Welke wagen heb jij? Post your pics!

630 euro voor olie wissel en filter, inspectie 110k km, bougies en eens kijken naar handrem (knop is van hendel losgekomen).

Ik doe het verdomme allemaal zelf voortaan. Wou mezelf wat tijd en moeite besparen maar mijn les alweer duur geleerd.

T is een Skoda Octavia bij 2015 trouwens. Geen Ferrari.

630 euro voor olie wissel en filter, inspectie 110k km, bougies en eens kijken naar handrem (knop is van hendel losgekomen).

Ik doe het verdomme allemaal zelf voortaan. Wou mezelf wat tijd en moeite besparen maar mijn les alweer duur geleerd.

T is een Skoda Octavia bij 2015 trouwens. Geen Ferrari.
Ik doe het alleen al zelf dan weet ik dat het gedaan is en nog perfect ook 😁
Paar jaar geleden kocht ik een civic fn2 bij een autohandelaar... ik zie er trouwens als een engel en dom uit lol dus ikke niks gezegd....
Laatste wat ik zei ... wanneer moet ik op onderhoud komen..... oh binnen xxx aantal kilometers ... heeft net groot onderhoud gehad.... OK super

Eenmaal thuis doe ik de motorkap open ... peilstok lag plat tussen motorkap en motor... wtf ...
Ik peil .... mhh olie ziet al goed zwart.. schat wacht even met het eten, ik haal de garagekrik boven en geef hem direct onderhoud.
Terwijl ik dit doe bekijk ik de oliefilter die al roestvlekjes vertoond 🤣🤣🤣

Gelukkig is het een honda en jaren
Mee gereden en nooit problemen mee gehad

:D dat zou wel een goeie zijn :p, eens vragen als hij op onderhoud moet waar ik die kan vinden :p

Bij Porsche ook geen pijlstok...
Ook zo geen kleine onderaan? Blijkbaar bij Volvo ook enkel een elektronische sinds 2014, maar er zit wel nog een kleine peilstok in, helemaal onderaan tegen het carter, tegen dat die elektronische kapot is. Zit wel extreem lastig om uit te halen, maar beter dan niks.
Ik vind het eigenlijk wel een kwalijke evolutie. Ik controleer dat toch veel liever manueel dan via een sensor.

Bij de laatste generatie modellen bij ons kun je zelfs nog via u menu u servicewaarschuwing zelf resetten 😋
Denk niet dat dit bij de laatste duitse wagens nog kan?
Zelfs al gehoord dat je u remblokken niet zelf kan vervangen ? Moet blijkbaar aan de computer hangen om de remklauwen open te houden.
Dus ze verplichten u wel naar de garage te gaan

Bij de laatste generatie modellen bij ons kun je zelfs nog via u menu u servicewaarschuwing zelf resetten 😋
Denk niet dat dit bij de laatste duitse wagens nog kan?
Zelfs al gehoord dat je u remblokken niet zelf kan vervangen ? Moet blijkbaar aan de computer hangen om de remklauwen open te houden.
Da's bij de mijne ook al, maar met een obd-bakje kan je dat zelf hoor.

Deze week te weren gekomen van een direct report (ik heb er maar 1) dat hij weet wie ik ben.

Hij zei: er zit op beyondgaming een zekere Poepermans die mij een lijst van de Cronoswagens heeft bezorgd, dus je moet hem niet meer opvragen

😑😑

Door @anders. heb ik nu ook allemaal ads van Porsche natuurlijk...net weer een post van porsche center Knokke met een gt4rs.. dat is toch wel een topper he..kost waarschijnlijk wel al iets? (Zou dat kunnen opzoeken idd :p )

Door @anders. heb ik nu ook allemaal ads van Porsche natuurlijk...net weer een post van porsche center Knokke met een gt4rs.. dat is toch wel een topper he..kost waarschijnlijk wel al iets? (Zou dat kunnen opzoeken idd :p )
Vanaf 150k zeker. Maar, die ga je binnen 10 jaar ook zeker voor 150k kunnen verkopen... Maar, voor gewoon weggebruik is hij wel minder geschikt, te bruut (belachelijk luid in cabine). Maar ik zou ook geen neen zeggen :D

In mijn geval zou dat ook niet zijn om gewoon wat te cruisen. Mag vrij die-hard zijn als ik zo'n type wagen zou kopen.

Maar die 150k is dan weer wel een drempel :p

Hier dus ook hé zeg, sinds @anders. zijne Porsche hier heeft getoond krijg ik de ene na de andere Porsche te koop naar mijn hoofd gesmeten.

We zullen het Porsche clubke hier dan maar uitbreiden zeker? :unsure:

Klopt inderdaad. Maar enkel met zo'n elektro-mechanische handrem. Is dus de reden waarom ik zo'n VCDS heb gekocht, zodat ik mijn remmen zelf kan doen. Is wel een 'dure' aankoop maar je bespaart wel serieus wat geld op lange termijn.

In principe, kan je die pistons wel gewoon induwen, maar dan krijg je foutmeldingen op je dashboard.

Terug
Bovenaan