Welke wagen heb jij? Post your pics!

Ik moet zeggen dat ik ook wel grote ogen trek hier in dit topic, maar ik gun het jullie allemaal.

Het moet wel gezegd worden dat het niet altijd even simpel is, hard werken staat niet altijd gelijk aan veel geld ;)
Soit ik kan het niet weten want ik werk absoluut niet hard.

Ik weet dat ik als 15 jarige tiener altijd gedroomd heb van een Porsche te hebben, en als ik mijn huidig traject bekijk dan moet dit tegen mijn 50ste wel lukken :p

Ik weet gewoon niet of ik ooit 'rijk' genoeg ga zijn om iets te kunnen kopen wat 30% in waarde daalt de dag dat je hem geleverd krijgt. Of kopen jullie deze auto's jong tweedehands?
Ik kan 1 tip geven, blijf weg uit die "wat is die brutoloon topic". Dat is mijn mening want ik zie genoeg bulshit cijfers daar verschijnen. Denk een jaar geleden had ik ene zijne loon zien typen om letterlijk 2,5 minuten later ineens met 2000€ zien stijgen.

De rest van de tekst lezen he schat. De wagen geeft mij geen financiële stress, het zijn de andere zaken (gezondheid enz). Die wagen had ik voordat de zever begon trouwens. Ik zei "ik kan een turbo s kopen en...)
Peins da ge teveel uren werkt. Ge kunt altijd downsizen, veel mensen die dat doen. Minder geld verdienen, kleiner wonen, auto aan deze nieuwe leefstijl aanpassen en wie weet wordt ook gij gelukkiger van omdat het uiteindelijk minder stress is.

Over uw eenzaamheid kan ik weinig zeggen gezien ik iemand ben die zich gelukkiger voelt in eenzaamheid.

Begrijp uw punt wel volledig. Ik had dit vroeger ook in bepaalde kringen waar je afkwam met een Porsche en dat ze deden dat dit dit een Opel Corsa was en waar dan zogezegd een Maserati of Aston Martin beter was wegens het charisma en blabla.

Echter kan ik u verzekeren dat ondanks ik met zo'n wagens rond rijdt dat ik ook niet gelukkig ben. Er komt geld binnen, ik heb een mooi dak over mijn hoofd enz maar toch zit ik soms in mijn wagen met tranen omdat ik met een depressie kamp en het nooit genoeg is. Depressie?! Je hebt geld?? Tja, ik ben enorm veel mensen die ik lief had kwijt gespeeld en ik voel me vaak eenzaam-alleen ( de top is alleen zkr). Dus dat ik morgen even voor de "leut" 350k uitgeef aan een Turbo S zal me welgeteld 3u doen lachen en erna zit ik 75u+ per week te werken omdat ik schrik heb dat ik niet rond kom of als ik eraan ben wegens mijn kwalen (lever, gal omzeep, cholesterol waarden zijn x2,5 te hoog, traanklieren kapot, en aja hart is blijkbaar voor een 50'plusser) dat mijn vrouw en kind het goed hebben. Soit Mentaal Welzijn is a real bitch.

Mijn (enige) goede vriend nog die is schatrijk. En niet qua centen, want die heeft letterlijk 1500€ spaarcenten. Maar die is gelukkig omdat die gelukkig is. Die geniet van een spelleke op zene pc, die geniet van elke week naar de cinema te gaan, naar de frituur te gaan enzovoort. Daar ben ik jaloers op.
Gij moet auto's huren af en toe. Kost u hooguit 20k/jaar.

Bam, kheb u nen hele hoop geld gespaard en nu kan ge gewoon 50u/week werken!

Trouwens, als uwe vriend elke week naar de cinema kan is die wel redelijk rijk eerlijk gezegd. Miljaar, das pas duur geworden.

Ik kan 1 tip geven, blijf weg uit die "wat is die brutoloon topic". Dat is mijn mening want ik zie genoeg bulshit cijfers daar verschijnen. Denk een jaar geleden had ik ene zijne loon zien typen om letterlijk 2,5 minuten later ineens met 2000€ zien stijgen.
De inflatie van tegenwoordig... :thinking:

Nee, heel terecht punt - een beetje de ziekte op sociale media en forums zeker dat een hoop dingen mooier voorgesteld worden dan ze werkelijk zijn?

Peins da ge teveel uren werkt. Ge kunt altijd downsizen, veel mensen die dat doen. Minder geld verdienen, kleiner wonen, auto aan deze nieuwe leefstijl aanpassen en wie weet wordt ook gij gelukkiger van omdat het uiteindelijk minder stress is.

