Neen, maar deze discussie toont wel aan hoe volgens sommigen die sociologische definitie (waar men schijnbaar met opzet de termen man en vrouw ook hanteert voor gender ipv sekse) primeert, zelfs binnen een wetenschaples.Sociale wetenschappen zijn ook wetenschappen en die sociale wetenschappers hebben het over hun eigen vakgebied: het sociale domein. Er is niemand geloofwaardig die zegt dat iemand die zich als transvrouw identificeert opeens biologisch mannelijke kenmerken zou hebben. Je mag me dat altijd tonen natuurlijk als je dat ergens bent tegengekomen.
Er bestaat niet zoiets als een zwangere man als je de biologische of wetenschappelijke definitie hanteert. De "gender" definitie is in deze discussie volstrekt waardeloos en met opzet verwarrend.
Een transvrouw zal idd nooit een biologische vrouw zijn. Zeg echter dat je vindt dat een transvrouw geen echte vrouw is, en sommigen ontketenen een heksenjacht tegen jou.
Zoals ik zei: dat is ideologisch het debat vergiftigen door een sociologische definitie te introduceren, met opzet dezelfde termen te hanteren en vervolgens trachten de wetenschappelijke definitie te verdringen.
Als ik zeg dat ik vanaf nu het getal 2 'drie' ga noemen, is drie plus drie dan ineens 4? Of blijft 3+3 toch 6?
Ik verkies de exacte wetenschap, scheld me gerust uit voor STEM lord, ik noem mezelf een pragmatische realist en zie de woke mensen als wat ze zijn: fantasten.