Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heeft burzum dan een anti-oorlogsliedje?Een bericht dat ik geplaatst heb op facebook is verwijderd en mijn account is "geflagged".
Radiozender Willy heeft een post gezet waarin ze vragen naar het beste anti-oorlog lied.
Ik heb een lijstje gepost waar 1 nummer in stond van Burzum. De Black Metal band van Varg Vikerness (Google hem gerust).
Maar what the fuck heeft dat te maken met het simpelweg benoemen van een liedje.
Michael Jackson bvb mag overal vrij vernoemd worden terwijl die ook niet koosjere dingen gedaan heeft.
Heeft burzum dan een anti-oorlogsliedje?
ik zie niet in hoe die lyrics tégen oorlog zouden kunnen geïnterpreteerd worden. Zeker gezien de andere uitspraken en daden van de band/zanger. Tenzij jij ergens argumenten zou hebben waar hij zich dankzij dit liedje uitgesproken heeft tégen oorlog en geweld?

goh, te zien waarvoor hij geflagd is, hé. Als troll lijkt me dat niet zo verregaand.War van Burzum als anti-oorlogslied is wel een extreem ruime interpretatie, maar dat is geen reden om iemand te flaggen vind ik.
ik zie niet in hoe die lyrics tégen oorlog zouden kunnen geïnterpreteerd worden. Zeker gezien de andere uitspraken en daden van de band/zanger. Tenzij jij ergens argumenten zou hebben waar hij zich dankzij dit liedje uitgesproken heeft tégen oorlog en geweld?
Ik weet het niet meer exact en kan het niet direct terugvinden, maar het was iets ivm het verheerlijken van personen/groeperingen met een niet toelaatbare mening..goh, te zien waarvoor hij geflagd is, hé. Als troll lijkt me dat niet zo verregaand.
Black Sabbath - War Pigs
Megadeth - Peace Sells (But Who's Buying)
Sepultura - Refuse/Resist
1914 - Arrival. The Meuse Argonne
1914 - And A Cross Now Marks His Place
1914 - Corps D'autos-Cannons-Mitrailleuses
Kanonenfieber - Die Schlacht Bei Tannenberg
Eigenlijk de volledige discografie van Kanonenfieber en 1914 (Oekraïense band trouwens)
Rein Dool schilderde het college van bestuur van de Leidse universiteit halverwege de jaren zeventig. Zo is historicus Dolf Cohen te zien, die van 1972 tot 1976 rector magnificus was. Ook socioloog Jankarel Gevers, milieubioloog Don Kuenen, jurist Kees Cath en de jurist Nanne Fokke Hofstee maken deel uit van het meer dan levensgrote groepsportret.

Maar de verzuring, dat ben jij dan toch net zo goed als je erover in kramp schiet? Als je je schouders ophaalt, is er ook geen polarisatie?De reden dat deze weggehaald is is zo licht, zo banaal dat het gewoon heel polariserend werkt. Maar dat is net de driver voor sommigen, wiens naar ik vermoed, gelijklopende politieke overtuigingen met u delen.
Het is gewoon een stapje dichter bij een verzuurde wereld ongeacht of ik nu in een kramp schiet of niet.![]()
Maar schouders ophalen is dan weer onverschilligheid en daarmee kan je aangeven dat het je allemaal niet kan schelen. Het is dan ook nooit goed. Een ravissante juxtapositie was misschien beter geweest met een hedendaagse weergave van het lerarenkorps daarnaast.Maar de verzuring, dat ben jij dan toch net zo goed als je erover in kramp schiet? Als je je schouders ophaalt, is er ook geen polarisatie?
Lijkt me dat bij kleinere initiatieven dit wel te verwachten was, en daar zal ook niet teveel volk van wakker liggen zeker? Enkele oudere mensen in onze straat gaan zo bijvoorbeeld rond bij de buren, met de pieten volledig zwart. Maakt me niet echt uit.Met de Sint & Piet zie ik enorm veel mensen een volledig zwarte schmink toepassen in plaats van de roetpiet-stijl (20% is roetpiet en 80% volledig zwart ongeveer)
Ik kan me eigenlijk niet inbeelden dat die groepen die zich verkleden het een goed idee vinden om volledig zwart te schminken?
Dit jaar is er precies ook weinig heisa rond?
Is er minder heisa rond, of ben je gewoon minder op sociale media aanwezig?Met de Sint & Piet zie ik enorm veel mensen een volledig zwarte schmink toepassen in plaats van de roetpiet-stijl (20% is roetpiet en 80% volledig zwart ongeveer)
Ik kan me eigenlijk niet inbeelden dat die groepen die zich verkleden het een goed idee vinden om volledig zwart te schminken?
Goed nieuws dat er meer volledig zwarte pieten zijnMet de Sint & Piet zie ik enorm veel mensen een volledig zwarte schmink toepassen in plaats van de roetpiet-stijl (20% is roetpiet en 80% volledig zwart ongeveer)

Ik denk dat het kaf van het koren gesplitst is. Naar mijn persoonlijk gevoel is het zelfs volledig tegenovergesteld. Er zijn inderdaad voldoende blackface pieten, maar uiteindelijk draait dat al heel snel uit dat er toch iets moet gezegd worden over ‘wij doen niet mee ze aan heel die woke/links/geitenwollensokken zever’ (schrappen wat niet past) en dan skippen mensen al snel het verdere gesprek.Met de Sint & Piet zie ik enorm veel mensen een volledig zwarte schmink toepassen in plaats van de roetpiet-stijl (20% is roetpiet en 80% volledig zwart ongeveer)