Welke wagen heb jij? Post your pics!

Dit is toch de omgekeerde wereld. Ik post hier zelf niet zoveel want rij met ZA wagens die je meeste zelf niet hebt in EU, dus geen nut.

Maar ik lees hier elke dag mee. En de enigste negatieve post die ik hier al gelezen heb is Buon. Het forum zou zich niet moeten aanpassen aan mensen die jaloers en gefrustreerd zijn. Je kan perfect een thread skippen
Ik denk niet dat hij de intentie had om mensen met een dure wagen te doen voelen alsof ze hier niet meer mogen posten. Zoals je zegt wordt er niet op neergekeken mocht iemand hier een budgetvriendelijkere wagen posten (of dat heb ik toch nog niet gelezen) dus ik snap dat men niet opgezet was met die opmerking. Langs de andere kant weet ik dat er spijt is dat deze commotie erdoor is ontstaan en het een ander effect heeft gehad dan meer diverse prijsklassen van wagens hier te zien. Laten we het nu dus achter ons laten en terug auto's bespreken, wetende dat iedereen zich welkom mag voelen. :)

In mei wordt mijn nieuwe auto geleverd VW multivan.

Heb nu een heel basic Peugeot expert mini bus uitvoering. Moesten we geen caravan gekocht hebben, kon ik nog met deze verder. Hij heeft geen overschot als het al wat heuvelachtig wordt.

We zijn eerst gaan kijken voor dezelfde auto maar een zwaardere motor, maar die worden niet gemaakt. Enkel nog elektrisch, maar dat is geen optie met een caravan. Dit was voor heel de PSA vloot (buiten Toyota)

Het verschil in prijs is wel gigantisch (het dubbel) dan 4 jaar geleden. Niet alleen bij VW maar ook een kale Peugeot expert kost al bijna het dubbele dat hetgeen we 4 jaar geleden hadden gegeven. Wel verschoten van de opties die in het basispakket zitten bij VW tov van de Peugeot. Ga zo bv voor de eerste keer een automatic hebben, gaat aangenamer rijden met de caravan (hoop ik toch)

Heb nu een heel basic Peugeot expert mini bus uitvoering. Moesten we geen caravan gekocht hebben, kon ik nog met deze verder. Hij heeft geen overschot als het al wat heuvelachtig wordt.

We zijn eerst gaan kijken voor dezelfde auto maar een zwaardere motor, maar die worden niet gemaakt. Enkel nog elektrisch, maar dat is geen optie met een caravan. Dit was voor heel de PSA vloot (buiten Toyota)

Het verschil in prijs is wel gigantisch (het dubbel) dan 4 jaar geleden. Niet alleen bij VW maar ook een kale Peugeot expert kost al bijna het dubbele dat hetgeen we 4 jaar geleden hadden gegeven. Wel verschoten van de opties die in het basispakket zitten bij VW tov van de Peugeot. Ga zo bv voor de eerste keer een automatic hebben, gaat aangenamer rijden met de caravan (hoop ik toch)
Eentje met die 2 kleuren? Het is heel lang heel saai geweest in dat segment, maar als ik nu zo eentje zie rijden moet ik toch altijd eens glimlachen :D

Eentje met die 2 kleuren? Het is heel lang heel saai geweest in dat segment, maar als ik nu zo eentje zie rijden moet ik toch altijd eens glimlachen :D
Was 3000 EUR extra voor die 2 kleuren, dat budget hadden we niet, bijkomend waren de mogelijke kleurcombinaties niet ons ding.

Ze maken een voorbehoud voor kleuren voor de multivan en andere kleuren voor e-buzz?(het elektrische busje).

We zijn voor wit gegaan om het dan te laten wrappen in 2 kleuren wit/olijfgroen. Dan ook zien voor mooier velgen dan de standaard die we nu hebben genomen.

Was 3000 EUR extra voor die 2 kleuren, dat budget hadden we niet, bijkomend waren de mogelijke kleurcombinaties niet ons ding.

Ze maken een voorbehoud voor kleuren voor de multivan en andere kleuren voor e-buzz?(het elektrische busje).

