Welke wagen heb jij? Post your pics!

Al een tijdje aan het rondkijken voor iets leuks als 2e auto. Momenteel een Boxster GTS op het oog.
Die optielijst bij Porsche is toch echt absurd hoor. Een GTS heeft sowieso al redelijk wat uitrusting (vooral technisch dan), en dan kijk je eens voor hoeveel geld er nog aan opties op zit: 24892.77€.
Dat is bijna een hele auto aan opties :p.

edit: dezelfde configuratie maar dan gestart van een S (de 2.5GTS bestaat niet meer) komt op 41988€ aan opties...

Laatst bewerkt:
Al een tijdje aan het rondkijken voor iets leuks als 2e auto. Momenteel een Boxster GTS op het oog.
Die optielijst bij Porsche is toch echt absurd hoor. Een GTS heeft sowieso al redelijk wat uitrusting (vooral technisch dan), en dan kijk je eens voor hoeveel geld er nog aan opties op zit: 24892.77€.

edit: dezelfde configuratie maar dan gestart van een S (de 2.5GTS bestaat niet meer) komt op 41988€ aan opties...
amai...

heb jij geen huis af te betalen misschien?

amai...

heb jij geen huis af te betalen misschien?
Alles gekregen he :p.

Neenee :p, er zit wel degelijk een bepaalde logica achter hoor.
1) Inflatie van 9% momenteel. Porsches verliezen minder snel hun waarde (normaal) dan die 9%
2) Het is 1 van mijn droomwagens, het geld is nu beschikbaar, imo heeft het ook geen nut om dan te wachten tot ge zo oud zijt dat ge er niet meer in kunt zitten
3) Doordat het een 2.5l is, en "redelijke" CO2 heeft, vallen de belastingen nog mee
4) Kost in onderhoud eigenlijk niet meer dan eender welke andere auto (250-300€/jaar)
5) Het is een "gehaat" model ("ne 4 cilinder klinkt niet zo goed als een 6 cilinder!") die eigenlijk wel gewoon héél goed is. Dat is mogelijks een kanshebber om in waarde te stijgen op lange termijn.
6) Volgende generatie is elektrische, dus het is de laatste middenmotor Porsche in de "betaalbare" range die je gaat kunnen krijgen.

En, een 2e hands Porsche is duur. Maar net daardoor is hij eigenlijk ook niet duur, want diegene die hem misschien ooit van mij koopt, betaalt ook meer.

Maar (important side note) het kan ook zijn dat hij compleet inzakt qua waarde, en dan ben je veel geld kwijt.

Hangt af van welk type je pakt. Hoe 'goedkoper' je begint bij Porsche hoe meer opties je uiteraard er gaat moeten bijpakken om de gewenste versie te krijgen. Het is dan soms beter om gewoon de duurdere versie te pakken. (voorbeeld je wilt een 911 Carrera maar je wilt die opties allemaal hebben, dan is het beter om de S te kopen want daar zit het allemaal al op en kom je goedkoper uit).

Bij mijne zat er zelfs te veel op en wou ik eraf hebben :D

Hangt af van welk type je pakt. Hoe 'goedkoper' je begint bij Porsche hoe meer opties je uiteraard er gaat moeten bijpakken om de gewenste versie te krijgen. Het is dan soms beter om gewoon de duurdere versie te pakken. (voorbeeld je wilt een 911 Carrera maar je wilt die opties allemaal hebben, dan is het beter om de S te kopen want daar zit het allemaal al op en kom je goedkoper uit).

Bij mijne zat er zelfs te veel op en wou ik eraf hebben :D
Blijft toch echt een dikke bak. Maar dat is wel kostprijs x5 ofzo natuurlijk :D
Maar inderdaad, een GTS is effectief goedkoper dan een S met dezelfde opties (tussen een gewone en S is bij 718 weinig verschil qua standaarduitrusting).

Mijn ouders hebben net hunne nieuwe Dacia jogger binnen, het zijn de eerste die beginnen rondrijden in België...

Normaal gezien zijn ze trouwe VW rijders, maar met de huidge onzekerheid, benzine/diesel/elektrisch en het feit dat tegen 2030 alles kan veranderen wouden ze er niet teveel geld inpompen, want normaal gezien rijden ze hun wagen tot hij ver op is...

Ik moet wel zeggen dat Dacia in de goede richting aan het gaan is, hij is in het echt een pak groter als de foto's doen vermoeden, hij heeft zowat de afmetingen van een volvo suv, en zelf een beetje dezelfde soort achterlichten, maar onder die achterlichten wel wat rechter en minder afgelijnd

Al bij al knappe wagen vind ik toch, schoon grijs métallisé ook... Nieuwprijs was bij aankoop in januari in de 19k,met nog is overname van de vw golf kwam het in de 15 k regio uit

Wel redelijk veel plaats hierin ook, en goede afwerking voor die prijs ook

Maar (important side note) het kan ook zijn dat hij compleet inzakt qua waarde, en dan ben je veel geld kwijt.
Dat is toch altijd een risico uiteindelijk?
Die porsche zal wel waardevaster zijn, maar hij wordt ook gebruikt dus hij zal daardoor zakken in waarde natuurlijk.
Moet je daarvoor een wagen kopen? In de eerste plek zou ik zeggen koop hem om plezier mee te hebben.
Als je verzamelaar bent en hem koopt voor mee te speculeren en er nooit mee rijdt dan is het een andere zaak. Maar ik zie in zo een 718 geen potentieel zeer dure en gezochte wagen.

