Ik zou heel graag hebben dat je het concreet over DIT verhaal hebt. Dat je aandacht hebt voor de punten die ik heb aangehaald waarom sommigen deze scene aanklagen. En niet elke keer weer er andere verhalen bij sleurt en het op flessen trekt. Telkens opnieuw is jouw uitgangspunt: het is onzin en verder wil ik er niets over horen. En als ik je vraag waarom het onzin is, begin je allerlei hypothetische voorbeelden te geven van andere zaken die je onzin vindt. Ja, daar ben noch ik noch deze discussie niets mee he.
Zie je daar nu zelf écht het probleem niet van in? Dogmatisch dit soort vragen en aanklachten bestempelen als onzin, op voorhand zelfs gewoon weigeren om jezelf inzicht te verschaffen in het wat en waarom en de bredere context van deze vragen ... ja, blijf dan in je echo-kamer zitten he. Hier elke twee dagen komen neuten over woke dit woke dat, maar vlakaf toegeven dat je eigenlijk niet weet waarover je praat, gezien je zelfs de moeite niet wil nemen om je af te vragen waarom bepaalde zaken in vraag gesteld worden. Neen, liever wat verontwaardigd komen doen en de teloorgang van de maatschappij aanklagen.
Awel, het zijn mensen zoals jij, of ze nu woke of anti-woke zijn, die - als die er al is - de teloorgang van onze maatschappij bewerkstelligen. Door vlakaf te weigeren begrip te hebben voor een ander zijn mening, door vlakaf zelfs niet te willen weten waarom iemand een mening heeft die niet dezelfde is als de jouwe.
Ik kom hier echt niet elke 2 dagen neuten over woke zaken hoor. Sterker, ik heb de laatste weken eigenlijk vrij weinig op het forum gepost. Je hebt vaak de neiging om mij zaken toe te dichten, is onlangs nog eens geweest, die echt niet kloppen.
Pas op, ik heb het inderdaad niet voor al die overdreven woke zever, dat klopt. Daar heb je dus wel een punt. Maar ik sta echt wel open voor bepaalde zaken en bekommernissen. Zaken die er toe doen, waar ik een bepaalde meerwaarde in zie voor onze maatschappij, voor het welzijn van bepaalde mensen of groepen, voor het beschermen van bepaalde minderheden. Ik ben niet tegen verandering, maar ze moet een bepaalde zin hebben, een valabel doel, een duidelijke verbetering en aanpassing voor mensen die door een bepaald feit worden tekortgedaan.
Ik heb dus echt wel begrip voor heel wat meningen en zorgen van bepaalde groepen of mensen. In de zwarte piet discussie begrijp ik echt best dat er mensen aanstoot aan nemen. Maar dan ben ik er wel van overtuigd dat wanneer er een deftige uitleg en debat komt, er nieuwe inzichten kunnen zijn, langs beide kanten. Waarom zwarte piet niet racistisch is, maar ook waarom we idd beter een roetpiet invoeren. Geen enkel probleem mee. Daar vind ik dat dus zeker het debat waard, 100% zelfs.
Zelfs wanneer Aziaten aanstoot nemen aan de flietchinees uit familie, wil ik daar best een debat over hebben. Ik kan het na dat debat nog steeds oneens zijn, maar ik besef best dat wanneer het op afkomst, huidskleur, geaardheid,... aankomt, er bepaalde gevoeligheden zijn die mensen anders kunnen ervaren, en dan is een debat of discussie zeker mogelijk.
In dit geval, nee, het is gewoon belachelijk, van de pot gerukt en woke zever van de bovenste plank. Hier kan ik echt met de beste wil niet in meegaan. Er zijn dan argumenten geweest van jullie waarom dit mss wel gehoor moet kunnen krijgen, ik ben het niet eens met die argumenten. Dat is niet weigeren jezelf inzicht te verschaffen omdat ik blind, oppervlakkig, wereldvreemd of niet "anno 2021 genoeg" zou zijn.
Over de teloorgang van de maatschappij heb ik het ook niet gehad, dat maak jij ervan. Je drukt jezelf dus ook gewoon in overdrijvingen uit en doet daarmee exact hetzelfde wat je aanklaagt of mij verwijt. Extreme meningen, vooroordelen en weigeren om een andere of bepaalde mening te aanvaarden.