Over uw eenzaamheid kan ik weinig zeggen gezien ik iemand ben die zich gelukkiger voelt in eenzaamheid.
Ik ben al serieus aan het downsizen qua werk. Groot woon ik niet, had ik in Pm tegen Katte ook gezegd. Geen nut aan een villa met 10 slaapkamers en 100 hectare grond als je er geen tijd voor hebt.

Ben btw een jaar geleden tijdens de overname ergens gaan werken met letterlijk 70% minder stress en vond het vreselijk.
Trouwens ik heb géén stress van mijn werk he, ik heb stress van mijn depressie en mijn lichamelijke kwalen (niet van werk, helaas erfelijk en op een maandag gebouwd :tongue:)

Gij moet auto's huren af en toe. Kost u hooguit 20k/jaar.

Bam, kheb u nen hele hoop geld gespaard en nu kan ge gewoon 50u/week werken!

Trouwens, als uwe vriend elke week naar de cinema kan is die wel redelijk rijk eerlijk gezegd. Miljaar, das pas duur geworden.
Kweet het!!

Manier van spreken elke week he :)

Ik ben al serieus aan het downsizen qua werk. Groot woon ik niet, had ik in Pm tegen Katte ook gezegd. Geen nut aan een villa met 10 slaapkamers en 100 hectare grond als je er geen tijd voor hebt.

Ben btw een jaar geleden tijdens de overname ergens gaan werken met letterlijk 70% minder stress en vond het vreselijk.
Trouwens ik heb géén stress van mijn werk he, ik heb stress van mijn depressie en mijn lichamelijke kwalen (niet van werk, helaas erfelijk en op een maandag gebouwd :tongue:)
Aah, dacht dat uw depressie voortvloeide uit uw werk omdat ge 75+ uur werkt en met downsizen bedoel ik dan schalen naar 40 uur of minder. Dan hebde ge ook meer tijd om uw kwaaltjes aan te pakken.

Ik kan mezelf ook niet van de indruk ontdoen dat hoe duurder een (fun)wagen is hoe minder plezier ik eraan beleef. -.-
Ofwel is dit een “poor man’s” visie :D

Ik volg je, maar misschien ook omdat ik te weinig centen heb :tongue:
(Voorlopig) liever een wagen waar ik geen traan voor moet laten als ik eens een borduur mee heb, dan eentje waar ik hartzeer heb als ik met de velg eens tegen een stoeprand zit.

Ik moet zeggen dat ik ook wel grote ogen trek hier in dit topic, maar ik gun het jullie allemaal.

Het moet wel gezegd worden dat het niet altijd even simpel is, hard werken staat niet altijd gelijk aan veel geld ;)

Ik weet dat ik als 15 jarige tiener altijd gedroomd heb van een Porsche te hebben, en als ik mijn huidig traject bekijk dan moet dit tegen mijn 50ste wel lukken :p

Ik weet gewoon niet of ik ooit 'rijk' genoeg ga zijn om iets te kunnen kopen wat 30% in waarde daalt de dag dat je hem geleverd krijgt. Of kopen jullie deze auto's jong tweedehands?
Vergeten op dit in te pikken : Ik zou nu wel een nieuwe wagen kunnen kopen, maar ik zou het niet doen. Zelfs al verdubbel ik mijn loon zou ik dat niet doen. Dat is puur geld wegsmijten imo. Misschien een nieuwe Nissan Z ofzo, die zou ik nog wel nieuw durven kopen.

Als ik mijn bedrijfswagen jong tweedehands zou kunnen kopen, ik zou het ook doen tbh.

Ik heb mijn Porsche 2e hands gekocht. En maar goed ook, want doordat hij nu total loss is valt het allemaal "nog wel mee" (financieel dan).
Maar... er is een verschil tussen iets kunnen kopen, en er zoveel geld aan willen geven. Een Cayman/Boxster ga je 2e hands vanaf een 50k kunnen vinden bvb, dat is nog steeds veel geld, maar al een heel pak minder dan de 150k die de meeste mensen met Porsche linken.
En als je dan naar andere (goedkopere) merken met soortgelijke auto's gaat kijken, ga je nog eens 1/3e van de prijs kunnen doen.

Anderzijds... Een tweedehands 911 kost veel geld, maar een derdehands ook. Bijgevolg is het waardeverlies van het effectief hebben van zo'n wagen relatief klein. Lopende kosten hangen sterk van model af (al is het nooit écht goedkoop).

Sowieso, zelfs als petrol head, is het niet slim om uw auto helemaal vanboven op een verlanglijstje te zetten. Een deftige woning, kinderen die kunnen gaan studeren, een beetje financiële zekerheid, ... zijn allemaal belangrijker dan een gebruiksvoorwerp als een auto he.