Uw iX3 zal ook in prijs dalen, en hier zal je ook geld op verliezen. Dan verlies ik liever geld met een 718 :P

Dat is toch altijd een risico uiteindelijk?
Die porsche zal wel waardevaster zijn, maar hij wordt ook gebruikt dus hij zal daardoor zakken in waarde natuurlijk.
Moet je daarvoor een wagen kopen? In de eerste plek zou ik zeggen koop hem om plezier mee te hebben.
Als je verzamelaar bent en hem koopt voor mee te speculeren en er nooit mee rijdt dan is het een andere zaak. Maar ik zie in zo een 718 geen potentieel zeer dure en gezochte wagen.

Uw iX3 zal ook in prijs dalen, en hier zal je ook geld op verliezen. Dan verlies ik liever geld met een 718 :p
In 99% van de gevallen is dat inderdaad het risico. Dus puur als speculatie dat ze wel in prijs gaan stijgen, is het geen goeie investering. Ik denk dat we hier best-case kijken naar een model dat "redelijk waardevast" kan zijn.
Een voordeel, de voorlopig afgesproken prijs zit 3000€ boven de prijs die Porsche zelf geeft als inruilwagen. En ik zou er een set velgen + banden bijkrijgen die al meer kosten dan die 3000€. Dus die prijs zit vrij goed met de huidige marktwaarde.

En ik verlies ongetwijfeld véél meer waarde op de iX3 op termijn (voorlopig nog niet, maar dat zal wel veranderen...)

Dat wou ik ook eerst nog aanhalen. Misschien is momenteel niet de ideale moment om een wagen te kopen.
Ik weet niet of zo een 718 ook in prijs is gestegen met de huidige schaarste. Maar het zou zuur zijn mocht hij al ineens in waarde verliezen omdat je nu teveel hebt betaald door die hete markt.

Dat wou ik ook eerst nog aanhalen. Misschien is momenteel niet de ideale moment om een wagen te kopen.
Ik weet niet of zo een 718 ook in prijs is gestegen met de huidige schaarste. Maar het zou zuur zijn mocht hij al ineens in waarde verliezen omdat je nu teveel hebt betaald door die hete markt.
De markt is daar evengoed om zeep :p.
De Boxster S die ik een paar maand geleden op het oog had, stond aan 62000€ te koop met 60000km. Een soortgelijk uitgeruste met zelfde kilometerstand staat nu aan 72000€ te koop...

De vraag is wat het gaat doen in de toekomst he, zakken die prijzen terug, of blijven die zo hoog (het is niet dat de leveringsproblemen bijna gedaan zijn he...). Er zijn auto's die nog maar net zijn aangekondigd waar ze al een bestellingsstop op zetten omdat de levertermijn uit de hand ging lopen.

Edit: en die S had ik gewoon moeten kopen ze, te lang getwijfeld...

De Boxster S die ik een paar maand geleden op het oog had, stond aan 62000€ te koop met 60000km. Een soortgelijk uitgeruste met zelfde kilometerstand staat nu aan 72000€ te koop...

Maat van mij heeft verleden jaar zijn 718 S gekocht aan die prijs van 60K ongeveer, dacht zelfs met een iets lagere kilometerstand.

Eneuh, het geluid van de 4-cilinder zou ik mij geen zorgen in maken. Hij heeft het Porsche sportuitlaat systeem en dat klinkt echt prachtig, het blijft een boxer ook hé.

Maat van mij heeft verleden jaar zijn 718 S gekocht aan die prijs van 60K ongeveer, dacht zelfs met een iets lagere kilometerstand.

Eneuh, het geluid van de 4-cilinder zou ik mij geen zorgen in maken. Hij heeft het Porsche sportuitlaat systeem en dat klinkt echt prachtig, het blijft een boxer ook hé.
Ik vind 718 wel ne lastige qua waarde. Het is sowieso de laatste middenmotor van Porsche he (enkel 911 wordt niet elektrisch voorlopig).
Oké, die elektrische Boxster zal ook niet slecht zijn, maar ik denk niet dat ze dezelfde emotie gaan kunnen geven bij een EV.

718 is (imo) beste sportwagen uit zijn generatie (mss Emira, maar nog niet mee gereden), bij gevolg wordt het ook de beste sportwagen uit het benzinetijdperk. Dus het zou wel eens kunnen dat de waarde stabiel blijft...

