Woke - Cancel Culture - Culturele gevoeligheid

Geen idee hoe holobi koppels dit oplossen, maar ik krijg de indruk dat in een hetero relatie zowat alles mannentaken zijn geworden,
Jij kiest ervoor om hetero te zijn eh! (zo werkt het toch? :p)

All jokes aside: Wij verdelen niets per se, maar doen gewoon wat er moet gebeuren. Easy as that. Soms kook ik, soms mijn vriend. Idem voor andere typische "mannen/vrouwen-taken".

Mijn vrouw denkt ook zo stereotiep:
het afval buiten zetten is voor de man
het gras afrijden en de haag afscheren is voor de man
onderhoudswerken/verbouwingen aan de woning zijn voor de man

maar zeer geëmancipeerd als het over "vrouwentaken" gaat, zoals koken, afwassen, strijken, dan mag (moet) ik meedelen in het plezier.

Geen idee hoe holobi koppels dit oplossen, maar ik krijg de indruk dat in een hetero relatie zowat alles mannentaken zijn geworden, allee de man zit nog steeds opgezadeld met specifieke mannentaken, want mijn vrouw geeft dan aan die taken niet te kunnen wegens te zwaar, terwijl vrouwentaken onbestaande zijn geworden (die zijn voor beide nu)

Een belangrijke hierin is de recurentie en de geïnvesteerde tijd hierin.
In de winter moet je uw haag niet scheren en uw gras niet afdoen.
Terwijl wassen en strijken altijd maar terugkomt. Eten koken is ook een degelijks wederkerend fenomeen.

Mannentaken en vrouwentaken, gewoon heel simplistisch. Benoem het meer als taken die beter passen bij een bepaalde partner.
Mijn vrouw rijdt ook soms het gras af en zet ook het vuilnis buiten.
Het belangrijkste is dat de taken gewoon een beetje gelijk verdeeld zijn.

Ondertussen is Dalilla Hermans alweer verontwaardigd... 't is te zeggen, gaat ze zeggen dat ze verontwaardigd is. Volgens bronnen is ze de officiële representatie van ons land naar de Wereldtentoonstelling in Japan (tezamen met Red Sebastian). Dalilla gaat daar een lezing geven: "Seen and silenced. Being a woman of colour in Belgium".

Dus een lezing, voor een publiek... over hoe een gekleurde vrouw in België zich miskent en monddood gemaakt wordt... Als officiële representatie, gezonden door de federale overheid van België. Om zelf te spreken over hoe ze niet kan spreken, bekostigd door de belastingbetaler. Ze krijgt dus een gratis groot forum, en toch monddood...

Ik... mijn hersenen kunnen deze kronkel niet aan en hebben zichzelf net kortgesloten. Ik kan alleen maar aannemen dat ze ironie hiervan gewoon niet ziet.

In hetzelfde bedje ziek: Ish Ait Hamou, die met onze complimenten en op onze kosten naar Japan, om er een lezing te geven over hoe België niet voldoende divers is...

Laatst bewerkt:
Ondertussen is Dalilla Hermans alweer verontwaardigd... 't is te zeggen, gaat ze zeggen dat ze verontwaardigd is. Volgens bronnen is ze de officiële representatie van ons land naar de Wereldtentoonstelling in Japan (tezamen met Red Sebastian). Dalilla gaat daar een lezing geven: "Seen and silenced. Being a woman of colour in Belgium".

Dus een lezing, voor een publiek... over hoe een gekleurde vrouw in België zich miskent en monddood gemaakt wordt... Als officiële representatie, gezonden door de federale overheid van België. Om zelf te spreken over hoe ze niet kan spreken, bekostigd door de belastingbetaler. Ze krijgt dus een gratis groot forum, en toch monddood...

Ik... mijn hersenen kunnen deze kronkel niet aan en hebben zichzelf net kortgesloten. Ik kan alleen maar aannemen dat ze ironie hiervan gewoon niet ziet.

In hetzelfde bedje ziek: Ish Ait Hamou, die met onze complimenten en op onze kosten naar Japan, om er een lezing te geven over hoe België niet voldoende divers is...

Baas van dat zaakje is Pieter De Crem...

Die column erover op HLN van Marnix Peeters was er wat mij betreft wel boenk op.

Terug
Bovenaan