Welke wagen heb jij? Post your pics!

Altijd en zo ver mogelijk naar voor.

Dat is wel leuk in mijn huidige. Daar vormt geen gat, werkt met een gedeelte zetel dat afrolt naar voor (van onderuit). Zit ook mee in het zegelgeheugen dus staat altijd goed 🙂

Hieronder foto waarin die maximaal naar voor staat.
Bekijk bijlage 25572
Ah heel goed bedacht!

Hoe bevalt hij voor de rest nog? Nog achter leuke snufjes ofzo gekomen?

Dat is wel leuk in mijn huidige. Daar vormt geen gat, werkt met een gedeelte zetel dat afrolt naar voor (van onderuit). Zit ook mee in het zegelgeheugen dus staat altijd goed 🙂

Bekijk bijlage 25572
Dat ziet er wel fancy uit, inderdaad een elegantere oplossing dan dat stof verzamelend “gat” 😃

Bekijk bijlage 25572
Ik had in begin dat Audi dit deed totaal niet door dat het zo’n systeem was. En ik dacht toen echt van waarom in godsnaam zijn ze afgestapt van zetels met dat beenverlenger systeem.
Maar uiteindelijk is het echt wel een goed systeem nu, want bij de vorige type zetels merkte je wel dat er daar veel stof enzo in ging liggen.

Ah heel goed bedacht!

Hoe bevalt hij voor de rest nog? Nog achter leuke snufjes ofzo gekomen?

De snufjes had ik allemaal vrij snel door :)

Enkele vaststellingen na ondertussen bijna 12500 kilometer op 3 maand en 1 week:
- ik dacht dat de masserende zetels een folieke voor de vrouw zouden blijken maar dat het nieuwe er snel af zou zijn, maar het is 1 van m'n favo opties geworden
- als je het navigatiesysteem van de wagen zelf gebruikt, dan moet je nauwelijks nog meer doen dan sturen. Afremmen voor scherpe bochten doet hij sowieso al vanzelf, maar dan gaat hij ook nog eens voldoende afremmen op kruispunten om af te slaan etc. Het wordt allemaal wel heel comfy zo
- ook al rij ik vrij veel (125km/dag gemiddeld... whew) en is het elektrisch bereik maar iets van een 45 tot 55km (afhankelijk van temperatuur), ik heb in totaal al 45% van de kilometers volledig elektrisch gereden. Dat percentage gaat nog wel geleidelijk tot boven de 50% stijgen denk ik, want de eerste 1000km heb ik niet kunnen laden en we hebben er ook al een trip van 2000km opzitten zonder te laden.

Als comfy boot met een bak vermogen is het ronduit een topwagen. Ik rij er echt enorm graag mee, meer dan ik verwacht had.

Ik had in begin dat Audi dit deed totaal niet door dat het zo’n systeem was. En ik dacht toen echt van waarom in godsnaam zijn ze afgestapt van zetels met dat beenverlenger systeem.
Maar uiteindelijk is het echt wel een goed systeem nu, want bij de vorige type zetels merkte je wel dat er daar veel stof enzo in ging liggen.

Ja, in de 440i heb ik het normale schuifsysteem en dat is inderdaad een vuilbakje.

De snufjes had ik allemaal vrij snel door :)

Enkele vaststellingen na ondertussen bijna 12500 kilometer op 3 maand en 1 week:
- ik dacht dat de masserende zetels een folieke voor de vrouw zouden blijken maar dat het nieuwe er snel af zou zijn, maar het is 1 van m'n favo opties geworden
- als je het navigatiesysteem van de wagen zelf gebruikt, dan moet je nauwelijks nog meer doen dan sturen. Afremmen voor scherpe bochten doet hij sowieso al vanzelf, maar dan gaat hij ook nog eens voldoende afremmen op kruispunten om af te slaan etc. Het wordt allemaal wel heel comfy zo
- ook al rij ik vrij veel (125km/dag gemiddeld... whew) en is het elektrisch bereik maar iets van een 45 tot 55km (afhankelijk van temperatuur), ik heb in totaal al 45% van de kilometers volledig elektrisch gereden. Dat percentage gaat nog wel geleidelijk tot boven de 50% stijgen denk ik, want de eerste 1000km heb ik niet kunnen laden en we hebben er ook al een trip van 2000km opzitten zonder te laden.

