Woke - Cancel Culture - Culturele gevoeligheid

A photo of a Cancer Research Center Halloween Party from 2009 was anonymously distributed that allegedly showed her wearing blackface while dressed as Michael Jackson as part of a group "Thriller" costume. While determined to be an isolated incident, and although an interview of her peers and coworkers failed to reveal any pattern of inappropriate behavior "of any kind in the past or at any time while employed at Fred Hutch", Overbaugh ultimately agreed to step down from her role as a Senior Vice President at the Center. She was also removed from all leadership duties in order to engage "in an education and reflection process" after being required to apologize for her past action in a town hall meeting.
Idd. Dat je zoiets onderzoekt, goed. Maar daar had het verhaal dus ook meteen mogen stoppen.

Het einde van een tijdperk voor liefhebbers van het Songfestival: de iconische Barbara Dex Award, voor de kandidaat met de lelijkste outfit, zal na 25 jaar niet meer uitgereikt worden.

De laatste jaren krijgen we meer negatieve reacties op de Barbara Dex Award. En we willen mensen niet kwetsen. :rolleyes:

Het einde van een tijdperk voor liefhebbers van het Songfestival: de iconische Barbara Dex Award, voor de kandidaat met de lelijkste outfit, zal na 25 jaar niet meer uitgereikt worden.

De laatste jaren krijgen we meer negatieve reacties op de Barbara Dex Award. En we willen mensen niet kwetsen. :rolleyes:
Wat is er mis met een (wat mij betreft erg toxic en debiele) award stop te zetten en in te ruilen voor iets positiever? Of is dit ook weer cancel culture/ te woke?

Wat is er mis met een (wat mij betreft erg toxic en debiele) award stop te zetten en in te ruilen voor iets positiever? Of is dit ook weer cancel culture/ te woke?
Dat het een debiele award is, daar kan ik inkomen (voor een al even debiele show trouwens, maar smaken verschillen en ik heb er niets op tegen).
Echter de redenen om het stop te zetten... Je kon het weer van ver zien aankomen: "veel negatieve reacties" -> "We willen niet kwetsen..."

Eens goed lachen met een absurde outfit (en dan nog een outfit van een show die inherent over-the-top is) mag nu ook al niet meer?

Het is de ziekte van deze tijd.
Een kleine (doch groeiende) groep van mensen die niets kan verdragen en voor het minste op sociale media zit te schreeuwen over het onrecht dat hen (of anderen waar ze zogezegd voor opkomen) wordt aangedaan. En zo vaak het plezier van de meerderheid van de bevolking ondermijnt.
Op de duur mag je dus niets meer. Dus inderdaad, cancel cultuur viert hoogtij (en daar reken ik "self-cancel" als gevolg van aanhoudende kritiek ---zoals in bovenstaand geval- ook bij).

Dat het een debiele award is, daar kan ik inkomen (voor een al even debiele show trouwens, maar smaken verschillen en ik heb er niets op tegen).
Echter de redenen om het stop te zetten... Je kon het weer van ver zien aankomen: "veel negatieve reacties" -> "We willen niet kwetsen..."

Eens goed lachen met een absurde outfit (en dan nog een outfit van een show die inherent over-the-top is) mag nu ook al niet meer?

Een kleine (doch groeiende) groep van mensen die niets kan verdragen en voor het minste op sociale media zit te schreeuwen over het onrecht dat hen (of anderen waar ze zogezegd voor opkomen) wordt aangedaan. En zo vaak het plezier van de meerderheid van de bevolking ondermijnt.
Op de duur mag je dus niets meer. Dus inderdaad, cancel cultuur viert hoogtij (en daar reken ik "self-cancel" als gevolg van aanhoudende kritiek ---zoals in bovenstaand geval- ook bij).
Dus iemand publiekelijk uitlachen met de outfit, die zij moeten dragen van de eigen organisatie, is iets wat kost wat kost moet bewaard worden om het publiek te vermaken. Want we halen plezier uit iemand uitlachen.
Das hier de speelplaats van basisschool De Zonnebloem niet hé. En zelfs daar zou men dit aanpakken.

Of je zoekt gewoon een reden (ik heb oprecht geen idee waarom het een fetish is tegenwoordig) om cancel culture te roepen en tieren … Als het de personen in kwestie (die men zo graag wilt uitlachen) kwetst, waarom dan niet stoppen? Het gaat over hun dus het lijkt mij niet meer als logisch dat als ze dat vragen om ermee te stoppen? (Of ben ik een snowflake nu?)

Adults zijn duizend keer erger in plagen dan kinderen tegenwoordig (wat super toxisch is) en om 1 of anderen reden willen we dit zo graag verdedigen en behouden…

Het wordt ingeruild voor iets positiefs, lijkt me beter dan mensen uitlachen ?

