Woonaccessoires

Bjorn

Well-known member
Hello, ik heb dit algemene topic maar geopend omdat ik voor een simpele vraag geen aparte thread wou maken.

Weet er iemand mss een failproof systeem om fotokaders (grootste max 30x30) op te hangen zonder boren ? Ik heb geen zin meer om mijn kaders op de grond te vinden met een hap uit mijne laminaat.

Grotere pluggen en schroeven? Ik kan me niet inbeelden dat uw kader met een Fischer plug 10 x 30 of 10 x 40 zo maar gaat vallen? Ik heb een spiegel van diameter 60 cm zo opgehangen en dat gaat nergens heen.

Laatst bewerkt:
Grotere pluggen en schroeven? Ik kan me niet inbeelden dat uw kader met een Fischer plug 10 x 30 zo maar gaat vallen? Ik heb een spiegel an diameter 60 cm zo opgehangen en dat gaat nergens heen.
Zijn vraag was net zonder boren...

3M command strips & haken zijn de beste die ik al tegengekomen ben daarrvoor, maar ook die zijn niet perfect.

Grotere pluggen en schroeven? Ik kan me niet inbeelden dat uw kader met een Fischer plug 10 x 30 zo maar gaat vallen? Ik heb een spiegel an diameter 60 cm zo opgehangen en dat gaat nergens heen.
Probleem is dat hij niet wil boren....
Ik zou ook gewoon voor een Fischer plug gaan, al de rest is toch meestal kweddel met dan de usual problemen achterna.

Ik vermoed dat je 'zonder boren' niet hebt gezien ;)

Ik heb dit nog gebruikt in een huurappartement waar ik ook niet teveel wou boren, ging goed voor een kader van 80x60. Na het verwijderen moest je de gaatjes natuurlijk wel wat opvullen, maar minder dan bij boren.

Zijn vraag was net zonder boren...

3M command strips & haken zijn de beste die ik al tegengekomen ben daarrvoor, maar ook die zijn niet perfect.

Probleem is dat hij niet wil boren....
Ik zou ook gewoon voor een Fischer plug gaan, al de rest is toch meestal kweddel met dan de usual problemen achterna.

Ik vermoed dat je 'zonder boren' niet hebt gezien ;)

Ik heb dit nog gebruikt in een huurappartement waar ik ook niet teveel wou boren, ging goed voor een kader van 80x60. Na het verwijderen moest je de gaatjes natuurlijk wel wat opvullen, maar minder dan bij boren.

Jawel hoor, maar hij zegt ook: "Ik heb geen zin meer om mijn kaders op de grond te vinden met een hap uit mijne laminaat."
Dus ik veronderstel dat hoewel hij boort, zijn frames toch op de grond vallen. Wat ik vreemd vind, want met de juiste plug diameter en diepte kan ik me echt niet inbeelden dat die loskomen.
Ik heb het veel moeilijker met het vertrouwen van die plakoplossingen voor alles zwaarder dan een blad papier of voor handdoeken.

En ja, ik weet wel dat hij liefst iets wil zonder te boren, maar ik wil dat toch even counteren omwille van het bovenstaande wat ik zeg.
Dus, waarom wilt hij niet meer boren?

Jawel hoor, maar hij zegt ook: "Ik heb geen zin meer om mijn kaders op de grond te vinden met een hap uit mijne laminaat."
Dus ik veronderstel dat hoewel hij boort, zijn frames toch op de grond vallen. Wat ik vreemd vind, want met de juiste plug diameter en diepte kan ik me echt niet inbeelden dat die loskomen.
Ik heb het veel moeilijker met het vertrouwen van die plakoplossingen voor alles zwaarder dan een blad papier of voor handdoeken.

En ja, ik weet wel dat hij liefst iets wil zonder te boren, maar ik wil dat toch even counteren omwille van het bovenstaande wat ik zeg.
Dus, waarom wilt hij niet meer boren?
Boren is sowieso het beste.

Ik lees zijn vraag ook als een manier om geen kaders te hebben die op de grond vallen ondanks zijn wil om niet te boren, niet dat hij nu gaten heeft geboord en dat de kaders (van 30x30 dan nog maar) op de grond vallen, dat zou helemaal dramatisch zijn.

Maar kan inderdaad handig zijn om te weten waarom hij niet wil/mag/kan boren.

Boren is sowieso het beste.

Ik lees zijn vraag ook als een manier om geen kaders te hebben die op de grond vallen ondanks zijn wil om niet te boren, niet dat hij nu gaten heeft geboord en dat de kaders (van 30x30 dan nog maar) op de grond vallen, dat zou helemaal dramatisch zijn.

Maar kan inderdaad handig zijn om te weten waarom hij niet wil/mag/kan boren.
Oooh lol, nu je het zegt, dat is waarschijnlijk logischer :shy:

Even wat meer context mss. Het is een gyproc wand en ik wil een 40 tal kaders als collage door elkaar hangen. Boren zou willen zeggen een 40tal gaten die ik achteraf dan mss moet herstellen en ik zou hem graag zo gaaf mogelijk houden.

En over kaders die op de grond vallen en happen uit het laminaat. Ik heb zo eens ne kader besteld in dibond. Loeizwaar. Die was geboord en voorzien van plug maar het haakje aan de dibond was een soort plaksysteem. Dat is na een tijd dus los gekomen met de hap uit het laminaat als resultaat. De plug zat nog ok 😂

Terug
Bovenaan