Maar, moest ik de lotto winnen, zou ik ook kijken naar de 6-cilinders ze :p. Die 4-cilinder klinkt niet slecht "voor een 4-cilinder", maar het is gewoon een veel ruiger geluid dan van een 6-cilinder he.

Zoals @MrKend54l zei zou ik mij daar nu ook niet door laten leiden. Je koopt toch in de eerste plaats voor jouw eigen.
Daarbij, het grootste waardeverlies heeft die al gehad als je in occasie koopt.

Ja, de 6-cilinders zijn natuurlijk weer een pak duurder. Ga er anders eens mee gaan rijden met een S dan kan je direct horen hoe die klinkt.

De vraag is wat het gaat doen in de toekomst he, zakken die prijzen terug, of blijven die zo hoog (het is niet dat de leveringsproblemen bijna gedaan zijn he...). Er zijn auto's die nog maar net zijn aangekondigd waar ze al een bestellingsstop op zetten omdat de levertermijn uit de hand ging lopen.

Tweedhands nooit lang twijfelen. Toch zeker niet om eens te gaan kijken. De parels aan een faire prijs geraken vlot verkocht.
Volgens mij is een 981 binnen 20j waardevoller dan een 982 (817).
Als je er een eindje mee gaat rijden zou ik me niets aantrekken van “waardevastheid”.
Ik ben meer fan van een cayman,cabrio (in open modus) voel ik me altijd zo bekeken.
Mijn pa kocht in 2017 een 997 gt3 voor niet veel meer of nu jouw boxter gts.
Een gts is de perfecte mix.
Succes met je zoektoch!

Tweedhands nooit lang twijfelen. Toch zeker niet om eens te gaan kijken. De parels aan een faire prijs geraken vlot verkocht.
Volgens mij is een 981 binnen 20j waardevoller dan een 982 (817).
Als je er een eindje mee gaat rijden zou ik me niets aantrekken van “waardevastheid”.
Ik ben meer fan van een cayman,cabrio (in open modus) voel ik me altijd zo bekeken.
Mijn pa kocht in 2017 een 997 gt3 voor niet veel meer of nu jouw boxter gts.
Een gts is de perfecte mix.
Succes met je zoektoch!
Voorlopig doet de 981 het heel goed qua restwaarde, maarja, de belastingen er op zijn gewoon een stuk hoger, waardoor hij voor mij wat te duur zou worden.
En er wordt veel geklaagd over dat het geen NA motor meer is in de 718, maar een turbomotor is gewoon veel performanter in normaal verkeer.

Er staan momenteel trouwens 6 GT4RS'en te koop op mobile.de... Allemaal rond 300k€. Ik denk écht dat Porsche goud in handen heeft met dat model.

Ik ben aan het wachten op de 4,2 liter GT3 RS.. Bijna 2 weken geleden de dealership binnen gestapt om een full blacked out (met iso fix XD) GT3 te bestellen totdat hij zei dat de GT3 RS eraan komt en er bangelijk zal uitzien.

Ik ben aan het wachten op de 4,2 liter GT3 RS.. Bijna 2 weken geleden de dealership binnen gestapt om een full blacked out (met iso fix XD) GT3 te bestellen totdat hij zei dat de GT3 RS eraan komt en er bangelijk zal uitzien.
Met Isofix :rofl:

Toch ook wel een trekhaak om mee op vakantie te gaan?

porsche-911-speedster-tows-camper.jpg

Alle gekheid op een stokje. Ik kan niet wachten tot je de foto's post.

Met Isofix :rofl:

Toch ook wel een trekhaak om mee op vakantie te gaan?

porsche-911-speedster-tows-camper.jpg

Alle gekheid op een stokje. Ik kan niet wachten tot je de foto's post.
Isofix is bij mij 1 van de voorwaarden hoor.
Gelukkig kan je het ook retrofitten, maar met kleine kinderen is zo'n Porsche nutteloos zonder isofix...

Ja je weet nooit dat er nog een kleintje aankomt he. Momenteel in de turbo zit de kinderstoel in. Gaat perfect, is wel kopke effe intrekken bij dak naar beneden doen XD.

Wanneer de GT3 RS voor het volk uitkomt dan zal ik al eerste de setup delen. Dan is het inderdaad effe checken op de bankrekening en of de turbo S buiten gaat voor de GT3RS of niet.

Er was hier serieuze twijfel voor een custom uitlaat voor de turbo..

Ja je weet nooit dat er nog een kleintje aankomt he. Momenteel in de turbo zit de kinderstoel in. Gaat perfect, is wel kopke effe intrekken bij dak naar beneden doen XD.

Wanneer de GT3 RS voor het volk uitkomt dan zal ik al eerste de setup delen. Dan is het inderdaad effe checken op de bankrekening en of de turbo S buiten gaat voor de GT3RS of niet.

Er was hier serieuze twijfel voor een custom uitlaat voor de turbo..
Het probleem bij de GT3RS is wel die optielijst weer he...
Dat zijn pakketten van meerdere 10000-en euro's, en dat gaat dan over een seconde extra te winnen op een circuit :p

Terug
Bovenaan