Windows 7 Upgraden

QiQi

Member
Hallo,

Ik wil vragen of upgraden naar windows 10/11 het waard zal zijn als je windows 7 hebt
ik vind dat windows 7 absoluut de beste OS van allemaal
Want de lay out is zo eenvoudig en ik heb nog niet met windows 10/11 gewerkt dus ik weet niet hoe windows 10/11 werkt

De enigste reden dat ik zou willen upgraden is door steam
Want steam zal niet meer compatibel zijn met windows 7 vanaf 1 januari 2024
Voor veiligheid van de OS maak ik mij geen zorgen
Ik doe games/simpele dingen op de computer heb een goede antivirus en met een gezond verstand kan je uw pc veilig houden

Dus zou het waard zijn om de beste OS windows 7 achter te laten en over te gaan naar een nieuw onbekend OS voor steam? (en 2 games die ik graag wil spelen nu windows 10+ nodig hebben)
 
Sowieso is windows 10/11 wel een aanpassing. wel nog heel wat herkenbaar van windows 7. Er zijn tools zodoende uw windows 10/11 er meer als windows 7 eruit te laten zien.
 
Niet alleen voor Steam maar ook op vlak van veiligheid is het wel aan te raden om Windows 10 te installeren. Ik geloof dat de ondersteuning en updates al geëindigd zijn in 2020 en dus vatbaar voor hackers e.d.

Zo'n grote aanpassing vond ik het indertijd toch niet hoor van 7 naar 10. Windows 8 was een grotere aanpassing imo.
 
Voor veiligheid van de OS maak ik mij geen zorgen
Je systeem krijgt al +3 jaar geen veiligheidsupdates niet meer. Tenzij je met de computer niet op het internet gaat is dit gewoon een tikkende tijdbom. Asap upgraden en doe maar direct Windows 11, dan ben je een tijdje "gerust".
 
slightly off topic, maar op het werk staat windows 10 geinstalleerd.
(win 10 pro) .

Kan ik gratis de upgraden naar 11 doen, zoja hoe? (uiteraard rekening houdende dat de pc deze kan draaien).
 
slightly off topic, maar op het werk staat windows 10 geinstalleerd.
(win 10 pro) .

Kan ik gratis de upgraden naar 11 doen, zoja hoe? (uiteraard rekening houdende dat de pc deze kan draaien).
Via Windows Update. Maar heb je admin-rechten op die pc? 🙃
 
Via Windows Update. Maar heb je admin-rechten op die pc? 🙃
Ja hoor, heb deze pc hier zelf geinstalleerd indertijd.

Maar ik zie dat mijn I3-6100 cpu niet wordt ondersteund (pc van het werk). Ook geen TPM 2.0....

Ik zie dat er versie's te vinden zijn die deze 2 bovenstaande zaken kunnen omzeilen, maar ik vermoed wel dat ik mijn legale windows 10 key zal kunnen gebruiken, toch?
Wil toch zeker een legitieme werk pc hebben, en gebruik bovendien die onedrive van microsoft.
 
Zonder TPM 2.0 ga je geen Windows 11 kunnen installeren, tenzij je in het registry gaat prutsen. Beter op 10 blijven dan.
 
Je systeem krijgt al +3 jaar geen veiligheidsupdates niet meer. Tenzij je met de computer niet op het internet gaat is dit gewoon een tikkende tijdbom. Asap upgraden en doe maar direct Windows 11, dan ben je een tijdje "gerust".
Tenzij die PC geen Windows 11 ondersteunt. Gewoon Windows 10 is zeker ook goed. Mijn huidige PC draait ook nog altijd Win 10, mits ik niet kan upgraden naar 11.
 
Terug
Bovenaan