Woke - Cancel Culture - Culturele gevoeligheid

Kan dit dan niet door de beugel?
Ja mits de nodige officiele waarschuwingen van de afschuwelijk confronterende sexuele content de kijkers dienen te ondergaan wanneer ze naar 'allo allo' kijken :unsure:

Allez allemaal goed en wel dat BBC dat doet maar kunnen we dan vragen dat de concerten van Cardi B ook enkel vanaf 18+ zijn? of een rating R krijgen?
https://seatgeek.com/cardi-b-tickets

Are there age restrictions for Cardi B concerts?​

Generally if you are under 18, you may have to be accompanied by an adult. Some artists and venues may be unsuitable for certain ages and the age requirements will be listed next to the event above. Currently, Cardi B concerts have no restrictions.

Ja mits de nodige officiele waarschuwingen van de afschuwelijk confronterende sexuele content de kijkers dienen te ondergaan wanneer ze naar 'allo allo' kijken :unsure:
Het is denk ik al een jaar geleden, maar ik heb toch nog een hoop herhalingen gezien zonder commentaar op een of andere zender (cas of zoiets?).

Ik veronderstel dat dit wel enkel via de britse omroep zal gebeuren.
Ik vind enkel een content warning op BritBox (BritBox is a joint venture from BBC and ITV, which brings together some of the most popular classic shows from both broadcasters.). https://www.list.co.uk/article/128559-allo-allo-gets-britbox-content-warning/
The warning reads: "This classic comedy contains language and attitudes of the time that may offend some viewers.”
Eerlijk, als dat alles is, lijkt me dat gewoon de ideale oplossing. Beter als censuur en de overgevoelige mensen kunnen niet klagen.

Hahaha, dat van die steen leek eerst satire, maar dat is dus écht. 😂
Ook weer zo'n typisch nutteloos artikel dat zegt dat de steen verwijderd werd omwille van een foute bijnaam, maar nergens in dat artikel de bijnaam durven vermelden, flauw... goed, even zoeken en je kon het woord al half raden, maar de tweede helft had ik niet verwacht.

Ik vind enkel een content warning op BritBox (BritBox is a joint venture from BBC and ITV, which brings together some of the most popular classic shows from both broadcasters.). https://www.list.co.uk/article/128559-allo-allo-gets-britbox-content-warning/

Eerlijk, als dat alles is, lijkt me dat gewoon de ideale oplossing. Beter als censuur en de overgevoelige mensen kunnen niet klagen.

Zoals steeds een artikel dat van een mug een olifant maakt dus, en eigenlijk gewoon vol onwaarheden en vaagheden staat. Is dat journalistieke onkunde of een bewuste clickbaitstrategie om mensen verontwaardigd te krijgen en het artikel op sites als deze te verspreiden?

Tot er weer een herhaling komt van 1920-1945 waarin werd bewezen dat de meerderheid niet in staat is om dingen te bepalen.

Er zijn grenzen tot waar de meerderheid zeg heeft, en al maar goed.
Waarmee ge wilt zeggen dat enkel ’the happy few’ het voor het zeggen mogen hebben?
Wat is dan het nut nog van democratie

Wat ik dan niet snap is dat de 'Oooold mee RRREnééé like u never ooold me befor' erger is qua sexuele ondertoon dan de halfnaakte zangeressen die nu de jeugd hun kop wat gek maken.
Dan denk ik aan miley cirus, cardy B en consoorten.
Dat kan dan wel allemaal door de beugel maar dit niet? 🤡

Dat is inderdaad 't dubbele he.
We gaan op TV en in comedy alles onder de loep geven wat enigzins aanstootgevend kan zijn. Want het moest de mensen maar es kwetsen.

En dan zet ge de radio op en knalt in elke huiskamer Wet Ass Pussy ofwel Savage.

That body right, but you know this pussy fat, ooh
I drop a picture, now these bitches feel attacked, ayy
Don't let that n*gga gas you up and get you whacked

"Slay queen, slay, omg role model" :love:

Enfin ik kan Alloo, Alloo en alle soorten comedy evenzeer appreciëren als goeie hip-hop maar de dubbele moraal is toch wel belachelijk.

Laatst bewerkt:
Waarmee ge wilt zeggen dat enkel ’the happy few’ het voor het zeggen mogen hebben?
Wat is dan het nut nog van democratie
Nope, iedereen heeft recht zijn mening te verkondigen maar uiteindelijk moet er wel beslist worden aan de hand van logica. Tis niet omdat gans de bevolking blaft over minder belastingen dat dit dan ook mogelijk is. Realistisch blijven.

