Patj
Well-known member
Dat moet ook niet. Humor moet niet gecensureerd worden. En je kan helemaal niet gaan zeggen dat FC de kampioenen (als 'familieserie' jarenlang de grenzen van het toelaatbare is gaan opzoeken.Inderdaad, en je moet gewoon alles zien in de juiste tijdgeest en context.
Was het toen het uitgezonden werd een probleem ? Nee, dus voila.
Een waarschuwing of een biepje tijdens bepaald taalgebruik kan al veel oplossen.
Maar dat bepamper de dag van vandaag is tenenkrommend!
Overigens het woord neger wordt nog veel gebruikt in veel dialecten/gebieden zonder negatieve co-notatie. Ik ken relatief veel mensen die het woord zeer consequent gebruiken en het woord zwarte nooit gebruiken. Het is gewoon omdat een aantal figuren dat zijn beginnen propageren om werk voor zichzelf te creëren dat daar nu een rare sfeer rond hangt.
Uiteindelijk gaan ze alles mogen gaan schrappen. Samson & Gert, want geen buitenlandse mensen en Albert is te stereotiep (homofiele kapper). Piet Piraat: lachen met stomme gemeenschap van België,...
Iemand sprak hier over #like me, ik wil er vergif op nemen dat dat over een paar jaar ook al niet goed meer zal zijn, ook al is dat nu zowat het progressiefste dat je op Ketnet kan vinden. Zal ook wel iets stereotiep in zitten.
Of het nu beter is om afleveringen waar ze lachen met zwarten en homos te laten voorafgaan door een waarschuwing of toch maar te weren van de publiek omroep... Ik snap wel dat het voor de vrt een moeilijk vraagstuk is. Op een ondemand service of een persoonlijke dvd box is het al gemakkelijker om de beslissing meer bij de kijker zelf te leggen en hem op de hoogte te brengen met een waarschuwing dat het een product is van zijn tijdsgeest.