Ik heb mijn Porsche 2e hands gekocht. En maar goed ook, want doordat hij nu total loss is valt het allemaal "nog wel mee" (financieel dan).
Maar... er is een verschil tussen iets kunnen kopen, en er zoveel geld aan willen geven. Een Cayman/Boxster ga je 2e hands vanaf een 50k kunnen vinden bvb, dat is nog steeds veel geld, maar al een heel pak minder dan de 150k die de meeste mensen met Porsche linken.
En als je dan naar andere (goedkopere) merken met soortgelijke auto's gaat kijken, ga je nog eens 1/3e van de prijs kunnen doen.

Anderzijds... Een tweedehands 911 kost veel geld, maar een derdehands ook. Bijgevolg is het waardeverlies van het effectief hebben van zo'n wagen relatief klein. Lopende kosten hangen sterk van model af (al is het nooit écht goedkoop).

Sowieso, zelfs als petrol head, is het niet slim om uw auto helemaal vanboven op een verlanglijstje te zetten. Een deftige woning, kinderen die kunnen gaan studeren, een beetje financiële zekerheid, ... zijn allemaal belangrijker dan een gebruiksvoorwerp als een auto he.

Heb precies een vergadering gemist? Hoe gebeurd, alles ok + had je geen omnium dan?

Ik volg je, maar misschien ook omdat ik te weinig centen heb :tongue:
(Voorlopig) liever een wagen waar ik geen traan voor moet laten als ik eens een borduur mee heb, dan eentje waar ik hartzeer heb als ik met de velg eens tegen een stoeprand zit.
Het is niet omdat het een dure auto is, dat de eigenaar er automatisch ook gigantisch voorzichtig mee is.
Ik heb nog eens in zo’n supercar mogen meerijden van een kennis van mijn ouders. En bij het indraaien van een parking ergens had die een borduur mee. Nadat we geparkeerd waren en de schade bekeken hadden, had hij al meteen een afspraak bij de garage geboekt. Geen drama of iets.

Weer gezeik over "de gewone mens". Fuck sake man. Als auto's u niet interesseren blijf hier dan toch gewoon weg?
Als hier iemand een Ford GT wil kopen zijn mensen enthousiast, als iemand hier een Honda E koopt antwoorden mensen enthousiast. Al koopt hier morgen iemand een beater BMW van 2k zullen mensen wel reageren.

Net zoals in het horlogetopic, iemand die er 0 interesse in heeft komt kijken, ziet dat het over dure dingen gaat en begint te janken. Als je ook zo items wil, werk hard, of slim, of heb het geluk uit een rijke familie te komen die u veel geven. Als je dat allemaal niet kan/wil of iets anders loopt fout. Tja. Wees blij voor mensen die het wel kunnen.

Sidenote: Ik zit nog VER af van het budget om een 911 te kopen. Maar te zien wat sommige mannen hier bereiken motiveert me oprecht enorm om elke dag toch net iets slimmer mijn tijd te besteden., net iets meer waarde te verwezenlijken om ergens mijn prijs wat omhoog te kunnen duwen.

Kunnen we nu aub gewoon terug over auto's praten?

Mijn A6 is nu bij de carrosserie na de leuke aanrijding van enkele weken terug. Heb een 320d touring meegekregen als vervangwagen. Leuke wagen nog wel. Al mis ik wel meteen de cockpit van de Audi, heb het gevoel dat die van BMW wat statisch is.

Hier heb ik echt zeer weinig begrip voor.

Dit is echt zo onderliggende toon van 'heb aub medelijden met mij.'
Wat denk je te bereiken met zo emo comments? Ofwel accepteer je je leven zoals het is ofwel probeer je dingen te veranderen. Met medelijden opwekken op een forum ga je geen sikkepit verder komen in het leven. Zoals ik zei, get your shit together en pak het aan!

Ik stuurde daarnet nog in een groepje een foto van een facebook reminder van exact 10 jaar geleden. Een paar ijzeren rekjes in een magazijn waar we een klein hoekje mochten onderhuren. Things can change. Gewoon durven initiatief nemen, minder sorry for yourself voelen en ook gewoon duwen en vechten voor wat je wil.

Fijn dat dat simplistisch go-get-em gedachtegoed werkt voor jullie, voor veel mensen is dat niet zo. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven maar hier zit echt wel een heel bepaald publiek, zelfde vibe als de brutolonenthread. Full speed ahead, altijd, en als je niet mee bent met het programma ben je een sukkel lijkt het wel.

Terug
Bovenaan