Nope, iedereen heeft recht zijn mening te verkondigen maar uiteindelijk moet er wel beslist worden aan de hand van logica. Tis niet omdat gans de bevolking blaft over minder belastingen dat dit dan ook mogelijk is. Realistisch blijven.
Klopt. Maar bij heel dat twitter/woke gedoe moet net de meerderheid zich plooien naar de grillen van een minderheid. En daar wringt het schoentje bij de meeste. Dat er altijd aan toegegeven wordt

Klopt. Maar bij heel dat twitter/woke gedoe moet net de meerderheid zich plooien naar de grillen van een minderheid. En daar wringt het schoentje bij de meeste. Dat er altijd aan toegegeven wordt
Meeste mensen klagen toch ook maar om te klagen. Van zowel de minderheid als de meerderheid. Wat boeit uiteindelijk een steen nu dat wordt weggehaald wegens voorgeschiedenis, 99% van het land heeft hoogstwaarschijnlijk die steen nooit gezien. Mensen zagen en doen gewoon graag moeilijk.

Kiezen nochtans wel voor een partij die de voeten veegt aan de democratie, de vrijheid van de pers ondermijnt en de vorming van LGBT-vrije zones ondersteunt. Dit Polen hoort wat mij betreft niet in de Europese Unie thuis. En dat Polen doorheen de geschiedenis keer op keer gepartitioneerd en onderdrukt is geweest door de Europese grootmachten is een betreurenswaardig feit, maar mag toch geen vrijgeleide zijn om zelf voor onderdrukker te spelen.

Op welke manier veegt men de voeten aan democratie in Polen? Scheiding der machten, ja (al staan er wijzigingen op gepland naar aanleiding van de druk van de EU). Maar democratie ook al? En de vrijheid van de pers wordt ook niet echt ondermijnd, al is men wel al jarenlang bezig om van de publieke omroep hun persoonlijke spreekbuis te maken omdat men (wegens meerderheid te hebben (destijds, nu niet meer)) hun eigen kandidaten overal kon installeren. Mediabedrijven moeten meer belastingen betalen, maar zonder discriminatie iedereen hetzelfde op basis van inkomsten, en niet uitgebaat worden door non-EU entities. Gelet op hun geschiedenis en de situatie met Rusland (en in de toekomst met China) is dat niet zo'n vreemde beslissing.

Op welke manier veegt men de voeten aan democratie in Polen? Scheiding der machten, ja (al staan er wijzigingen op gepland naar aanleiding van de druk van de EU). Maar democratie ook al? En de vrijheid van de pers wordt ook niet echt ondermijnd, al is men wel al jarenlang bezig om van de publieke omroep hun persoonlijke spreekbuis te maken omdat men (wegens meerderheid te hebben (destijds, nu niet meer)) hun eigen kandidaten overal kon installeren. Mediabedrijven moeten meer belastingen betalen, maar zonder discriminatie iedereen hetzelfde op basis van inkomsten, en niet uitgebaat worden door non-EU entities. Gelet op hun geschiedenis en de situatie met Rusland (en in de toekomst met China) is dat niet zo'n vreemde beslissing.
Het is alsof er altijd vergeten wordt dat in die landen het ervoor eigenlijk niet veel anders was :)

Net zoals Hongarije is Polen bezig met het medialandschap te centraliseren. PiS zegt dit te doen om de invloed van media in buitenlands bezit terug te dringen, maar vult ondertussen wel alle belangrijke posten met journalisten die zeer duidelijk pro-regime zijn en vaak van staatsmedia TVP afkomstig zijn, zie de recente acquisitie van Polska Press. Zo ga je dus van een liberaal pluralistisch perslandschap met veel buitenlandse invloeden naar een autoritair perslandschap dat door de Poolse overheid gedomineerd wordt. Toch geen evolutie waar ik een grote fan van ben.

Je haalt zelf al de reclamebelasting aan, een maatregel die vooral private en onafhankelijke media hard treft, niet de media die hun fondsen van de overheid krijgen. En als je de bagger ziet de op het overheidskanaal wordt verspreid (bv. samenzweringstheorieën over Joden, Soros en Trzaskowski) dan is het vrij duidelijk dat dit allemaal een grote invloed heeft op het democratische proces. Zonder een vrije pers kan je toch echt niet spreken over een werkende democratie.

Het is ook geen toeval dat Polen op de persvrijheidsindex aan het wegzakken is, samen met vele andere Europese landen. Van plaats 18 in 2015 naar plaats 64 in 2021. Misschien dat jij dit als Pools inwoner helemaal anders ervaart maar als bezorgde Europeaan kijk ik toch met een argwanende blik naar de ontwikkelingen in het Oosten van onze unie.

