Welke wagen heb jij? Post your pics!

Die'ne 718 rijdt met gemak low 50's en ikke maar zweten :crazy: Wel tevreden: PB verbeterd met 0.5sec, alleen 1ste chicane zwaar de mist in. Ik zat heel den dag met dat 100m bord in mijne gedachten :')

En dan nog comfortabel naar huis kunnen rijden ook :P
Maar, hoewel het heel makkelijk is om snelle rondes ermee te rijden, is de ervaring wel een pak minder puur natuurlijk. Wel benieuwd wat een chipje en semislicks zouden doen nu :D

Wat wel enorm opviel, met de Porsche moet je na 3-4 laps wel echt stoppen (banden en remmen...), terwijl de Lotussen duidelijk een heel pak meer rondjes kunnen doen. Daar merk je het verschil qua gewicht wel hard.

Ja ik denk dat ik nog niet half besef hoe betrouwbaar dat Toyota motorke is. 15000km met zero issues buiten wat Lotus gerammel "quirks" (hout vasthouden -.- ). Van mijne garagist toch zeker de tip gekregen om jaarlijks motorolie (duh) + versnellingsbak olie te verversen om levensduur te verlengen.

Wel benieuwd wat een chipje en semislicks zouden doen nu :D
Make it happen :p

Anderhalve maand geleden de dochter haar 1ste verjaardag. Vandaag de 1ste verjaardag van de gezinswagen.
Voor velen mss afgezaagd dat zwart, maar ik ben er toch heel blij mee. (Zowel dochter als wagen 😅)
Link

Mijn nieuw custom made velgen eronder... Zo tevreden, forged uiteraard... Echt zeer tevreden van ❤️
Ontwerp afgekeken van een Asanti velg die voor de mijne niet mogelijk was.
En nog wat donkerder gemaakt en voor brushed alu rand gekozen ipv glans.

Mijn nieuw custom made velgen eronder... Zo tevreden, forged uiteraard... Echt zeer tevreden van ❤️
Ontwerp afgekeken van een Asanti velg die voor de mijne niet mogelijk was.
En nog wat donkerder gemaakt en voor brushed alu rand gekozen ipv glans.
Forged?? Niet goedkoop dus?
Mooi 👍 een klassieke 5 spaak doet het hem meestal nog wel

Forged?? Niet goedkoop dus?
Mooi 👍 een klassieke 5 spaak doet het hem meestal nog wel
Yep forged en niet goedkoop, dat is forged nooit.
5 spaak op een jap is een zwak v mij.
Ziet er veel zwaarder uit en compacter.
Ik had al spoorverbreders maar heb de et waarde ook aangepast en ze komen er (voor mij) gewoon perfect uit.
En er staat vooral motorisch nog iets in bestelling momenteel.

Wegens "noodzaak" (lees: diesel is slecht volgens overheid), nieuwe wagen moeten kopen wat me eigenlijk niet zo goed uitkwam financieel.

Wat zitten kijken naar de betrouwbaarste wagenbouwers. Kwam al snel uit bij Toyota en Mazda. Hoewel die Hyundai line-up (Tucson,..) ook wel netjes is, toch gekozen voor een Mazda CX5.

MazdaCX5.JPG

Wegens "noodzaak" (lees: diesel is slecht volgens overheid), nieuwe wagen moeten kopen wat me eigenlijk niet zo goed uitkwam financieel.

Wat zitten kijken naar de betrouwbaarste wagenbouwers. Kwam al snel uit bij Toyota en Mazda. Hoewel die Hyundai line-up ook wel netjes is, toch gekozen voor een Mazda CX5.

MazdaCX5.JPG
Lijkt me toch wel een leuke wagen! Heb ze sinds launch mooi gevonden.

Heb er wel nog nooit in kunnen rijden, hoe bevalt dat?

Lijkt me toch wel een leuke wagen! Heb ze sinds launch mooi gevonden.

Heb er wel nog nooit in kunnen rijden, hoe bevalt dat?
Dat was mijn volgende opmerking die ik erbij wou editen. Wagen is super comfortabel, doet wellicht zijn ding zeer goed waarvoor het bedoeld is - kilometers maken - maar ik mis toch rijplezier. :p (wellicht vind ge dat amper nog in een hedendaagse wagen)

Gelukkig nog wel in bezit van weekendwagen dus beschik wel over een goeie combo. En de vriendin gaat ook eens graag naar het zeetje, of uit eten :D

Dat was mijn volgende opmerking die ik erbij wou editen. Wagen is super comfortabel, doet wellicht zijn ding zeer goed waarvoor het bedoeld is - kilometers maken - maar ik mis toch rijplezier. :p (wellicht vind ge dat amper nog in een hedendaagse wagen)

Gelukkig nog wel in bezit van weekendwagen dus beschik wel over een goeie combo. En de vriendin gaat ook eens graag naar het zeetje, of uit eten :D
Ik denk dat rijplezier sowieso een moeilijk begrip wordt als je een lotus gewend bent :p

Ik denk dat rijplezier sowieso een moeilijk begrip wordt als je een lotus gewend bent :p

Liefst had ik gegaan voor ne comfy sleeper :p Maar voorlopig niet te zot gedaan. Over 4j mss wagen aan vriendin verpatsen en dan terug mijn eigen ding doen :LOL: Ik offer met plezier comfort op voor wat performance/rijplezier maar het moet betaalbaar blijven..

Daarom dat ik zo blij wordt van 300€ taks en verzekering van de Lotus :laugh:

Nog eens een foto'ke van de baby McLaren want volgens mij nooit in deze thread gestaan:

Lotus3.jpg

Laatst bewerkt:
Ik vind rijplezier ook belangrijk in een auto, maar als je zo'n specifieke auto hebt die daar op gericht is, maakt het gebrek aan rijplezier in de daily wel een heel pak minder uit :D

Terug
Bovenaan