Wij zijn van Nienof!

Blijkbaar zou iemand die in Ninove opkomt voor Groen de televisiemakers getipt hebben om bij bepaalde personen zoals die alleenstaande met zijn vlaggen langs te gaan. Dat is trouwens een zwakbegaafd persoon die nog jaren met dienstencheques gaan kuisen is.

Als je op dat soort mensen hun rug success wil halen... En dan maar zelf de mond vol hebben van exclusiviteit etc.
Bron?

Natuurlijk worden zo'n mensen getipt. Die TV-makers lopen die niet tegen het lijf hoor.
Ja maar met wat zijn we dan nog in godsnaam bezig?

In elk dorp kan je wel enkele zwakbegaafden voor de camera slepen natuurlijk.... Maar om dan de kijker het gevoel te doen geven van "dit is de gemiddelde inwoner van dorp X , en zo denkt men daar".... Lijkt me toch indoctrinatie van de laagste plank?

Toegeven: het is "fun TV" en vond die aflevering ook best wel grappig. Maar tegelijkertijd vind ik het riooljournalistiek, en hoop (maar vrees er voor) dat elke kijker kritisch is voor zichzelf, en uitmaakt dat dit geen correcte weerspiegeling is.

Doet me trouwens denken aan het recente "Axel in Amerika" programma. Ook daar pikken ze er gewoon enkele gestoorde karikaturen uit, en doen ze alsof ze allemaal "zo" zijn daar... :rolleyes:

De enige reden dat Vlaams Belang er zo sterk staat is de massale volksverhuis vanuit Brussel richting de goedkope Denderstreek. Mensen behouden graag hun ‘eigenheid’ en zoeken naar Vlaamse erkenning. Hier in Grimbergen, wat gekend staat als een rijke welvarende gemeenschap, heeft vernieuwing (samenraapsel van ex-Vlaams Blokkers) ook jammer genoeg de verkiezing opnieuw gewonnen. Het enige wat die mannen de voorbije jaren gedaan hebben is de gemeente vol camera’s geplaatst en een uitgebreid gasboete-systeem ingevoerd. Ik snap niet wat je daaraan goed kan vinden. Het is hier eveneens een continu strijd tussen de rijke Vlamingen - de nieuwkomers in Strombeek en de nieuwe Franse welgestelden. Ik kan alleen maar bedenken dat mensen hun ‘Vlaams karakter’ van de gemeente willen bewaren, het is ondenkbaar dat ‘Vernieuwing’ hier van hun troon gestoten wordt, de eerste pagina van hun verkiezingsprogramma luidt ‘respect voor Vlaams karakter’. Wij moesten zelf voor de akte van onze bouwgrond kon verlijden aantonen dat wij ‘Vlaams’ zijn, onze notaris had daar een resem documenten voor nodig, ze hebben hier op 1 of andere manier quota’s doorgeduwd. Wij hebben nu recent een schrijven van de kinderopvang gekregen dat communicatie enkel nog in het Nederlands kan.
In de serie tonen ze marginalere bevolkingsgroepen die gepaaid worden door FN en trots aangeven dat ze een Vlaams Belanger zijn maar durf er mijn hand voor in het vuur steken dat een deel van de welgestelde populatie eveneens schreeuwt om het behoudt van eigenheid en rust. Alleen zorgt dat voor minder tv-sensatie.
Ah een mede Grimbergenaar.
Opgegroeid in Strombeek en kan alleen maar beamen wat je zegt.

Blijkbaar zou iemand die in Ninove opkomt voor Groen de televisiemakers getipt hebben om bij bepaalde personen zoals die alleenstaande met zijn vlaggen langs te gaan. Dat is trouwens een zwakbegaafd persoon die nog jaren met dienstencheques gaan kuisen is.