Als comfy boot met een bak vermogen is het ronduit een topwagen. Ik rij er echt enorm graag mee, meer dan ik verwacht had.

Ja, in de 440i heb ik het normale schuifsysteem en dat is inderdaad een vuilbakje.
Leuk om te horen dat je er zo blij mee bent!

Die massagezetels zijn echt top. Zullen dezelfde zijn als bij de A8 gok ik? Ik heb ruw anderhalf jaar geleden een kleine roadtrip van Miami naar Key West gedaan in een A8L, en die massagezetels hebben de volle 4 uur hen en de volle 4 uur terug aangestaan 😅

Ik gebruik het navigatiesysteem van mijne wel bijna niet. Ik weet niet wat het is maar ik verkies toch nog Waze. Misschien moet ik het nog eens een kans geven.

Elektrisch percentage zit ik ook altijd rond de 45, soms iets meer soms iets minder. Opzich denk je altijd "dat stijgt wel", en dan doe je weer eens een langere rit en dan zakt het weer meteen.

In each case, leuk om te horen! Moest je hier en daar nog eens een knappe foto nemen, deel hem zeker!

@eniac , de enige verklaring die ik heb waarom je uwe Q8 zo leuk vindt: je wordt oud :biglaugh:

Contrast toch redelijk groot met hier. Range is comfy maar om nu te zeggen dat ik er graag mee rijd… Misschien ben ik nog jonger van geest eh :laugh:
(Aan mijne uitleg zal het ni liggen)

Ik heb mijn Porsche 2e hands gekocht. En maar goed ook, want doordat hij nu total loss is valt het allemaal "nog wel mee" (financieel dan).

Duidelijk iets te lang niet op dit subforum geweest!
Nu ben ik wel eens benieuwd, waar kan ik meer info verkrijgen hierover???

Duidelijk iets te lang niet op dit subforum geweest!
Nu ben ik wel eens benieuwd, waar kan ik meer info verkrijgen hierover???
Ergernissen thread een paar pagina's terug :p
Maar samenvatting, schuiver door aquaplaning en Cruise control tegen 120 op autostrade. Middenberm geraakt en daarna de vangrail aan andere kant.

30k reparatiekosten en bijgevolg economisch total loss. Gelukkig geen lichamelijke letsels.

Ergernissen thread een paar pagina's terug :p
Maar samenvatting, schuiver door aquaplaning en Cruise control tegen 120 op autostrade. Middenberm geraakt en daarna de vangrail aan andere kant.

30k reparatiekosten en bijgevolg economisch total loss. Gelukkig geen lichamelijke letsels.
Holy shit man…
Even geluk gehad wel. Persoonlijk ben ik echt op mijn dood voor aquaplaning, maar ik merk bij mezelf en mijn vrouw dat we toch nog vaak te nonchalant zijn met rijden in de regen.

Gelukkig heb je lichamelijk niks. Maar financieel wel om oog uit te blijten natuurlijk, ook al heb je een omnium.

Holy shit man…
Even geluk gehad wel. Persoonlijk ben ik echt op mijn dood voor aquaplaning, maar ik merk bij mezelf en mijn vrouw dat we toch nog vaak te nonchalant zijn met rijden in de regen.

Gelukkig heb je lichamelijk niks. Maar financieel wel om oog uit te blijten natuurlijk, ook al heb je een omnium.
Ja, het kon veel erger, ik vermoed dat mijn snelheid al wel was afgenomen voor ik de middenberm geraakt heb, want geen airbags afgegaan. But still...

En inderdaad, omnium zorgt ervoor dat het "maar" +-10k is die je kwijt bent in zo'n geval, maar het is nu ook niet dat dat wisselgeld is he ...

Holy shit man…

Hoe bedoel je nonchalant?
Vorig weekend mij zitten ergeren op autostrade van mensen die niet rijden in de regen.
Akkoord, ik rij al op winter, maar dan nog. Rij gewoon of ga aan de kant voor de andere mensen.

Dito met sneeuw btw. Ik rij daar graag in.