Net zoals Hongarije is Polen bezig met het medialandschap te centraliseren. PiS zegt dit te doen om de invloed van media in buitenlands bezit terug te dringen, maar vult ondertussen wel alle belangrijke posten met journalisten die zeer duidelijk pro-regime zijn en vaak van staatsmedia TVP afkomstig zijn, zie de recente acquisitie van Polska Press. Zo ga je dus van een liberaal pluralistisch perslandschap met veel buitenlandse invloeden naar een autoritair perslandschap dat door de Poolse overheid gedomineerd wordt. Toch geen evolutie waar ik een grote fan van ben.

Je haalt zelf al de reclamebelasting aan, een maatregel die vooral private en onafhankelijke media hard treft, niet de media die hun fondsen van de overheid krijgen. En als je de bagger ziet de op het overheidskanaal wordt verspreid (bv. samenzweringstheorieën over Joden, Soros en Trzaskowski) dan is het vrij duidelijk dat dit allemaal een grote invloed heeft op het democratische proces. Zonder een vrije pers kan je toch echt niet spreken over een werkende democratie.

Het is ook geen toeval dat Polen op de persvrijheidsindex aan het wegzakken is, samen met vele andere Europese landen. Van plaats 18 in 2015 naar plaats 64 in 2021. Misschien dat jij dit als Pools inwoner helemaal anders ervaart maar als bezorgde Europeaan kijk ik toch met een argwanende blik naar de ontwikkelingen in het Oosten van onze unie.

Je grote lijnen zijn correct, maar een aantal details zijn incorrect of half-correct. Vooral in de eerste alinea. Maar maakt op zich niet veel uit. Ben ook geen fan van PIS, behalve dan van een aantal sociaal-economische maatregelen want extra geld is altijd leuk, maar ik zie PIS weinig kans hebben om hun beleid verder te zetten na de volgende verkiezing. Zullen op hun beste een minderheidsregering vormen en naderhand gewoon niet meer verkozen raken, wegens het feit dat hun kiespubliek uitsterft (meerderheid is 65+) en afkeer van de Kerk stelselmatig groter wordt wegens de schandalen die continue uitkomen (kindermisbruik, machtsmisbruik).

Misschien daarom dat ik er minder wakker van lig, ik verwacht dat we binnen 5-10 jaar er voornamelijk van af zijn. Dan zullen we enkel maar te doen hebben met de incompetentie en corruptie van liberale politici, zoals in de 25 jaar voor PIS.

Je zou je misschien beter wat meer zorgen maken over de (links) gekleurde media in België? Maar waarschijnlijk komt die overeen met je eigen visie... Altijd grappig als men "bezorgd" is over die andere stoute Oost-Europese landen terwijl het hier in België geen haar beter is. :D
Ik vind het zeer betreurenswaardig dat mensen er zo'n simplistisch zwart-wit wereldbeeld op nahouden dat ze er niet in slagen om flagrante inbreuken op de basisbeginselen van de democratie in een mede EU staat af te keuren gewoonweg omdat ze uitgevoerd worden door een partij van dezelfde zijde van het politieke spectrum.

Dit zijn nu echt eens posts waar ik kriebels van krijg. Je zou denken dat ijveren voor een pluralistisch en onafhankelijk medialandschap geen controversiële stelling is maar jouw absurde vergelijking en minimalisering van de situatie toont nog maar eens aan dat er ook in België mensen zijn die de democratie niet naar waarde schatten. En dat zijn heus niet alleen moslimextremisten, zoals jij mooi aantoont.

Ik vind het zeer betreurenswaardig dat mensen er zo'n simplistisch zwart-wit wereldbeeld op nahouden dat ze er niet in slagen om flagrante inbreuken op de basisbeginselen van de democratie in een mede EU staat af te keuren gewoonweg omdat ze uitgevoerd worden door een partij van dezelfde zijde van het politieke spectrum.

Dit zijn nu echt eens posts waar ik kriebels van krijg. Je zou denken dat ijveren voor een pluralistisch en onafhankelijk medialandschap geen controversiële stelling is maar jouw absurde vergelijking en minimalisering van de situatie toont nog maar eens aan dat er ook in België mensen zijn die de democratie niet naar waarde schatten. En dat zijn heus niet alleen moslimextremisten, zoals jij mooi aantoont.
Akkoord hoor, hoewel ik de verontwaardiging over de eenheidsworst die ons medialandschap is presies gemist heb?

Althans, kan me niet herinneren dat dit aangekondigd werd als een gevaar voor de democratie.

Terug
Bovenaan