Welke wagen heb jij? Post your pics!

Vanachter heb ik zo'n matrix lampen. Ik vind dat mooi. Wel vreemd dat ik dat vooraan dan niet heb en de pinker daar gewoon knippert. Of doen ze dat meestal maar achteraan?

Van een wagen zonder opties (zelfs geen parkeer sensoren) naar deze is wel echt plezant. Allemaal zaken waarvan ik dacht: dat heb ik niet nodig. Die zetelverwarming :clap:
Hoe snel je niet want aan luxe eh :p
De mensen die nu in een EV met veel vermogen rijden gaan huilen als hun volgende een pak minder heeft :P

Als uw pinkers voor en achter dynamisch zijn heb je matrix lampen (adaptief dus).
Als u pinkers enkel achteraan dynamisch zijn heb je gewone led lampen.
Ahzo, merci voor de opheldering. Om positief te blijven: 't zal goedkoper zijn als er ene kapot is. :unsure:

Hoe snel je niet want aan luxe eh :p
De mensen die nu in een EV met veel vermogen rijden gaan huilen als hun volgende een pak minder heeft :p
Zeg wel.

Het enige wat ik wat kitsch vind zijn de Audi logo's op de grond als ik m'n deuren open doe. Maar goed, dat zat er nu eenmaal op.

Ahzo, merci voor de opheldering. Om positief te blijven: 't zal goedkoper zijn als er ene kapot is. :unsure:

Zeg wel.

Het enige wat ik wat kitsch vind zijn de Audi logo's op de grond als ik m'n deuren open doe. Maar goed, dat zat er nu eenmaal op.
Audi logo's zijn nog çava. Zeker als het gewoon de contouren zijn. Maar zo een BMW logo is wat te veel poespas. Dat soort zaken moet minimalistisch blijven imo.

Dat gaat nooit minder worden hoor.

Dat durf ik betwijfelen. De huidige tijd waarin er gestrooid wordt met >300PK auto's van >50K euro is eindig hoor. Na verloop van tijd gaat er sterkere prijsdifferentiatie komen en het vermogen zal 1 van de zaken zijn waarmee ze dat zullen doen.
De overheid zal ook zaken zoeken om het VAA op EV's te verhogen en het vermogen zou ook wel eens een criterium kunnen zijn dat hier terugkomt.

Dat durf ik betwijfelen. De huidige tijd waarin er gestrooid wordt met >300PK auto's van >50K euro is eindig hoor. Na verloop van tijd gaat er sterkere prijsdifferentiatie komen en het vermogen zal 1 van de zaken zijn waarmee ze dat zullen doen.
De overheid zal ook zaken zoeken om het VAA op EV's te verhogen en het vermogen zou ook wel eens een criterium kunnen zijn dat hier terugkomt.
Ja maar constructeurs gaan niet minder gaan aanbieden plots, dan schieten ze in hun eigen voet.

De overheid zal inderdaad op vermogen beginnen belasten, maar ze gaan dat wel doen op een manier dat ze slechts licht verhoogde inkomsten gaan hebben. Want op een status quo moet ge niet rekenen natuurlijk met die geldwolven.

Ik voorspel toch ook gewoon véél meer 2wd-varianten met veel lagere vermogens. De 316d van de toekomst zeg maar.
Ik ken alleszins veel collega's die absoluut genoegen zouden nemen met een iX3 (die nu voor een aantal nét niet haalbaar is) als er een goedkopere versie zou komen met 190pk.

VAG is dat trouwens gewoon al aan het doen, die instappers zijn niet vooruit te branden maar gaan wel als zoete broodjes verkopen. Bij EV's heb je dan vaak ook gewoon nog meer range (cfr. i4 edrive40 vs i4 m50).

Waarom zouden ze morgen nog op vermogen belasten en niet gewoon op cataloguswaarde? Dat een 6.3L V8 vroeger zwaarder belast werd dan een 900cc Twinair vind ik een logische gedachte i.f.v. belasting van het milieu en dus de gemeenschap. En dat een VAA op een auto van 100k proportioneel veel meer is dan eentje van 30k vind ik ook logisch. Maar een EV met meer vermogen heeft, zeker met succesvolle transitie naar renewables toch geen hogere maatschappelijke belasting op wat extra koperen wikkelingen in zijn motoren na?

Ik denk dat een flat fee op prijs dan de eerlijkere deal is. Hoe tof een 7 serie, 5 serie of X5 met 45e motor ook is, eigenlijk is dat niet fair dat die dingen relatief minder kosten dan een 2.0TDI, toch? No offense trouwens @Musk.

Waarom zouden ze morgen nog op vermogen belasten en niet gewoon op cataloguswaarde? Dat een 6.3L V8 vroeger zwaarder belast werd dan een 900cc Twinair vind ik een logische gedachte i.f.v. belasting van het milieu en dus de gemeenschap. En dat een VAA op een auto van 100k proportioneel veel meer is dan eentje van 30k vind ik ook logisch. Maar een EV met meer vermogen heeft, zeker met succesvolle transitie naar renewables toch geen hogere maatschappelijke belasting op wat extra koperen wikkelingen in zijn motoren na?

