Wifi Iphone 14 Pro

iamhollywood

Well-known member
Wij hebben in onze nieuwbouw de wifi versterkt met enkele pods. We hebben nu gemerkt dat mijn iPhone toch altijd verbinding maakt met de modem waardoor in bepaalde ruimtes mijn wifi op de iPhone steeds uitvalt. Mijn vriend zijn Samsung S24 maakt wel verbinding met de dichtstbijzijnde pod. Weet er iemand of je in Iphone een setting kan aanpassen zodoende dat hij het sterkste signaal oppikt? Is dat de ‘verbind met hotspot’ optie onder het wifi-menu? Alvast bedankt voor de input 🙏.

Uw iPhone kiest zelf de sterkte WiFi tranciever die hij detecteert. Dat kan je niet wijzigen, behalve door manueel een SSID te kiezen en op "automatisch verbinden" te zetten en dat bij en ander af te zetten.

Bij een slimmere WiFi opstelling, scannen uw AP's mee de afstand tot elkaar en je client en geven ze een suggestie aan je iPhone via een speciaal roaming protocol, maar dat werkt alleen als je binnen 1 merk blijft.

Kan je niet gewoon de WiFi van je modem / router / AP combinatie-box van je internet provider af zetten? Dat kan meestal door er via het web op in te loggen. Als enkel de pods WiFi uitzenden, en als die met wat geluk roaming ondersteunen is het misschien opgelost.

Terug
Bovenaan