woning. Veel gaat het niet geweest zijn, maar het is toch iets.
Dat hangt echt af van uw gewoon verbruik hé. Daarnaast was mijn generatie niet van die aard dat het nen vette was (8kwh met een 6kwp installatie op een plat dak).
Daarnaast moet op het moment dat er dan zon is uw warmtepomp aanslaan. Mijn warmtepomp draait niet continue hé of harder als er meer zon is.
In mijn geval is het 2000€ meer voor te koelen via de vvw.
Anders moet ik een airco installatie plaatsen die duurder gaat uitvallen. Dus neem dan 5000 via lucht.
Ik heb 2 airco's laten zetten voor 3000€. Die prijs was zeer competitief, dat weet ik. Maar als je het zelf zet zou het mij echt verwonderen dat jij 5000€ zou moeten gaan betalen ervoor... En echt dat was voldoende voor zowel mijn gelijkvloers als mijn slaapkamers op het verdiep te koelen.
Natuurlijk als ik in elke ruimte een airco zou zetten ja dan schiet dat ook omhoog.
Zie vorige commentaar, prijsverschil is groot. En voor 5 dagen per jaar hang ik geen bakken tegen de muur die er nutteloos bij staan. Er zijn systemen voor die mooi weg te werken, maar die zijn weer wat duurder of technisch weer moeilijker uit te voeren.
En dat is uw keuze. Zoals gezegd ben ik echter enorm blij dat ik ze heb staan. En dat dat er uitziet als een bak tegen de muur boeit mij eerlijk gezegd geen sikkepit.
Maar in het zonnepanelen topic zei je wel net dat je altijd graag warm had

Stond de temperatuur bij je binnen niet altijd op 23gr?
Voor mijn kankeroperatie en stoma was het binnen 18 - 20°C. En dat was goed. Sinds de kankeroperatie zit ik echter continue in korte broek en lijfje omdat het gewone tenue onaangenaam is met die stoma. Gaat nog wennen worden als ik terug moet gaan werken

.
Slapen kan ik niet bij temperaturen van 23°C en in mijn slaapkamer is het geen 23°C, daar is het een 19 graden ongeveer. Verwarming heeft daar nog niet 1 dag gewerkt. Allez nu lieg ik, tijdens het drogen van de bouw heb ik die opgezet... maar sinds toen is de verwarming van de verdieping niet meer opgesprongen... het voorzien van vloerverwarming daar is weggegooid geld geweest.
Probleem is dan dat een luchtverwarming altijd minder aangenaam is dan een vloerverwarming. Vermits er toch in België meer verwarmd moet worden als gekoeld is dat niet echt de meest comfortabele oplossing.
Waarschijnlijk wel de aller goedkoopste van allemaal.
Dat valt eigenlijk nog wel redelijk mee hoor. Ik heb voor de leut en om te testen 1 winter (2 jaar geleden) mijn vloerverwarming niet opgezet en gewoon mijn aircounits gebruikt om te verwarmen. In verbruik was dat minder als mijn warmtepomp voor de CV maar het was dan ook niet continue eenzelfde temperatuur. Ik had die ingeschakeld zodanig dat die 30 minuten voor mijn normale uur om thuis te komen dat die in gang sprong. Had ik al eens thuiswerk, dan stond die de volledige dag ingeschakeld om het op 21°C te houden
Enkel toen het echt koud was, had die het wat moeilijker. Maar dat ging perfect en ik had daar echt geen onaangenaam gevoel bij. Maar ja, dat weet je natuurlijk niet op voorhand zolang je het niet kunt testen of dat dit voor u voldoet.