Welke wagen heb jij? Post your pics!

Intussen zitten we aan 3700km op de teller.

Spotje uit Cannes (Bugatti stealing my thunder).

porsche-992-gt3-touring-mkii-638e3-c650106082025195130_9.jpg

Ben verrast hoeveel mensen eigenlijk weten dat het een GT3 is. Ontiegelijk veel (positieve) reactie op de nummerplaat. RS eigenaar die naast mij parkeerde ''GREAT PLATE, PERFECT FAMILY CAR'' :laugh:

Afhankelijk van de hoek/licht ook enorm veel tinten in de kleur.

porsche-992-gt3-touring-mkii-607df-c650106082025195130_7.jpg

Na bijna 3700km toch al een vrij goed beeld over de .2 gen.

Om het in de woorden van een groot man, Piet Huysentruyt, te zeggen: Wat hebben we geleerd vandaag?
1. Porsche rijders zijn watjes. ''GT3 kan je niet daily driven, te hardcore, etc, etc''. Rijdt EXTREEM comfortabel. Capabel maar comfortabel. De .1 is wel aanzienlijk nerveuzer maar nog steeds wel echt best comfy. Deze .2 met de S/T geo rijdt gewoon heerlijk, trekt niet tegen bij spoorvorming en stuurt echt wel zeer aangenaam.
2. Ik tilt monkeyballs op het feit dat de bediening van de elektrische ruiten en spiegels aan de bestuurderszijde zo 'dode knoppen' heeft omdat ze de controls gewoon recycleren van panamera/taycan/cayenne/... Kankerdure auto, fix nu gewoon een nieuwe plastic mal en maak een net stuk zonder zwarte lege vlakjes.

s-l400.jpg

Deze onzin dus met 4 knoppen die nergens voor dienen.

3. Sound toch wel wat matig stock. Zou volgens sommigen luider zijn dan de .1 stock maar ik vind het toch maar een beetje pover. Had niet veel anders verwacht met 4 cats en OPF maar toch. Beetje zonde maar valt te fixen. (''Hello, JCR speaking'')
4. Die front axle lift functie is echt MEGA. Het is snel, lift de neus toch wel aanzienlijk en vooral kan je als je hem activeert via een popup op de media display gewoon zeggen ''remember this spot'' en dan de eerstvolgende keer je daar voorbij komt, gaat de neus gewoon automatisch de hoogte in. Vind ik oprecht een functie die eigenlijk elke dure sportbak moet hebben. Beetje onbegrijpelijk als ik GT3 specs zie zonder die functie maar dan wel met andere Porsche Exclusive Design elementen. Dit is nu is echt een functie die zeer nuttig is op dergelijke wagen. Gewone 992 heeft meer ground clearance en minder overhang door gebrek aan de grotere front splitter maar de GT(RS) modellen zouden dit allemaal gewoon standaard moeten meekrijgen.
5. Lang leve Porsche Carbon-Ceramic Brakes. Geen remstof is toch wel echt zeer aangenaam. De zilveren wielen blijven ook effectief zilver, zelfs na enkele duizend km.
6. Nieuwe HD-Matrix lampen zijn ook extreem baas. Denk dat ze gewoon 2 Porsches moeten zetten en heel de Schorre is verlicht tijdens tomorrowland met de beams op. De adaptieve verlichting is niet zo goed als op men range rover, ze is minder responsief maar werkt wel beter als ze effectief activeert. Wel beetje zonde dat hij dit voor welke reden dan ook niet zo snel doet als de Range.

Mijn eerlijke opinie over de wagen: geweldig maar eigenlijk te duur. Is het betere dan een base 992? Ja, echter zoveel beter voor 100k+ te betalen boven een base? Waarschijnlijk niet.

