4 tal jaar volcontinu gewerkt.
België 4 ploegen:
Was goed betaald maar onrechtstreeks voelde ik mij verplicht om elke weekend te werken. Omdat ik toen arbeider was.
Nederland 5 ploegen:
2 ochtend 2 middag 2 nacht 4 dagen vrij (33,6h/week) (~27 verlofdagen per jaar)
Leukere systeem, kon gewoon weekenden vrijnemen zonder salaris verlies. Was wel eigenlijk de beste systeem waar ik veel vrije tijd had.
Ook regelmatig in de dagdienst voor ~ 2,5 maand. Vond ik ook wel oké.
6 dagen vrijnemen, kon ik 2 weken weggaan.
Dagdienst:
Nu ongeveer een 4 maanden in dagdienst.
Ik voel dat ik productiever ben wanneer ik vrij heb, maar heb vaak ook het gevoel als ik thuis ben en 1x op de bank lig dat ik ook niet zo snel move. Thuiswerk dagen is het vaak anders dan ben ik wel productiever in het huis bezig.
Maar eenmaal op de baan en bij een klant waar ik vaak pas rond 18h thuis ben en soms werk ik ook nog door om het administratief in orde te maken en dan zit ik tijdens sommige weken wel aan 55h/week.
Ik durf ook wel eens op een zondag nog een wat bezig te houden voor werk. Het moet niet maar denk dat ik dan minder druk heb door de week.
Heb ook gewoon bepaalde weken waar ik maar 30h effectief met werk bezig ben, of dat ik naar een storing ga bij de klant en het oplos binnen een uur of twee.
Het grootste gemis zijn de korte weekends, die zijn zo voorbij. Maar ik heb het gevoel dat ik op een maandag energieker begin dan aan mijn eerste dienst na een reeks vrije dagen tijdens mijn continu dienst.