We zijn voor wit gegaan om het dan te laten wrappen in 2 kleuren wit/olijfgroen. Dan ook zien voor mooier velgen dan de standaard die we nu hebben genomen.
Ik vind die VW busjes echt cool. Zeker de huidige generatie Multivan is wel echt een leuk modern busje. Kan niet wachten op de California uitvoering. Zijn wel ongezien duur vind ik maar dat over een V-klasse any day of the week :)

Ik vind die VW busjes echt cool. Zeker de huidige generatie Multivan is wel echt een leuk modern busje. Kan niet wachten op de California uitvoering. Zijn wel ongezien duur vind ik maar dat over een V-klasse any day of the week :)
Ze zijn inderdaad cool en naar een groot gezin toe zijn busjes ongelooflijk handig.

Bij VW speelt voor mij toch altijd dat nostalgische mee, zeker nu ze wat teruggrijpen naar de retro look met hun bicolor. Alsook dat het de look heeft van een personenbus en niet een omgebouwde camionette (wat de expert wel heeft)

Goh ja qua looks etc sowieso een California over een V-klasse.

Maar een kameraad van mij heeft zich zo een V gekocht met alles op en aan, dat is wel extreem comfortabel voor een roadtrip.

Beiden zijn wel inderdaad extreem duur.

Goh ja qua looks etc sowieso een California over een V-klasse.

Maar een kameraad van mij heeft zich zo een V gekocht met alles op en aan, dat is wel extreem comfortabel voor een roadtrip.

Beiden zijn wel inderdaad extreem duur.
Mijn broer heeft zo'n V-klasse, dat is inderdaad relatief luxueus voor een camionette. Maar ik verkies toch nog altijd een gewone auto hoor :p

Qua looks vind Ik de VW super omdat ze nu wat retro elementen hebben. Ofwel die Hyundai Staria omdat die er supermodern uit ziet.

Een van onze medewerkers heeft net een multivan in ontvangst genomen. Naar materialen etc is het nogal plastiekerig, maar gezien hoe zoiets wordt gebruikt is dat misschien niet eens erg.
Maar naar gebruiksgemak en flexibiliteit is dat echt wel absurd cool. Overal storage ruimte, die middenconsole die naar achter kan schuiven en een deftige klaptafel vormt, zetels achterin die kunnen draaien zodat je icm die klaptafel dan nog eens een leuk hoekje bouwt voor 4. Echt wel iets leuk 🙂

Al lang...
Ik ga mijn petekind een Bugatti bolide geven voor zijn nieuwjaar. Omdat het kan.

550x399.jpg

Mijn broer heeft zo'n V-klasse, dat is inderdaad relatief luxueus voor een camionette. Maar ik verkies toch nog altijd een gewone auto hoor :p

Qua looks vind Ik de VW super omdat ze nu wat retro elementen hebben. Ofwel die Hyundai Staria omdat die er supermodern uit ziet.
Collega reed met een V-klasse. In de wagen zelf mooi en al, maar op het einde als je het prijskaartje bekijkt is het toch heel veel. In mijn ogen is het een zéér chique Vito die heel wat centen kost.

Heb je een foto of render van je uitvoering? Ben benieuwd wel!

Ik zou het juist een meerwaarde vinden om je wagens te zien, welke je gebruikt in ZA enz...

Ik lees hier mee, maar post niet omdat ik 1 te weinig van auto's ken, 2 ik een Peugeot expert heb. Denk dat er leuker auto's te zien zijn dan een zwarte camionette.
Je hebt waar ik woon maar 2 garages een ford en toyota. De meeste gebruikte wagens in de bush zijn een Ford Everest, Ford Ranger, Toyota Hilux, Toyota Landcruiser, Toyota Fortuner. Buiten de Fortuner heb ik 1 van elk, de Cruiser en Hilux zijn wel gameviewers, de Ranger mijn werkpaard en de Everest voor mij vrouw voor de school run.

Momenteel in Italie en rij met deze huurwagen:

Slechste wagen die ik ooit al mee gereden.
- Bereik is echt belachelijk klein, net onder de 500 km met volle tank.
- ik gebruik altijd google maps, bij deze flipt hij. Elke 5m stelt hij een nieuwe route voor
3 kabels getest en verschillende phones, inclusief iPhone maar blijft dus flippen.
- wagen is een automaat en zeer zware lag op maar nog erger als je over iets rijdt durft de lever in neutraal springen. Eerste keer op de autosnelweg en ik verloor power. Dus mij ad kant gezet en aan/off gedaan. Daarna kunnen verder rijden. Pas de 2de keer had ik het door. Na meer dan 20x keer is nu wel at een automatisme om direct naar D terug te brengen.
- als je aan uw stuur draait zonder te rijden, veel alarmpjes af die u zeggen dat uw stuur niet recht staat. Super irritant als je bvb uit een parkeer plaats moet rijden met verkeer of idem aan rondpunt.
- elke keer je stilstaat gaat de middenconsole over naar camera beeld rond u, goed.op zich. Maar soms duurt het 2 min na vertrek voor scherm terug naar gps gaat. Echt super irritant als je bvb 2 ronde punten hebt kort na elkaar. Want tegen dat je ah 2de zijt weet je dus niet waar te gaan want scherm toont nog beelden van rond u of gewoon zwart scherm.
- touch screen totaal niet responsief. Maar echt totaal niet.

