Welke wagen heb jij? Post your pics!

Is de rempedaal niet breder bij een automaat?

Mij is het alvast ooit wel voorgevallen. Alles dichtgegooid met men linkervoet het rempedaal ingeramd.
Vroeger wel, maar moderne automaten hebben een normaal rempedaal. Mijn vorige auto had bouwjaar 2003 en als ik mij goed herinner had die ook al een gewoon pedaal.

Vroeger wel, maar moderne automaten hebben een normaal rempedaal. Mijn vorige auto had bouwjaar 2003 en als ik mij goed herinner had die ook al een gewoon pedaal.
In de GTI is het alvast een bredere bij mijn weten. Seffens eens kijken in de BMW

In de GTI is het alvast een bredere bij mijn weten. Seffens eens kijken in de BMW
Net eens gekeken naar de Astra's van 't werk, is idd een klein beetje breder dan een gewoon rempedaal, maar om die met links te kunnen indrukken terwijl je remt met rechts, mag je toch ook niet meer dan schoenmaat 20 hebben.
Zal dus iets merkafhankelijk zijn, maar die mega-pedalen zoals in de jaren 90 zullen wel overal verdwenen zijn denk ik.

Net eens gekeken naar de Astra's van 't werk, is idd een klein beetje breder dan een gewoon rempedaal, maar om die met links te kunnen indrukken terwijl je remt met rechts, mag je toch ook niet meer dan schoenmaat 20 hebben.
Zal dus iets merkafhankelijk zijn, maar die mega-pedalen zoals in de jaren 90 zullen wel overal verdwenen zijn denk ik.
Zouden sportievere wagens met automaat dat misschien toch nog wat breder hebben omdat op een circuit ofzo er soms toch wel met links geremd wordt?

Zouden sportievere wagens met automaat dat misschien toch nog wat breder hebben omdat op een circuit ofzo er soms toch wel met links geremd wordt?
Daar zou idd wel logica achter zitten, maar geen idee, mijn sportieve jaren zijn gepasseerd. 👨‍🦳

Ik heb in ieder geval nog nooit met een automaat gereden waarbij mijn linkervoet op een natuurlijke manier op de rem terecht kan komen als ik de koppeling zou willen indrukken. Gewoon om de heel eenvoudige reden dat ik koppel aan de linkerkant en de rem gewoon rechts staat :help:

Dayum, hebben jullie die afstand helemaal zelf gereden of hebben jullie butlers die wagen ingevlogen met jullie privévliegtuigen?

Nog nooit die tip gehoord. :unsure:

Lijkt me ook niet comfortabel of veilig bij een impact eerlijk gezegd.
Het is net een paar comments voor de mijne gepost. En vroeger toen automaat nog niet zo frequent voorkwam las je dat heel vaak in auto topics voor mensen die overstappen naar automaat.

En waar zet jij dan jouw rechtervoet als je op cc rijdt?

Nooit begrepen hoe ge überhaupt met uw linkervoet ook maar in de buurt van uw rem kunt komen als ge de overstap maakt van manueel naar automaat rijden.

Dat is toch helemaal geen natuurlijke plaats om uw linkervoet te zetten.
Nog nooit in een automaat gereden dus? Dat rempedaal is een stuk breder.

Het is net een paar comments voor de mijne gepost. En vroeger toen automaat nog niet zo frequent voorkwam las je dat heel vaak in auto topics voor mensen die overstappen naar automaat.

En waar zet jij dan jouw rechtervoet als je op cc rijdt?
Waarom zou je je rechtervoet ver van je pedalen houden op cc?

Als ik in een situatie zit dat onverwachte dingen kunnen gebeuren rij ik meestal niet op cc. Voor de andere situaties gaan die 200ms vertraging het verschil nu ook niet maken.
Het ding met onverwachte situaties is nu eenmaal net dat ze gebeuren op plaatsen en momenten dat je het niet verwacht.
Reactietijd wordt ook weer schromelijk onderschat.

Terug
Bovenaan