Wellnessruimte thuis ervaringen?

Arthas

Member
Is er iemand die thuis een eigen "wellnessruimte" heeft?

We hebben er zeer grote garage achteraan, die we flink willen opknappen. en nu kwamen we op het idee om een gedeelte hiervan 5m x 11m als wellness in te richten.

Volgende hebben we in gedachte:
*Grote schuiframen op de tuin gericht
*saunacabine
*whirlpool 4 personen
*douche
*tv tegen de muur
*ijskast/wijnkast
*wc apart
*ligbedden

De ruimte zelf bij voorkeur ook steeds flink op temperatuur te houden.(bij gebruik) dus naar verwarming toe ook een groot vraagteken.

We kennen absoluut weinig ervan, maar een echte ontspanningsruimte achteraan in de tuin hebben lijkt me wel super. (waar we vooral in de koudere maanden veel gebruik van willen maken)
Ik ben hier eigenlijk ook veel meer voor te vinden, dan voor een zwembad in de tuin waar ik amper gebruik van zou maken.

Ideeën/ bedenkingen meer dan welkom.

Idee 1: koop een abonnement bij een wellness in de buurt.
Altijd diezelfde faciliteiten thuis begint te vervelen en na een tijdje ga je daar niet meer in. Ik ken veel meer mensen met een sauna/jacuzzi die nooit gebruikt wordt dan wel.

Wat anders. zegt. Maar ook steeds dezelfde wellness (met weliswaar meer faciliteiten dan thuis) begint na een aantal bezoeken te vervelen. Ook daar verlang je na een tijd naar afwisseling.

En grote plus: zelf geen werk om de wellness voor te bereiden en terug op te kuisen.

Depends. Ik heb drie jaar geleden besloten om te investeren in een deftige jacuzzi, nadat we twee jaar nagenoeg dagelijks in een opblaasding zaten.
Maar de reden dat we die zo vaak gebruiken, is omdat die overdekt en verwarmd staat, met een tv erbij. Dat ding is eigenlijk onze living.
Nu zijn we net verhuisd en hebben we even niet de plek om hem deftig te gebruiken, dus de bouw van een nieuwe 'poolhouse' staat hoog op de prioriteitenlijst.

En in die nieuwe komt dan ook een sauna. ☺️

Idee 1: koop een abonnement bij een wellness in de buurt.
Altijd diezelfde faciliteiten thuis begint te vervelen en na een tijdje ga je daar niet meer in. Ik ken veel meer mensen met een sauna/jacuzzi die nooit gebruikt wordt dan wel.
Idee 2: laat hem het zelf ondervinden en als hij het moe is, kan de BG community langs komen. Win-win

Maar het risico dat TS het beu wordt na een tijdje is er of ook het onderhoud wat er bij komt. En het gezaagd van iedereen die eens langs wil komen.

Terug
Bovenaan