Laatst bewerkt:
2. Ik tilt monkeyballs op het feit dat de bediening van de elektrische ruiten en spiegels aan de bestuurderszijde zo 'dode knoppen' heeft omdat ze de controls gewoon recycleren van panamera/taycan/cayenne/... Kankerdure auto, fix nu gewoon een nieuwe plastic mal en maak een net stuk zonder zwarte lege vlakjes.

s-l400.jpg

Ik heb hetzelfde maar dan andersom.
718/991 interieur heeft een hele reeks van die blinde knoppen op de middenconsole die enkel gebruikt worden in een RS (en zelfs dan nog niet allemaal).
Ik snap écht niet dat ze dat voor zo'n merk niet wat eleganter kunnen fixen.

SKU991CTCF.jpg

991_GT3_RS_Interior-324x234.jpg

IMG_4593.jpg

Die knoppen zijn echt nooit allemaal in gebruik...

Intussen zitten we aan 3700km op de teller.

Spotje uit Cannes (Bugatti stealing my thunder).

porsche-992-gt3-touring-mkii-638e3-c650106082025195130_9.jpg

Ben verrast hoeveel mensen eigenlijk weten dat het een GT3 is. Ontiegelijk veel (positieve) reactie op de nummerplaat. RS eigenaar die naast mij parkeerde ''GREAT PLATE, PERFECT FAMILY CAR'' :laugh:

Afhankelijk van de hoek/licht ook enorm veel tinten in de kleur.

porsche-992-gt3-touring-mkii-607df-c650106082025195130_7.jpg

Na bijna 3700km toch al een vrij goed beeld over de .2 gen.

Om het in de woorden van een groot man, Piet Huysentruyt, te zeggen: Wat hebben we geleerd vandaag?
1. Porsche rijders zijn watjes. ''GT3 kan je niet daily driven, te hardcore, etc, etc''. Rijdt EXTREEM comfortabel. Capabel maar comfortabel. De .1 is wel aanzienlijk nerveuzer maar nog steeds wel echt best comfy. Deze .2 met de S/T geo rijdt gewoon heerlijk, trekt niet tegen bij spoorvorming en stuurt echt wel zeer aangenaam.

s-l400.jpg

3. Sound toch wel wat matig stock. Zou volgens sommigen luider zijn dan de .1 stock maar ik vind het toch maar een beetje pover. Had niet veel anders verwacht met 4 cats en OPF maar toch. Beetje zonde maar valt te fixen. (''Hello, JCR speaking'')
4. Die front axle lift functie is echt MEGA. Het is snel, lift de neus toch wel aanzienlijk en vooral kan je als je hem activeert via een popup op de media display gewoon zeggen ''remember this spot'' en dan de eerstvolgende keer je daar voorbij komt, gaat de neus gewoon automatisch de hoogte in. Vind ik oprecht een functie die eigenlijk elke dure sportbak moet hebben. Beetje onbegrijpelijk als ik GT3 specs zie zonder die functie maar dan wel met andere Porsche Exclusive Design elementen. Dit is nu is echt een functie die zeer nuttig is op dergelijke wagen. Gewone 992 heeft meer ground clearance en minder overhang door gebrek aan de grotere front splitter maar de GT(RS) modellen zouden dit allemaal gewoon standaard moeten meekrijgen.
5. Lang leve Porsche Carbon-Ceramic Brakes. Geen remstof is toch wel echt zeer aangenaam. De zilveren wielen blijven ook effectief zilver, zelfs na enkele duizend km.
6. Nieuwe HD-Matrix lampen zijn ook extreem baas. Denk dat ze gewoon 2 Porsches moeten zetten en heel de Schorre is verlicht tijdens tomorrowland met de beams op. De adaptieve verlichting is niet zo goed als op men range rover, ze is minder responsief maar werkt wel beter als ze effectief activeert. Wel beetje zonde dat hij dit voor welke reden dan ook niet zo snel doet als de Range.

Mijn eerlijke opinie over de wagen: geweldig maar eigenlijk te duur. Is het betere dan een base 992? Ja, echter zoveel beter voor 100k+ te betalen boven een base? Waarschijnlijk niet.
Deze middag op de parking aan de Jumbo. Staat een Porsche geparkeerd en de eerste 2 letters op de nr plaat waren GO, het zal toch niet zijn zeker dacht ik. Maar het was een andere nr plaat en ook een andere Porsche.

