Welke wagen heb jij? Post your pics!

Aangezien we richting ev's gaan kunnen we dan toch niet echt meer spreken van vervuiler maar eerder van "gebruiker" (je gebruikt en verslijt de wegen door erop te rijden, maar van vervuilende is niet meer echt sprake).

Een groot voordeel aan een km heffing is wel dat je enkel betaald wanneer je rijd, dus mensen die weinig rijden gaan dan ook minder betalen in vergelijking met nu, nu betaal je voor hey bezit van je voertuig. (Dus ook een voordeel voor mensen met meerdere auto's in hun garage)

Aangezien we richting ev's gaan kunnen we dan toch niet echt meer spreken van vervuiler maar eerder van "gebruiker" (je gebruikt en verslijt de wegen door erop te rijden, maar van vervuilende is niet meer echt sprake).

Een groot voordeel aan een km heffing is wel dat je enkel betaald wanneer je rijd, dus mensen die weinig rijden gaan dan ook minder betalen in vergelijking met nu, nu betaal je voor hey bezit van je voertuig. (Dus ook een voordeel voor mensen met meerdere auto's in hun garage)
Ik ben ook voorstander van kilometerheffing hoor (andere topic...). Maar wat je aanhaalt is net de reden waarom het er niet gaat komen. Er is een enorme groep die amper met de wagen rijdt, maar er wel veel belastingen voor betaalt. En als die wegvallen, dan moeten die kilometerheffing echt belachelijk hoog zijn om dat te compenseren.

Ik ben ook voorstander van kilometerheffing hoor (andere topic...). Maar wat je aanhaalt is net de reden waarom het er niet gaat komen. Er is een enorme groep die amper met de wagen rijdt, maar er wel veel belastingen voor betaalt. En als die wegvallen, dan moeten die kilometerheffing echt belachelijk hoog zijn om dat te compenseren.
Idd misschien de verkeerden topic, maar dat ligt effectief vrij hoog hoor. Voor de mensen die veel rijden (En dat zijn er best veel).

Vroeger betaalde ik voor een vrachtwagen 1250eur geloof ik. Wegenvignet. Km heffing is daar een veelvoud van als je dagelijks rijdt. Nu rijden we terug minder wegens deel vd firma overgelaten, maar ik kwam er niet met 5000eur hoor

Iedereen EV is toch totaal niet haalbaar? De oplaadmogelijkheden voor mensen in een rijwoning of zonder oprit/garage. Niet iedereen legt ook zonnepanelen, wat het dan weer duur maakt. Niet iedereen kan opladen op de firma. Enz. Ik zie toch nog een heel pak uitdagingen.

CNG is de toekomst jong. :unsure:

Ik hoop er binnenkort ene te kunnen zetten.
Die Astra die er nu nog is stond hier 17 jaar geleden al te pronken :D

Niemand meer hier een foto van hun wagen gepost?
Kgan de mijne hier ook eens posten binnenkort. Exact 2 jaar geleden poste ik op 9lives welke hatchback een ideale wagen voor mij zou zijn. Kdacht ja een BMW 240i of Audi S3 zou wel leuk zijn.

Uiteindelijk een Mazda Mx5 ND gekocht. Na een jaar verkocht en nu opgescheept met een Lotus. Slechte invloed van members dat hier zit xD

ps: Waar is trouwens dat trackday topic naartoe? Fakking hell al die moeite daarin ingestoken destijds. Soit "oldskool" video van 1 van de beste fun wagens dat ik ooit gereden heb:

Laatst bewerkt:
Ik hoop er binnenkort ene te kunnen zetten.
Die Astra die er nu nog is stond hier 17 jaar geleden al te pronken :D
Ga je hem echt niet houden ?
Ik heb net dezelfde (mijn eerste autootje) en ik heb die nog steeds, naast mijn andere.
Als ik die wegdoe, vergeeft die auto mij dat nooit 😄.

Er is niks aan die auto, rijdt nog perfect.

Ga je hem echt niet houden ?
Ik heb net dezelfde (mijn eerste autootje) en ik heb die nog steeds, naast mijn andere.
Als ik die wegdoe, vergeeft die auto mij dat nooit 😄.

Er is niks aan die auto, rijdt nog perfect.

Nee, er zijn een paar kleine kosten aan die we niet meer gaan doen - rijdt wel nog perfect eigenlijk maar hij zou hier dan ook nog eens serieus in de weg staan. En houden tot de oudste moet leren rijden is ook nog dik 6 jaar dus dat is me wat te lang :)

Kgan de mijne hier ook eens posten binnenkort. Exact 2 jaar geleden poste ik op 9lives welke hatchback een ideale wagen voor mij zou zijn. Kdacht ja een BMW 240i of Audi S3 zou wel leuk zijn.

Uiteindelijk een Mazda Mx5 ND gekocht. Na een jaar verkocht en nu opgescheept met een Lotus. Slechte invloed van members dat hier zit xD

ps: Waar is trouwens dat trackday topic naartoe? Fakking hell al die moeite daarin ingestoken destijds. Soit "oldskool" video van 1 van de beste fun wagens dat ik ooit gereden heb:

Als we dan toch bezig zijn met oude auto's:

Uw slechte invloed rijdt daar voor mij :D

En dit is de huidige:

Opgescheept met een lotus haha. Heb ik 4 jaar gehad, constante miserie. (oude rover motor erin) Waterpomp kapot, ophanging, water in de cilinder (mayo probleem). Was toffe auto maar toch blij dat hij weg was.

Opgescheept met een lotus haha. Heb ik 4 jaar gehad, constante miserie. (oude rover motor erin) Waterpomp kapot, ophanging, water in de cilinder (mayo probleem). Was toffe auto maar toch blij dat hij weg was.
Er zit nu wel een groot verschil tussen de versie met de Rover motor en die met de Toyota motor natuurlijk :P

Ja zeker, die 111S had echt veel problemen en degene erna had de toyota motor van de mr2 geloof ik?
In elk geval een vrij goeie motor.

En qua design is Lotus wel echt serieuze stappen aan het maken nu. Als ik uw smaak een klein beetje ken, moet ge toch ook wel warm worden van dit:
emira-update-carousel-2.jpg

Was je trouwens niet aan het kijken voor nieuwe Porsche?

15-DF5-B4-B-2-D59-4971-86-DC-32-B7-D3-A2-AABD.jpg

Waarschijnlijk mijn laatste op benzine die qua BIV nog min of meer te verantwoorden was. M’n zoon die zei dat hij graag mee gaat tanken omdat benzine zo goed ruikt, was het (zeer minime) duwtje dat ik nog nodig had 🤓.

Terug
Bovenaan