Welke wagen heb jij? Post your pics!

Jaarlijks onderhoud van de Lotus. Versnellingsbakolie ook laten vervangen. 340€ incl

Onderhoud_Elise.jpg

Remschijven/blokjes doe ik zelf. Remschijven na 3 jaar (15000km) eigenlijk nog in perfecte staat, blokjes 1x vervangen. Lage runningcost. I do like :D
(verzekering + tax = 600€)

Op restaurant gaan kost me meer geld :unsure:

Jaarlijks onderhoud van de Lotus. Versnellingsbakolie ook laten vervangen. 340€ incl

Onderhoud_Elise.jpg

Remschijven/blokjes doe ik zelf. Remschijven na 3 jaar (15000km) eigenlijk nog in perfecte staat, blokjes 1x vervangen. Lage runningcost. I do like :D

Verzekering + tax 600€. Je hebt dus geen Omnium op Lotus?

Gisteren ook klein onderhoud gehad op de GTI. €297 moeten betalen.

Daar gaat best veel olie in die motor, rond de 6L.

Heeft ook een marter in de isolatie van de motorkap gezeten. Nog niet laten maken omdat je dat blijkbaar met omnium zonder vrijstelling kan laten herstellen. Dus straks maar eens naar de verzekeraar bellen.

Gaf ook een storing aan op de ACC die hij er niet uitkreeg. Echter werkt de ACC gewoon perfect normaal. In de week met de sneeuw wel een aantal keren dat de ACC niet beschikbaar was door blokkeren van die sensor vanvoor.. mss dat het die foutmeldingen nog zijn..

Soit zolang het werkt.

Onderhoud_Elise.jpg

Dat zijn gelukkig nog normale prijzen. Vorig oktober ook eerst jaarlijks onderhoud gehad met bandenwissel bij Toyota/Lexus. Ongeveer €400 dus al bij al nog goed. Garantie op onderdelen is ook verlengd naar 200k km of 10 jaar.

Snap ni goed wrm je een cx5 gekocht hebt in uwe spot? Had dan beter toch gewoon mx5 gekocht als da voor 7km woon werk te doen is elke dag?
Normaal geen plek voor 2 "cabrio's" droog te houden. Maar voorlopig wel omdat ik op een niet verkochte staanplaats ondergronds sta :unsure:

Normaal geen plek voor 2 "cabrio's" droog te houden. Maar voorlopig wel omdat ik op een niet verkochte staanplaats ondergronds sta :unsure:
Daarvoor heb je toch de MX-5 RF?

Ik kijk nog nostalgisch terug aan in oktober de hardtop van mijn vader zijn NC van zolder te halen en deze te monteren. Om daarna naar de nonkel te gaan en te helpen met de hardtop op de MR2 te zetten. Echt legendarisch.

Gisteren thuisgekomen van weekendje weg met de vrouw vooraleer ze terug aan het werk moet (zwangerschapsverlof) en de zon scheen.
"Ga maar een toertje doen, ik ruim de valiezen wel op''

Moest ze mij geen twee keer vragen. Gelijk dan de auto maar is gaan afspuiten en uiteraard de provisoire benzinestop.
Binnenkort is binnen steken voor zijn jaarlijks groot onderhoud en de nieuwe diffuser erop te hangen. Hopelijk wordt dat snel geleverd :)

Gisteren thuisgekomen van weekendje weg met de vrouw vooraleer ze terug aan het werk moet (zwangerschapsverlof) en de zon scheen.
"Ga maar een toertje doen, ik ruim de valiezen wel op''

Moest ze mij geen twee keer vragen. Gelijk dan de auto maar is gaan afspuiten en uiteraard de provisoire benzinestop.
Binnenkort is binnen steken voor zijn jaarlijks groot onderhoud en de nieuwe diffuser erop te hangen. Hopelijk wordt dat snel geleverd :)
Het post your pics deel mist hier 😤

Daklijn komt aan de heup dus redelijk laag inderdaad haha
Als ik me niet vergist waart ge een grote kerel? In- en uitstappen moet geen pretje zijn zeker? :p

Ik ben zelf 1m89 en ik heb 10j met een Impreza GTT gereden, die zat iets lager dan de gemiddelde auto (maar niet zoveel als een Lotus ofcourse) en nu ik met een andere wagen rijd (heb in die 10j ook zeer weinig met andere voitures gereden) merkte ik het verschil wel. Maar het rijgenot van een Lotus zal dat hopelijk wel keihard overtreffen. :D

Ergens meter 86 ik. Zeker doenbaar hoor. Is enkel de sill die irritant is. i8 is lastiger in en uitstappen vind ik persoonlijk.
Als passagier kom je met je voeten niet aan het uiteinde alvast. In de lengte zeker ruim genoeg. Je zit gewoon erg dicht op elkaar langs de zijkanten maar part of the deal.

@anders. organiseert wel is een forum meet!

Terug
Bovenaan