- was dit mijn wagen had er al benzine over gegoten en in de fik gestoken.

Heb je een foto of render van je uitvoering? Ben benieuwd wel!
Foto heb ik niet, render heeft de vrouw ergens gelegd. Als ik hem vind post ik het hier wel
Je hebt waar ik woon maar 2 garages een ford en toyota. De meeste gebruikte wagens in de bush zijn een Ford Everest, Ford Ranger, Toyota Hilux, Toyota Landcruiser, Toyota Fortuner. Buiten de Fortuner heb ik 1 van elk, de Cruiser en Hilux zijn wel gameviewers, de Ranger mijn werkpaard en de Everest voor mij vrouw voor de school run.

Momenteel in Italie en rij met deze huurwagen:

Slechste wagen die ik ooit al mee gereden.
- Bereik is echt belachelijk klein, net onder de 500 km met volle tank.
- ik gebruik altijd google maps, bij deze flipt hij. Elke 5m stelt hij een nieuwe route voor
3 kabels getest en verschillende phones, inclusief iPhone maar blijft dus flippen.
- wagen is een automaat en zeer zware lag op maar nog erger als je over iets rijdt durft de lever in neutraal springen. Eerste keer op de autosnelweg en ik verloor power. Dus mij ad kant gezet en aan/off gedaan. Daarna kunnen verder rijden. Pas de 2de keer had ik het door. Na meer dan 20x keer is nu wel at een automatisme om direct naar D terug te brengen.
- als je aan uw stuur draait zonder te rijden, veel alarmpjes af die u zeggen dat uw stuur niet recht staat. Super irritant als je bvb uit een parkeer plaats moet rijden met verkeer of idem aan rondpunt.
- elke keer je stilstaat gaat de middenconsole over naar camera beeld rond u, goed.op zich. Maar soms duurt het 2 min na vertrek voor scherm terug naar gps gaat. Echt super irritant als je bvb 2 ronde punten hebt kort na elkaar. Want tegen dat je ah 2de zijt weet je dus niet waar te gaan want scherm toont nog beelden van rond u of gewoon zwart scherm.
- touch screen totaal niet responsief. Maar echt totaal niet.

- was dit mijn wagen had er al benzine over gegoten en in de fik gestoken.
Moest er een pick-up zijn waar ik met 6 personen conformtabel kan inzitten, was ik daarvoor gegaan.

Heb mijn be rijbewijs met een Ford Ranger gedaan. Dat trok de aanhangwagen als niets.

M'n BMW 540d Touring is verkocht :(

De X5 50e mag ik zondag gaan afhalen ... 'k ben benieuwd, want ik heb zelf nog niet met een X5 (en hybride) gereden. Maar m'n 540d is toch de beste allrounder die ik heb gehad. Gisteren vertrok ik met de wagen naar de verkoper. Wat is het eerste nummer op de radio dat speelde? Clouseau - Afscheid van een vriend. Toch altijd een beetje emotioneel uw wagen verkopen waar ge veel plezier hebt aan gehad.

M'n BMW 540d Touring is verkocht :(

De X5 50e mag ik zondag gaan afhalen ... 'k ben benieuwd, want ik heb zelf nog niet met een X5 (en hybride) gereden. Maar m'n 540d is toch de beste allrounder die ik heb gehad. Gisteren vertrok ik met de wagen naar de verkoper. Wat is het eerste nummer op de radio dat speelde? Clouseau - Afscheid van een vriend. Toch altijd een beetje emotioneel uw wagen verkopen waar ge veel plezier hebt aan gehad.
De pijn zal snel weg zijn als je in de X5 zit, post zeker wat foto's als je hem hebt!

Proficiat met de aankoop!

Terug
Bovenaan