Welke wagen heb jij? Post your pics!

FYI. Prijs indexaties zijn heel vaak voorgekomen een tijdje terug toen de levertermijnen richting een jaar en meer was.
Ik denk dat Land/Range Rover één van de enigen was dat dit effectief deed.
De meeste merken hanteerden de prijs van de getekende bestelbon.

Er zijn veel indexaties geweest, maar de meesten klopten af op de prijs die er was bij moment van bestelling.

Ik denk dat Land/Range Rover één van de enigen was dat dit effectief deed.
De meeste merken hanteerden de prijs van de getekende bestelbon.

Er zijn veel indexaties geweest, maar de meesten klopten af op de prijs die er was bij moment van bestelling.
I stand corrected dan, heb het idd vooral van range rover eigenaren gehoord.

28342977.jpg

Recent nog is door iemand op de plaat gelegd op de Spa Classic.

@BitJager ook is geproefd van de Lotus. Ben aan het wachten tot er eentje op zijn oprit staat. :laugh:

Tip: ge hebt zo'n "plankje" links om uw voet op te rusten. Laat die daar in 't begin heel bewust op rusten. Na een ritje of twee is dat een automatisme.
Dat verbaast mij dat sommige mensen plots hun voet gewoon op de grond zetten bij een automaat omdat er geen koppeling is.
Da's namelijk net hetzelfde plankje waar je bij een manuele ook uw voet moet zetten.

Dat verbaast mij dat sommige mensen plots hun voet gewoon op de grond zetten bij een automaat omdat er geen koppeling is.
Da's namelijk net hetzelfde plankje waar je bij een manuele ook uw voet moet zetten.
agreed, maar in stadsverkeer moet je op uwe kivif zijn, en is mijn linkervoet vaak in de buurt van den ambrayage te vinden...

Na een half uur idd gewoon met voeten.
Ik had iets langer nodig om mijn arm niet richting middenconsole te bewegen als ik bijna stilstond of vertrok.

Dat is net niet verbazend.
Door net dezelfde houding te hebben als met je manuele voet, ga je sneller de neiging hebben om uit automatisme die voet te gebruiken als je wilt ontkoppelen.

Vandaar dat de tip zo vaak gegeven wordt om je voet zo dicht mogelijk tegen je stoel aan te houden tot je er wat aan gewend bent.

Door net dezelfde houding te hebben als met je manuele voet, ga je sneller de neiging hebben om uit automatisme die voet te gebruiken als je wilt ontkoppelen.

Vandaar dat de tip zo vaak gegeven wordt om je voet zo dicht mogelijk tegen je stoel aan te houden tot je er wat aan gewend bent.
Nog nooit die tip gehoord. :unsure:

Lijkt me ook niet comfortabel of veilig bij een impact eerlijk gezegd.

Nooit begrepen hoe ge überhaupt met uw linkervoet ook maar in de buurt van uw rem kunt komen als ge de overstap maakt van manueel naar automaat rijden.

Dat is toch helemaal geen natuurlijke plaats om uw linkervoet te zetten.

Nog nooit van gehoord en dat lijkt me bovendien ook ronduit gevaarlijk.

Nooit begrepen hoe ge überhaupt met uw linkervoet ook maar in de buurt van uw rem kunt komen als ge de overstap maakt van manueel naar automaat rijden.

Een mens is een gewoontedier hé, stel u voor - net overgeschakeld naar een automaat, 15-20 pintjes gedronken om vervolgens scheel van de honger naar het frituur te rijden - de kans dat je dan wil remmen en ontkoppelen is aanwezig.

Ik denk wel dat het sporadisch wel eens kan voorvallen bij een aantal mensen.

Vandaag is de dag :clap: :clap:

Eerste keer automatic wel...ik ga genen blijf weten met mijne linkervoet :unsure:
Dat went wel snel. Het grappige bij mij is dat ik dit heel snel gewoon was, maar ineens na 2 jaar automaat rijden plots toch koppeling wou induwen en ik dus bijna met hoofd tegen stuur ging. Geen idee waarom ik dat plots terug in mijn systeem had.

Een mens is een gewoontedier hé, stel u voor - net overgeschakeld naar een automaat, 15-20 pintjes gedronken om vervolgens scheel van de honger naar het frituur te rijden - de kans dat je dan wil remmen en ontkoppelen is aanwezig.

Ik denk wel dat het sporadisch wel eens kan voorvallen bij een aantal mensen.
Ik denk dat er een groter probleem zich aandoet in uw post dan proberen te ontkoppelen in een automatiek. :unsure:

Is de rempedaal niet breder bij een automaat?

Mij is het alvast ooit wel voorgevallen. Alles dichtgegooid met men linkervoet het rempedaal ingeramd.

Terug
Bovenaan