BG community zit toch te veel in mijne kop.

Deze middag op de parking aan de Jumbo. Staat een Porsche geparkeerd en de eerste 2 letters op de nr plaat waren GO, het zal toch niet zijn zeker dacht ik. Maar het was een andere nr plaat en ook een andere Porsche.

BG community zit toch te veel in mijne kop.
Na de Porsche is het budget op voor Jumbo. Enkel nog Aldi de komende maanden.

Er moeten toch nog wat "dream cars" zijn hier, altijd wel eens leuk om te zien - in mijn regio zijn er niet bijster veel en diegenen die er één (of meerdere hebben) zijn allemaal rare vogels - ttz: ze kopen mooie wagens (McLaren, Ferrari, paar exotische MB, leuke old -timers ...) om die dan onder een zeil in een garage of loods te plaatsen.

Hier wat verder woont een auto -journalist maar de laatste jaren krijgt die ook maar weinig speciallekes, dat was vroeger toch anders - regelmatig een supercar of RR ofzo.

Was hier niemand met een Ford GT of iets dergelijks?

i4 vandaag afgehaald (meegekregen met 100% batterij. De vorige heeft goed zijn best gedaan want volgens de boordcomputer +-400km en gemiddelde van +-25kwh/100km)

Kleur: Fire red

Opties:
BMW Individual binnenbekleding uitgebreid leder "Merino"Black
XtraBoost
Verwarmd stuur
Antidiefstal bouten
Adaptieve M sportophanging
Variable Sport Steering
Comforttoegang
M Sport Pack Pro
Alu velgen styling 861 M 19" (bicolor Jetblack)
M Sport remmen, rot
M Lights Shadow Line
Zonnewerend glas achteraan
Spiegelpakket
Elektrische zetelverstelling met geheugenfunctie voor bestuurderszetel
Lendensteun voor zetels vooraan
Leuningbreedteverstelling voor bestuurder
Interieur elementen met kristalafwerking 'CraftedClarity'
M veiligheidsgordels
Verwarmde zetels vooraan en achteraan
Dashboard Luxury
Bedieningselementen met gegalvaniseerde afwerking
Akoestische waarschuwing voor voetgangers
BMW IconicSounds Electric
Elektronisch gestuurde airconditioning, 3-zones
Adaptive LED Headlights
High Beam Assist
Driving Assistant Pack Professional
Parking Assistant Pack Plus
Harman Kardon Surround Sound System
Opbergvak voor Wireless Charging
BMW Live Cockpit Professional (GPS)
M Sport aërodynamicapakket
M achterspoiler
Shadow Line hochglänzend
Hemelbekleding in Anthrazit
Innovation package II
Comfort Pack

Foto's zeggen meer dan woorden

i4 vandaag afgehaald (meegekregen met 100% batterij. De vorige heeft goed zijn best gedaan want volgens de boordcomputer +-400km en gemiddelde van +-25kwh/100km)

Opties:
XtraBoost
Verwarmd stuur
Antidiefstal bouten
Variable Sport Steering
Comforttoegang
M Sport Pack Pro
M Sport remmen, rot
M Lights Shadow Line
Spiegelpakket
M veiligheidsgordels
Dashboard Luxury
Adaptive LED Headlights
High Beam Assist
M achterspoiler
Shadow Line hochglänzend
Innovation package II
Comfort Pack

Prachtige wagen en kleur! Veel plezier er mee.

Opties:
XtraBoost
Verwarmd stuur
Antidiefstal bouten
Variable Sport Steering
Comforttoegang
M Sport Pack Pro
M Sport remmen, rot
M Lights Shadow Line
Spiegelpakket
M veiligheidsgordels
Dashboard Luxury
Adaptive LED Headlights
High Beam Assist
M achterspoiler
Shadow Line hochglänzend
Innovation package II
Comfort Pack

Dat is tenminste een kleur, absoluut fan van deze - in het algemeen zou er trouwens wat meer kleur op de weg mogen zijn.