Vorig weekend mij zitten ergeren op autostrade van mensen die niet rijden in de regen.
Akkoord, ik rij al op winter, maar dan nog. Rij gewoon of ga aan de kant voor de andere mensen.

Hier ook.
Als de sneeuw net ligt en nog valt.
Niet op platgereden sneeuw na een nacht vriezen

Tot je dus eens compleet uit het niks de middenberm op vliegt...

Winterbanden heeft trouwens niks te maken met regen. Zomerbanden hebben meer grip bij nat wegdek dan winterbanden.

Leuk om te horen dat je er zo blij mee bent!

Die massagezetels zijn echt top. Zullen dezelfde zijn als bij de A8 gok ik? Ik heb ruw anderhalf jaar geleden een kleine roadtrip van Miami naar Key West gedaan in een A8L, en die massagezetels hebben de volle 4 uur hen en de volle 4 uur terug aangestaan 😅

Geen idee eigenlijk, ik denk niet dat ik al ooit in een A8 gezeten heb. Audi positioneert de Q8 wel als vlaggenschip van het merk naast de A8 dus ik zou gelijkaardig comfort van de zetels verwachten.

Zijn alleszins top. 🙂

Ik gebruik het navigatiesysteem van mijne wel bijna niet. Ik weet niet wat het is maar ik verkies toch nog Waze. Misschien moet ik het nog eens een kans geven..

Voor woon-werk gebruik ik ook altijd Waze, blijft best voor de file!

In each case, leuk om te horen! Moest je hier en daar nog eens een knappe foto nemen, deel hem zeker!

Moet hem eerst eens wassen, hij staat echt vuil 😬

@eniac , de enige verklaring die ik heb waarom je uwe Q8 zo leuk vindt: je wordt oud :biglaugh:

Contrast toch redelijk groot met hier. Range is comfy maar om nu te zeggen dat ik er graag mee rijd… Misschien ben ik nog jonger van geest eh :laugh:
(Aan mijne uitleg zal het ni liggen)

🥸
Ik kan van heel verschillende dingen genieten 😄

Dit ben ik en mijn vrouw in veel gevallen. Ook als het regent of nat ligt.
Goed die kerel rijdt 140, maar dit kan je ook gewoon hebben aan 110 of 120. Dat komt ineens uit het niks eh, ineens rij je op een laagje water en verlies je alle grip.
Ik ben mij vaak ook niet altijd bewust dat de kans op aquaplaning er is, en pas ook niet altijd mijn rijgedrag erop aan.

Vorige week in de regen gaan testrijden en ik reed op de middenband. Ik stak een kleine vrachtwagen voorbij en ter hoogte van de ongeveer het midden kreeg ik zoveel opspattend water op de voorruit die mijn ruitenwissers niet wegkregen dat ik gewoon niks zag.
Ik scheet echt in mijn broek en was luidop aan het hopen dat de wagen voor mij niet remde want ik had er los opgereden (of het was een goeie test van het noodremsysteem geweest, wat had geresulteerd in een aanrijding in mijn gat).
Echt heel veel geluk gehad daar.

Wel al paar keer gehad dat je in zo'n serieuse plas rijdt maar dan is het gewoon geen bruske bewegingen doen en je bent weer verder.
Echt het gevoel dat ik weg ben of dat het nipt is ook nog niet gehad.
Altijd banden met voldoende profiel zal ook wel helpen daarin.
Begin januari voor de eerste keer ooit een slipcursus doen via het werk.
Beetje jammer dat ik tegen midden van het jaar met een andere wagen zal rijden (vermoedelijk elektrisch) dus dan zal dat ook weer wat andere handling zijn maar ik ben wel eens benieuwd wat ik kan bijleren.

Tot je dus eens compleet uit het niks de middenberm op vliegt...

Winterbanden heeft trouwens niks te maken met regen. Zomerbanden hebben meer grip bij nat wegdek dan winterbanden.
Dat gevoel heb ik nu toch eens allerminst hoor. Heb echt wel de indruk dat de winterbanden beter het water afvoeren dan die pilot sport 4S. En dat is al een goede zomerband. Bij nat weer.

Terug
Bovenaan