Als je op dat soort mensen hun rug success wil halen... En dan maar zelf de mond vol hebben van exclusiviteit etc.
Vandaag ook gehoord van een ninofse collega dat die persoon uit de serie minderbegaafd is. Is dat duidelijk in het programma of wordt die persoon uitgebeeld als de standaard ninovieter? If so dan vind ik dit deontologisch van de VRT toch ook wel heel dubieus. De verkiezingsuitslag in ninove stond in de sterren geschreven maar om dan zo een vertekend beeld te geven van Ninove doet me een toch een gevoel van 'voorbedachtheid' geven.

Laatst bewerkt:
Vandaag ook gehoord van een ninofse collega dat die persoon uit de serie minderbegaafd is. Is dat duidelijk in het programma of wordt die persoon uitgebeeld als de standaard ninovieter? If so dan vind ik dit deontologisch van de VRT toch ook wel heel dubieus. De verkiezingsuitslag stond in de sterren geschreven om dan zo een vertekend beeld te geven van Ninove doet me een toch een gevoel van 'voorbedachtheid' geven.
De VRT heeft hier toch niets mee te maken?

Het programma is van Play 4. Als het je doel is om de autochtone Ninovieters af te beelden als zwakbegaafde sukkelaars en de allochtonen dan als joviale perfect aangepaste burgers dan mag je jezelf als programmamaker toch eens afvragen waar je mee bezig bent. Beeld je het omgekeerde eens in, dat ze om de allochtonen te representeren echt profiterend krapuul gingen opzoeken dat geen woord Nederlands spreekt.

Ja maar met wat zijn we dan nog in godsnaam bezig?

In elk dorp kan je wel enkele zwakbegaafden voor de camera slepen natuurlijk.... Maar om dan de kijker het gevoel te doen geven van "dit is de gemiddelde inwoner van dorp X , en zo denkt men daar".... Lijkt me toch indoctrinatie van de laagste plank?

Toegeven: het is "fun TV" en vond die aflevering ook best wel grappig. Maar tegelijkertijd vind ik het riooljournalistiek, en hoop (maar vrees er voor) dat elke kijker kritisch is voor zichzelf, en uitmaakt dat dit geen correcte weerspiegeling is.

Doet me trouwens denken aan het recente "Axel in Amerika" programma. Ook daar pikken ze er gewoon enkele gestoorde karikaturen uit, en doen ze alsof ze allemaal "zo" zijn daar... :rolleyes:
Ik blijf het altijd vreemd vinden dat jij problemen hebt met dergelijke selectieve sturende keuzes als Trump stemmer. :)

Selectieve bias in de media lijkt me net een van de redenen te zijn waarom er trump stemmers zijn nochtans :)
Tuurlijk, maar dan zelf niet (h)erkennen dat dit ook wat Trump en andere niet MSM ook doen lijkt me naïef.

Maar soit we wijken af en wou zeker op de man spelen.

Ikzelf heb gewerkt en/of in Aalst, Gent, Kortrijk, Oostende en geregeld vertoefd in steden zoals Sint-Niklaas, Ronse, Denderleeuw, Dendermonde etc. Het verschil aan de stations en in de binnenstad van die steden was toch wel verschillend waarbij Aalst zijn bijnaam van Marginaal, Marginaler, Marginaalst niet gestolen had. Wel had ik een enorme sympathie voor de gemiddelde inwoner daar van de Aalsterse contreien. Goed gevoel voor humor met het hart op de tong.

Tsjah, de helft loopt hier te kakken dat het niet representatief is, dat het framing is, dat het uitlachtelevisie is. Maar wel allemaal naar de serie kijken.

Kijk niet naar bagger en er wordt geen bagger meer gemaakt. Maar geef dat soort programma’s kijkcijfers en een forum en er worden er altijd maar meer van gemaakt.

Tsjah, de helft loopt hier te kakken dat het niet representatief is, dat het framing is, dat het uitlachtelevisie is. Maar wel allemaal naar de serie kijken.

