Where the trailer lies: de grote trailerthread

Het ziet er naar uit dat de première op 13 juli in Cannes is dus recensies komen dan uit voor Titane.

Titane heeft de gouden palm gewonnen. Hype intensifying!

also; nieuwe reeks van Taika Waititi onderweg

Cannes presenteerde ook de nieuwe Gaspar Noé. De film draait naart schijnt om perceptie en mentale achteruitgang. Dario Argento, ja die, heeft onlangs een hersenbloeding gehad en speelt hierin een hoofdrol. De hele film is splitscreen. Noé's filmographie is ondertussen vrij indrukwekkend; I Stand Alone, Irréversible, Enter the Void, Love waren allen goed tot zeer goed en zijn vorige; Climax, was geniaal. Heel benieuwd naar Vortex.

f0olequ0ukb71.jpg

Reservation Dogs, ik had er nog niet van gehoord maar nu kijk ik er al naar uit! 😋
Taika Waititi zijn stijl is echt zalig!

Ben ik de enige die Waititi zijne schtick nu al wat beu aan het worden is? Leuk en entertaining enzo, en ik kijk sowieso alles nieuws van hem. Maar ik snap niet alle praise en hype die momenteel rond zijn persoon draait.
Uiteindelijk is het een oppervlakkige en hollere versie van wat Gunn al ettelijke jaren veel beter doet.

Is er dan een hype rond?
What We Do In The Shadows is 1 van de beste komische series die ik gezien heb. Hunt for the Wilderpeople had ik al gezien voor ik wist dat het van Taika was en vond het ook een zeer aangename stijl en humor om naar te kijken. 't Is nu niet dat hij al zo'n groot repertoire heeft.

Ook over Cannes, maar dan zonder trailer.

Worth noting, and I don't think anyone has mentioned yet, is that Mamoru Hosoda's new film Belle (not an official selection but a "Cannes Premiere") got one of the longest standing ovations in the history of Cannes (yes, someone does time all the standing ovations, apparently). It looks pretty extraordinary.

belle_hosoda2.jpeg

belle_international_trailer-1280x600.jpg

belle-mamoru-hosoda-still-social.jpg

Kogonoda komt ook met een tweede na Columbus, deze keer een sci-fi in dezelfde stijl als Columbus met After Yang.

Wie wel een trailer zoekt:
Ik vraag me af wat het lange applaus verklaart. Er zijn enkele elementen die je in andere anime ook vindt, maar het kan mss verrassend zijn voor een publiek dat daar nooit naar kijkt. Gelikte visuals, een "volwassen" verhaal, goede emoties, het doet wel wat. De naam van Hosoda levert wss al 5 minuten applaus op aangezien die hoog staat aangeschreven in de filmtijdschriften.

Terug
Bovenaan