Ge moogt nog altijd lachen met iemands outfit. Meer nog: ge zijt zelfs volledig vrij om uw eigen slechte-outfit-award uit te reiken als ge zo graag wilt dat er een slechte outfit award wordt uitgereikt. Ik raad u en alle andere cancel-culture warriors die hiermee een probleem hebben aan om samen een organisatie op te richten en die award uit te reiken en de vrijheid van meningsuiting te redden.

Be the change you wish to see in the world.

Rel in Duitsland nadat klimaatjongeren witte artieste met dreadlocks weigeren: "Witte mensen mogen geen dreadlocks dragen”​

Rel in Duitsland nadat klimaatjongeren witte artieste met dreadlocks weigeren: "Witte mensen mogen geen dreadlocks dragen”​

Die is toch helemaal niet wit?

Die is toch helemaal niet wit?
:unsure:
46dd9ed0b0c8476f8fc41f7912fa32e9.jpeg

Ik heb het gewoon absoluut niet op dat geforceerde "wit", dat enkel maar dient om een verschil aan te tonen.
Ja, en zwarten zijn ook niet zwart zeker. Het is toch duidelijk wat er wordt bedoeld uiteindelijk, in dat artikel spreekt met van weiße Person. Ik weet niet of in het Duits dat geladen is. Ja, hier wordt wit vaak gebruikt door mensen met een zekere invalshoek, maar evengoed wordt er dan zeer hard gehamerd op dat het blank moet zijn door de anti-crowd.

Een grote belachelijke boel, IMO, net zoals problemen maken dat iemand dreadlocks draagt.

Ach, veel van die klimaatjongeren zijn nog te naïef om de hypocrisie in sommige van hun daden te zien. Dat verandert wel eer ze wat ouder zijn, allé meestal toch.

Jammer dat de jongeren van die klimaatbeweging daar dus ook een woke-boeltje is dat de extremistische visie over ras en "cultural appropriation" van de extremisten daar. Beetje zoals ons Anuna die Verhulst zegt te moeten zwijgen omdat het een blanke hetero man is.

Het feit dat ze publiekelijk zulke extremistische racistische uitspraken doen en ook nog steeds achter staan toont voor mij dat ze weinig represailles vrezen.

Ja, en zwarten zijn ook niet zwart zeker. Het is toch duidelijk wat er wordt bedoeld uiteindelijk, in dat artikel spreekt met van weiße Person. Ik weet niet of in het Duits dat geladen is. Ja, hier wordt wit vaak gebruikt door mensen met een zekere invalshoek, maar evengoed wordt er dan zeer hard gehamerd op dat het blank moet zijn door de anti-crowd.

Een grote belachelijke boel, IMO, net zoals problemen maken dat iemand dreadlocks draagt.

Ja hé. Toch jammer dat er door de push van de woke-crowd zelfs een strijd is in ons dagdagelijks woordgebruik.

Voor die extremisten een ver gezocht verhaaltje bovenhaalde waarom het woord "blank" racistisch is, kraaide daar geen haan naar.

Jammer dat op die manier zulke dingen herleid moet worden tot conflicten en dat je al bijna een politieke stempel op je gekleefd krijgt gewoon door een volledig onschuldige woordkeuze.

Het erge eraan is dat dreadlocks door de geschiedenis in zowat elke cultuur voorkomt.

Van de farao's tot de Kelten.

Pot verwijt de ketel in dit geval.

Het erge eraan is dat dreadlocks door de geschiedenis in zowat elke cultuur voorkomt.

Van de farao's tot de Kelten.

Pot verwijt de ketel in dit geval.

Het is dan ook gewoon een directe weerspiegeling van de extermisten in de VS die dreadlocks "cultural appropriation" noemen. Net zoals die term dat ook is.

Het moet daarom nergens op slaan.
Enfin, gewoon het zoveelste teken dat dat extremisme hier meer en meer voet aan de grond (of eerder in de hoofden van) krijgt.

Het is dan ook gewoon een directe weerspiegeling van de extermisten in de VS die dreadlocks "cultural appropriation" noemen. Net zoals die term dat ook is.

Het moet daarom nergens op slaan.
Enfin, gewoon het zoveelste teken dat dat extremisme hier meer en meer voet aan de grond (of eerder in de hoofden van) krijgt.
Er zijn andere voorbeelden, waar men dit wel heeft gedaan. Echter is dreadlocks hiervoor geen goed voorbeeld.

En het zijn ook wel meestal degene met een extremistische gedachtengoed die het hardst van zich laten horen.

Ik denk niet dat dat de beste strategie is om mensen bewust te maken van de koloniale geschiedenis van Duitsland...integendeel. Je kan een discussie hebben over de impact van het dragen van dreadlocks maar die dogmatische instelling waarmee sommigen aan extreem-linkse zijde daarmee omgaan is om zot van te worden. Ja, zo ga je veel volk naar je klimaatrally's lokken :laugh: Doet me denken aan de zeer accurate grap van 2 linkse personen wandelen een cafe binnen, drie verschillende politieke partijen komen naar buiten.

Terug
Bovenaan