Werk jij ver van huis?

Werk jij 'dicht' (e.g. <20km) bij huis?

• Totaal aantal stemmers
    197
Momenteel bij mijn huidige klant is het 70km. Dit heb ik 6 maanden dagelijks gependeld en dat was toch heen en terug 120-140 minuten.
Nu werk ik bij dezelfde klant 2-3 dagen van thuis en dan is het te doen.
Ik mis wel de tijd dat ik met de fiets kon gaan werken. Betaald worden om een beetje te bewegen gaf me toch wel een goed gevoel.

Hier 7,5 km met de fiets naar het station, dan 35 minuten met de trein. Beide vergoed door de werkgever, alsook mogelijkheid om via FIP plan een fiets te kopen (maar ik heb een lichte en snelle fiets dus heb daar nog geen geld aan uitgegeven). Met de auto zou het over de Brusselse ring 1u15 zijn tussen gestresseerde chauffeurs.

Als het zonnetje terug/nog schijnt is de fietstocht echt wel aangenaam. Gelukkig ook sinds Corona een heel flexibele thuiswerkregeling om de reisuren wat terug te dringen.

Ik woon boven het werk, gewoon de trap naar beneden; En dan werk ik nog namiddag meestal van thuis.

*Ding ding* we have a winner :biglaugh:

Ik woon ~50 km van mijn werk, toen ik daar begon was dat ~40 km maar mijn werk is verhuisd. Op zich doenbaar, gelukkig 2 à 3 dagen per week thuiswerk.

Vroeger als consultant zowel heel dicht bij huis gewerkt (binnen een straat van 25 km) als op afstanden van 100 km enkele rit. En de helft van de tijd via vliegtuig / trein /auto naar het buitenland maar dat was dan zondag/maandag door, donderdag/vrijdag terug.

Met de fiets zou het 19km zijn, met de auto 26km voor de snelste route, (23 km voor de economischere route maar die neem ik nooit). 4dagen op kantoor, 1 thuis.

4 dagen van thuis, de ene dag kantoor doe ik er heen en terug +- 2u30 over. Pre-covid mochten externen niet van thuis werken, wat ook de reden was dat ik daar weg was gegaan. Ze hebben daar tijdens covid het licht gezien dat thuiswerk ook productief kan zijn dus ben ik er terug begonnen.

vaste werkplaats 12km, zonder te veel school-verkeer onder de 15minuten.
pakweg 1x per week bezoek ik een van onze vestigingen om te zien hoe het er daar aan toe gaat en dan is dat gemiddeld een uurtje enkel, en vermijd ik gewoon de spitsuren.

Ik woon op nét geen 15 km van mijn werk. 's Ochtends rij ik via de snelweg, dat is tussen de 15 en 20 minuten. 's Avonds rij ik binnendoor, dat is wel drukker, meestal 25 min, in een zeldzaam geval 40-45 minuten. OV zou standaard minstens 55 min zijn voor een enkele rit, dus laat maar. En fietsen doe ik niet graag (en zou ik eigenlijk ook geen tijd mee winnen in totaal)😅

In het begin van mijn loopbaan heb ik een maand gependeld tussen Brugge en Antwerpen, echt nooit meer! Daarmee dat ik ook na een maand verhuisd was.

Geen touw aan vast te knopen hier.
Combinatie van:
  • 0min als ik thuiswerk
  • +- 25min enkel naar huidige klant
  • +- 45min enkel naar WG
  • Tussen 15min en 2h naar andere klanten (sporadisch)
In tegenstelling tot wat ik hier vaak lees, krijg ik geen stress van in de wagen te zitten (op voorwaarde dat ik veel km's heb kunnen afleggen en weinig file heb).
Autorijden is voor mij rustgevend en een moment om even te ontstressen na een werkdag. Ik bel een vriend op, luister dan wat muziek of eens een podcast onderweg. Ik heb wel geluk dat ik amper file heb en een heel flexibel uurrooster. Zowel mijn werkgever als mijn huidige klant staan erg open voor een hybride manier van werken (bv. 's morgens toekomen en 's middags thuis verder werken, etc.).

Laatst bewerkt:
10km, 12 minuten met de wagen. Moest ik niet in shiften staan zou ik wel proberen met de fiets te gaan. Maar ook pas een nieuwe wagen gekocht en zonde om die in de garage te laten staan.
Waarom is shiftenwerk een hindernis om met de fiets te gaan?

10km pendel. 95%+ van de tijd met de fiets. Leunt heel dicht aan bij 100% eigenlijk.
Drie dagen op vijf. Twee dagen thuiswerk. Vertrekken steekt soms tegen, maar eens je vertrokken bent valt het altijd wel mee, ook in de regen. Ik kan douchen op't werk.

Met de auto sta je er op één-twee-drie als het vlekkeloos verloopt, wat meestal wel zo is.
Maar mijn traject loopt over een spoorweg én Meulestedebrug (die open gaat voor bootverkeer), en dan kan je al eens pech hebben. Zeker 's avonds in terugkeren aan de Muide kan alles vast staan.

De fiets is veruit het betrouwbaarst :)

Sinds covid 50% telewerk, en wanneer ik naar kantoor ga 70 tal minuten totaal heen en terug (30 wandelen en 40 metro ~20km totaal). Heerlijk vind ik dat. Geen 3u per week aan pendeltijd.

Ik heb "nee" geantwoord, want >20km. Maar ik vind het toch vrij dicht.

Momenteel werk ik op 24km (20-25m met auto) van thuis.
Met de trein zou ik 41 min onderweg zijn. (15 fietsen naar station, 21 trein en 5 wandelen naar werk).

Binnen 1 a 2 maand ga ik meer met de fiets beginnen rijden, ong 45 min met de Speed Pedelec.

Vanaf november is het 42km enkel. Of een uurtjemet de trein. (15 fietsen naar station, 40 trein en 5 wandelen naar werk). Wel dagdienst en 3 dagen thuiswerk per week.

Ik woon in Kortemark, mijn activiteitenzone is Roeselare maar werk in de praktijk meestal in regio Kortrijk.
Dat is zuur aangezien mijn kilometervergoeding start vanaf Roeselare. Meestal doe ik dus 'verlies'.
Gelukkig is de vakbond bezig met de vergoeding vanaf thuis te laten starten.

Ik vind het helemaal niet erg om elke dag +-40 minuten (enkel) te moeten rijden. Vooral 's ochtends is dat een moment van rust omdat ik amper 30 minuten voor vertrek opsta. Na het werk is dat ook even tijd om na te denken over de dag en tot rust te komen.

Momenteel is de klant 125km van huis. (marche-en-famenne - Brussel), maar ben aan het rondzien voor te veranderen. Ook maar 2 dagen homeworking. En elke keer ik te laat kom door ongevallen of sneeuw ofzo, geklaag.. Ook totaal geen begrip voor verre afstand, en feit dat ik mijn taken totaal van huis zou kunnen doen maakt ook niets uit voor de klant. Freelancer maar zelfde verplichtingen als de werknemers. Dus: op zoek naar iets anders.

Terug
Bovenaan