Ik denk dat een flat fee op prijs dan de eerlijkere deal is. Hoe tof een 7 serie, 5 serie of X5 met 45e motor ook is, eigenlijk is dat niet fair dat die dingen relatief minder kosten dan een 2.0TDI, toch? No offense trouwens @Musk.
Omdat ze dan nog niet genoeg belastingen binnen krijgen. Want dan neemt iedereen gewoon terug goedkopere modellen. Ev's hebben nu eenmaal meer vermogen, en binnen x jaar gaan ze zeggen "ah, maar nu heeft iedereen eens 300pk, en vroeger ging dat niet. Dat kan niet he".

Niet noodzakelijk mee eens... Als je vandaag met een Tesla, E-tron, x5 45e of aanverwante rondrijdt, ga je bij een hervormde fiscaliteit van EV's die op vermogen zou belasten niet ineens in een Dacia Duster EV rijden he... Een BMW 3/4 e20i of wat gaat dat tegen dan zijn, zal dan misschien maar 200-ish pk hebben, maar dat gaat een auto van 50-60k blijven he... Als je daar VAA over moet betalen zoals je vandaag op een 20i/20d moet doen, is dat nog altijd een smak geld.

Waarom zouden ze morgen nog op vermogen belasten en niet gewoon op cataloguswaarde? Dat een 6.3L V8 vroeger zwaarder belast werd dan een 900cc Twinair vind ik een logische gedachte i.f.v. belasting van het milieu en dus de gemeenschap. En dat een VVA op een auto van 100k proportioneel veel meer is dan eentje van 30k vind ik ook logisch. Maar een EV met meer vermogen heeft, zeker met succesvolle transitie naar renewables toch geen hogere maatschappelijke belasting op wat extra koperen wikkelingen in zijn motoren na?

Ik ben het er mee eens hoor. De regeling momenteel is vrij absurd.

Neemt niet weg dat ik me er niet bepaald slecht over voel om er gretig gebruik van te maken. Ik voel me vaak op andere vlakken al genoeg gerold door de overheid :)

Ik denk dat ze de uitgaande geldstroom wat zullen moeten inperken. Want het zal toch allemaal wat minder vlot gaan binnenkomen denk ik.

Ev's gaan ze niet dermate kunnen belasten als gewone motoren. En de 'brandstof' ook niet want daar tref je teveel mensen mee. Is tenslotte gewoon elektriciteit.

Enkel km heffing lijkt me een haalbare kaart om de inkomsten uit mobiliteit te proberen stabiliseren

Waarom zouden ze morgen nog op vermogen belasten en niet gewoon op cataloguswaarde?

Ze hebben het in het verleden ook gedaan hoor. Ze zullen sowieso kijken hoe ze de inkomsten op peil kunnen houden eens de meerderheid richting EV gaat. Ik zeg niet dat het per sé zo moet he, maar zelfs onrechtstreeks kan dat het gevolg zijn. Een directe koppeling aan catalogusprijs zal ook richting lagere vermogens duwen, want lager vermogen heeft ook een losse link met catalogusprijs. Indien wagens met hogere vermogens duurder worden met teruglopende verkopen als gevolg mag je er donder op zeggen dat de fabrikanten het marktaandeel zullen willen behouden door goedkopere versies uit te brengen waar vermogen 1 van de differentiatiors zullen zijn.

Ev's gaan ze niet dermate kunnen belasten als gewone motoren.

Waarom niet? Men kan dat toch perfect? Merk op dat ICE motoren met bescheiden vermogens / cc's zelfs de dag van vandaag nog heel licht belast worden. Lijkt me dat ze dat met EV's ook kunnen.

Een gewone (lichte) belasting wel natuurlijk. Maar nu wordt dat toch enorm opgetrokken door de milieu factor. Bij ev's gaat die vlieger niet op gaan toch?

Of ik nu 250pk heb of 500pk,wat maakt het uit? Enkel wat meer banden slijten en misschien wat inboeten aan range. Maar belastingsgewijs is daar toch geen verdubbeling te verantwoorden?

Op kms kan je iedereen nog 'pakken' en er met een simpele uitleg mee weg komen. (En uiteindelijk misschien ook de enige correcte manier)

Een gewone (lichte) belasting wel natuurlijk. Maar nu wordt dat toch enorm opgetrokken door de milieu factor. Bij ev's gaat die vlieger niet op gaan toch?

Of ik nu 250pk heb of 500pk,wat maakt het uit? Enkel wat meer banden slijten en misschien wat inboeten aan range. Maar belastingsgewijs is daar toch geen verdubbeling te verantwoorden?

Op kms kan je iedereen nog 'pakken' en er met een simpele uitleg mee weg komen. (En uiteindelijk misschien ook de enige correcte manier)
Dat wordt niet opgetrokken door de milieufactor he. De milieufactor is gewoon het verkoopspraatje geworden he (cfr: het minimumVAA bvb). Uiteindelijk worden de belastingen in België niet gestuurd door een beleid, maar door de begroting he, er wordt niet gekeken van "wat is nu eens een goed idee om extra/minder te belasten?" maar er wordt gekeken "we hebben x miljard euro nodig, waar gaan we dat halen?"

Welja, het praatje is hetgeen toch moeilijker te verantwoorden valt nu. Dat zijn uiteindelijk inderdaad maar woorden die wel of niet aannemelijk zijn. Nu wordt dat in een milieu/klimaat jasje gegoten en ik denk binnekort eerder in een km heffing jasje. Maar op het einde van de rit hetzelfde resultaat (zij het misschien wel iets logischer want dan betaalt de vervuiler effectief)

Terug
Bovenaan