Het fenomenale niveau van Alien en Blade Runner heeft hij sinds die films niet meer gehaald maar de meeste regisseurs halen dat niveau zelfs nooit in hun hele carrière.
Persoonlijk vond ik Alien: Covenant (op het laatste half uur na) uitstekende cinema maar ik weet dat ik daar redelijk alleen in sta. Hetzelfde voor Prometheus, ondanks zijn vele gebreken was het wel enorm intrigerende cinema.
Recenter, de openings episodes van Raised by Wolves die hij zelf regisseerde hebben mij serieus omver geblazen. Lang geleden dat mijn kaak nog eens zo tegen de grond ging.
All the Money in the World was ok, niet slecht, ook niet fantastisch. The Martian was dat ook niet maar wel goed. Exodus: Gods and Kings, daar ga ik over zwijgen want kheb van mijn ma geleerd da dat moet als ge er niets goeds over te zeggen hebt.
Ik weet dat The Counsellor in vele kringen niet zo hoog aangeschreven staat maar ook met die film heb ik mij goed geamuseerd. Zijn output is heel gevarieerd maar dit decennium moet imo niet onderdoen voor 90s of 00s Scott.
Scott heeft zijn ups and downs maar zelfs zijn stinkers zijn meestal nog altijd het kijken waard. The Last Duel staat hier al zeker op de planning. The House of Gucci zegt mij niet veel maar wel leuke cast en komt hier ook wel op.