Kijk niet naar bagger en er wordt geen bagger meer gemaakt. Maar geef dat soort programma’s kijkcijfers en een forum en er worden er altijd maar meer van gemaakt.
Uiteraard kijken we massaal naar deze bagger. Het is sappige televisie zoals ook Jambers dat kon maken. Je mag er tegelijkertijd toch wel wat kritisch naar kijken ook niet? Zelf had ik er meer van verwacht. Zeker met de aankondiging in het persbericht: https://tvvisie.be/nieuws/belgie/di...de-ninovieters-in-wij-zijn-van-nienof_131237/

De goede treinverbinding met Brussel is alvast niet door de fact checkers bekeken. Om het uur heb je een boemel naar Denderleeuw of Liedekerke voor een aansluiting naar Brussel. Afhankelijk van het tijdstip tussen 45 min. en een dik uurtje reizen. Voor een afstand van 25 kilometer (centrum Ninove - Place de la Bourse in Brussel).

Het stadspark is inderdaad veel besproken en vooral door FN onder de aandacht gebracht. Ik ga daar regelmatig 's avonds lopen en heb daar nog nooit iets opgemerkt. Nu, mijn perceptie is daarom niet de juiste maar dat is die van een bange bejaarde of goedgelovige marginaal ook niet. Van een journalist verwacht ik dan ook onderbouwing over de (on)veiligheid van dat stadspark.

Naar die honderden kansarmen uit aflevering drie ben ik ook benieuwd. Guy gaat honderden voedselpakketten uitdelen aan kansarme Ninovieters. Zijn dat dan alle kansarmen uit Ninove of een selectie? Hoeveel kansarme gezinnen wonen er en wat is de verhouding met andere steden of regio's? Wat is het profiel van die gezinnen?

En hij mag dat alles ook 's waardig in beeld brengen, met respect voor de mensen die hij interviewt. Ipv een remake van In De Gloria te maken.

Wat een gedoe om een tv-programma. Dit soort uitlachtv is er al zolang ik me kan herinneren, maar nu er het VB er gewonnen heeft, ligt het weer gevoelig. Het is luchtige tv en niet of minder.

Ik had dat ook door en vond het dus ook maar laag bij de grond...

Wat een gedoe om een tv-programma. Dit soort uitlachtv is er al zolang ik me kan herinneren, maar nu er het VB er gewonnen heeft, ligt het weer gevoelig. Het is luchtige tv en niet of minder.
Denk dat het gewoon de tijdgeest is, vroeger ook nog naar exotische liefde en superfans gekeken op VT4. Dat zie ik nu ook niet meer geruisloos passeren.

Denk dat het gewoon de tijdgeest is, vroeger ook nog naar exotische liefde en superfans gekeken op VT4. Dat zie ik nu ook niet meer geruisloos passeren.
Is dat zo? Want er zijn toch nog genoeg fragmenten etc op tv waar mensen zich belachelijk maken? Bij Man Bijt Hond/Iedereen Beroemd bijvoorbeeld. Of Temptation Island of Ex On The Bracht. Dat is toch ook uitlachtv waar mensen zich onwetend belachelijk maken?

Is dat zo? Want er zijn toch nog genoeg fragmenten etc op tv waar mensen zich belachelijk maken? Bij Man Bijt Hond/Iedereen Beroemd bijvoorbeeld. Of Temptation Island of Ex On The Bracht. Dat is toch ook uitlachtv waar mensen zich onwetend belachelijk maken?
Zijn programma's waar je wat je ballans in moet vinden he. Dat maakte Man Bijt Hond zo geniaal. Die gingen imo bijna nooit echt over de lijn.

En dat maakte van Superfans zo een vreselijk programma. Daar ging men gewoon zwaar over die lijn, met dat K3 meisje. Zo een mensen moet je tegen hunzelf beschermen.

Nen boer die zijn Poolse werknemers uitlegt dat er Obussen in u veld liggen op een compleet debiele manier niet. :)

De man met zijn vlaggen is voor mij ook flirten met die grens.

Anderzijds zijn er hier precies ook mensen die dit soort tv verwarren met een Ter Zake aflevering. Dit is geen duidingsprogramma imo, maar een entertainment programma.

Terug
Bovenaan