Dat is tenminste een kleur, absoluut fan van deze - in het algemeen zou er trouwens wat meer kleur op de weg mogen zijn.
Ik heb recent een Model 3 Performance besteld die ze in een gelijkaardig kleur leveren. Even getwijfeld want het is prachtig, maar ik wil niet de eerste zijn die de flikken zien. Of gewoon mensen in het dorp/mijn omgeving.
Mijn vader is een gekend persoon in de gemeente en er rijden hier haast geen rode auto’s rond. Dus geen zin om overal op te vallen.

Ik heb recent een Model 3 Performance besteld die ze in een gelijkaardig kleur leveren. Even getwijfeld want het is prachtig, maar ik wil niet de eerste zijn die de flikken zien. Of gewoon mensen in het dorp/mijn omgeving.
Mijn vader is een gekend persoon in de gemeente en er rijden hier haast geen rode auto’s rond. Dus geen zin om overal op te vallen.

Hoor ik idd wel vaker - mss zit daar wel een deel van de verklaring, al is die herkenbaarheid relatief - langs beide zijden:
  • gezien ben je toch in het gemiddeld Vlaams boerendorp of gemeente - en al zeker als je wat gekend bent
  • wat heeft iedereen in godsnaam te verbergen, zo erg zal dat allemaal wel niet zijn voor 99,99999% mag ik hopen

Knap, kijkt ge nog nen tweede keer naar in plaats van al dat zwart en grijs ;)
Bij de IX3 ook voor rood gegaan zelf.

Aangezien iedereen hier Porsches aan het kopen is. Zal ik de eer van Lotus terug hoog houden 🙃

Nieuwste aanwinst: Lotus Elise Cup 250. Heeft wel vrij hoge km stand 85000km (bj 2019), daarom best een goeie deal kunnen doen. Verkoper was 66 jaar, respect 🙂 Geen circuit km's, maar zal dus veranderen. hehe

De Mazda Mx5 ga ik houden voor straat gebruik. Wie had dat gedacht dat ik een wagenpark van 3 wagens ging hebben -.-

Cup1.jpg

cup2.jpg

Laatst bewerkt:
Hoor ik idd wel vaker - mss zit daar wel een deel van de verklaring, al is die herkenbaarheid relatief - langs beide zijden:
  • gezien ben je toch in het gemiddeld Vlaams boerendorp of gemeente - en al zeker als je wat gekend bent
  • wat heeft iedereen in godsnaam te verbergen, zo erg zal dat allemaal wel niet zijn voor 99,99999% mag ik hopen
Er is toch wel een verschil als je al van ver zien komen of als het toevallig zien als ze ook naar de bestuurder kijken.
Ik heb niks te verbergen, maar sommige mensen vinden mij rijstijl te vlot en dat krijg ik dan de horen via m'n vader :unsure: Maar sinds ik een zwarte auto heb, zijn die opmerkingen veel minder geworden.
Aangezien iedereen hier Porsches aan het kopen is. Zal ik de eer van Lotus terug hoog houden 🙃

Nieuwste aanwinst: Lotus Elise Cup 250.

Cup1.jpg

cup2.jpg
Nice man! De perfect spec en kleur. Ik heb die een maand of 2 geleden ook nog gezien op Autoscout en in m'n favorieten gegooid (en nu is die weg :p). Dat is ultimiene weekend kar!
Veel plezier er mee!

Nice man! De perfect spec en kleur. Ik heb die een maand of 2 geleden ook nog gezien op Autoscout en in m'n favorieten gegooid (en nu is die weg :p). Dat is ultimiene weekend kar!
Veel plezier er mee!
:LOL:

Ik was aan het twijfelen Cup 250 of onderstaande Exige S2. Beiden gaan op onderhoud bij mijne garagist en hij zei dat ik geen foute keuze kon doen. Exige is ook tiptop in orde. Navraag gedaan en de emotie van de Exige is hoger met de 2ZZ motor maar toch voor de Elise gegaan. Vraag me niet waarom -.-

https://www.autoscout24.be/nl/aanbo...ganic&applied_boost_level=t10&boost_level=t10

Terug
Bovenaan