Win7 --> Updater werkt niet, kan niets installeren ...

Ok, probleempje hier. Ik ben al jaren niet meer actief geweest hier, maar hopelijk kan er iemand hier toch iets in bijbrengen.

Ik heb enkele PC's die ik gebruik voor zaken zoals gitaar-recording en diagnose voor auto's. Moet dus niet kweetniwat zijn, en de meeste software draait enkel tot windows 7. Enige probleem dat ik al enige tijd ervaar is: op alle pc's (maakt niet uit welke) krijg ik met gelijk welke versie/variant/... van windows 7 NIETS aan de praat. Want voor zelfs een simpele browser zoals chrome of firefox (SHA-2 ipv SHA-1) dien ik een reeks updates te installeren, maar windows updater werkt gewoonweg "niet".

1. Ja, ik heb google al platgezocht voor oplossingen en niets werkt
2. manueel updates installeren resulteert voortdurend in error

Met Windows 10 heb ik die problemen niet maar dan duurt het drie kwartier alvorens de PC is opgestart, en ik vind het zonde om geld te spenderen aan een nieuwe PC om een OS te gebruiken die ik gewoon 10x onhandiger vind dan win7, om software te draaien dat eigenlijk op een game boy zou kunnen draaien.

Zijn er mensen die iets soortgelijk hebben ervaren en misschien een oplossing kunnen bieden?
 
Windows 7 wordt al sinds 2020 niet meer ondersteund voor particulieren. Dus er worden sinds dan al geen updates meer uitgebracht.

Wat voor specs hebben die computers? Kans is groot dan Windows 10 daar ook gewoon op draait, net zoals de software die je gebruikt.
 
het gaat hem niet om nieuwe updates uitbrengen. Het gaat hem gewoon om het feit dat windows updater continu foutmelding geeft en gewoon niet werkt, waardoor er geen enkele update kan gedownload worden. Ook met manueel downloaden en installeren geeft deze een fout en weigert deze te werken.

Win10 heb ik al geprobeerd daarop en dat gaat slow af
 
Ben je in de mogelijkheid is een screenshot/foto van de fout te posten? Ben wel curieus hoe ze eruit ziet.
Je kan is proberen van de Windows Update service gewoon te disablen?
 
foutcode 80072efe
Dat laatste heb ik al geprobeerd, alsook vrijwel alle mogelijkheden dat er op google terug te vinden zijn. Het is namelijk niet mogelijk om bepaalde software te installeren zonder bepaalde windows updates voor compatibiliteit. Maar het is op geen enkele manier mogelijk om een update te installeren :(
 
foutcode 80072efe
Dat laatste heb ik al geprobeerd, alsook vrijwel alle mogelijkheden dat er op google terug te vinden zijn. Het is namelijk niet mogelijk om bepaalde software te installeren zonder bepaalde windows updates voor compatibiliteit. Maar het is op geen enkele manier mogelijk om een update te installeren :(
Folder 'SoftwareDistribution' renamen naar 'SoftwareDistribution.old' (of iets anders) als je de Windows Update service gestopt hebt?
 
een webbrowser is wel de absolute minimumstandaard op een computer. "google" is alom tegenwoordig. En zonder bepaalde updates kan een simpele basis browser al niet eens geïnstalleerd worden. (browsers zijn geswitcht naar SHA-2 ipv SHA-1 sinds 2017 iirc, en dit is niet ondersteund op win7 zonder updates)

However: ik heb een andere "versie" van win7 geïnstalleerd, en manueel updates installeren werkt plots wel, waardoor mijn probleem is opgelost. Voor mijn part mag het hier dicht :)

Merci voor de input, mijne heren!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan