Windows ce

nestorius

Well-known member
Crowdfunder FE
Al ruime tijd had ik een speciale handheld tool om bepaalde modellen van hoogwerkers uit te lezen. Jammer genoeg heeft deze enkele weken terug de geest gegeven. Bij de fabrikant van de hoogwerkers is er geen nieuwe handheld tool leverbaar en een oplossing voor de software te doen werken hebben ze niet gezien de handheld tool draaide op windows ce. Zijn er mensen met een idee om deze software voor windows ce werkend te krijgen op een laptop (welliswaar met seriele poort gezien de communicatie gebeurd met een seriele kabel, dit is geen probleem gezien ik toch een stuk of 3 toughbooks heb met seriele poort). Ik heb wel een backup van de storage card die in de handheld tool zat.

Bedoel je zoiets? Daarvoor moet je natuurlijk wel het softwarepakket apart hebben staan (vermoedelijk als Installer) en daar vrees ik ervoor als ik het verhaal zo hoor?

Bedoel je zoiets? Daarvoor moet je natuurlijk wel het softwarepakket apart hebben staan (vermoedelijk als Installer) en daar vrees ik ervoor als ik het verhaal zo hoor?
Dat had ik ook al gedacht, het probleem is dat ik nergens informatie terugvind over welke software ik hiervoor nodig zou hebben
zou dat niet lukken in een VM met bv vmware? daar kun je seriële poort koppelen ook.
Een virutal machine zou wel lukken volgens mij maar ook weer hier weet ik niet hoe ik in godsnaam een virtual machine voor windows ce zou moeten instellen, voor zaken als windows 7 of xp is dit geen probleem maar ik vind nergens de software terug om windows ce te installeren.

Dat had ik ook al gedacht, het probleem is dat ik nergens informatie terugvind over welke software ik hiervoor nodig zou hebben

Een virutal machine zou wel lukken volgens mij maar ook weer hier weet ik niet hoe ik in godsnaam een virtual machine voor windows ce zou moeten instellen, voor zaken als windows 7 of xp is dit geen probleem maar ik vind nergens de software terug om windows ce te installeren.
Een Windows CE iso vinden (met een simpele zoekopdracht vind ik er één op archive.org die van Microsoft zelf lijkt te komen), en dan een nieuwe VM maken. Hier met VirtualBox kan ik een iso meegeven bij het aanmaken van een nieuwe VM, maar mogelijk is vmware een betere optie tegenwoordig, en werkt dat daar ietsje anders.

Je gaat mogelijk nog wat moeten pongelen met instellingen om dat goed aan de praat te krijgen, een obscuur OS met een seriële poort in een VM.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan