Welke wagen heb jij? Post your pics!

Ik zou persoonlijk enkel OEM steken. Welke wagen was het ook weer?
En waarom enkel OEM? Zijn er zaken waar ik moet op letten? Is er daar ook kwaliteitsverschil in (ik denk dan naar sterkte toe)?

Wagen wordt een Audi A4 Avant (2018) 2.0 (170pk) (CNG - Benzine), de G-Tron dus.
Suggesties altijd welkom! :)

En waarom enkel OEM? Zijn er zaken waar ik moet op letten? Is er daar ook kwaliteitsverschil in (ik denk dan naar sterkte toe)?

Wagen wordt een Audi A4 Avant (2018) 2.0 (170pk) (CNG - Benzine), de G-Tron dus.
Ik vind aftermarket velgen bijna altijd lelijk of een beetje kermis-achtig overkomen. Maar da's ieder z'n ding natuurlijk.

Ja er zit kwaliteitsverschil tussen, de goedkoopste rommel blijf je beter van weg.

Deze zijn wel leuk onder een A4 vind ik. Maar kweet ook niet hoeveel centen ge eraan wilt spenderen natuurlijk.

Is trouwens een top website voor originele velgen te kopen, kan het alleen maar aanbevelen. (staan nog andere OEM sets op voor de A4)

Ik vind aftermarket velgen bijna altijd lelijk of een beetje kermis-achtig overkomen. Maar da's ieder z'n ding natuurlijk.

Ja er zit kwaliteitsverschil tussen, de goedkoopste rommel blijf je beter van weg.

Deze zijn wel leuk onder een A4 vind ik. Maar kweet ook niet hoeveel centen ge eraan wilt spenderen natuurlijk.

Is trouwens een top website voor originele velgen te kopen, kan het alleen maar aanbevelen. (staan nog andere OEM sets op voor de A4)

Ik wil nu niet captain obvious spelen.
Maar je kan ook gewoon velgen van een andere merk kopen en daar wagenmerk center caps opsteken.
Mensen gaan dan zeggen "Amai dat zijn mooie velgen van audi! welke zijn dat?".
Zo een speciaal setje rotiforms dat is inderdaad niet overal onder gepast. Maar je hebt heel veel designs die wel gewoon stijlvol zijn.

Maar je kan ook gewoon velgen van een andere merk kopen en daar wagenmerk center caps opsteken.
Zo een speciaal setje rotiforms dat is inderdaad niet overal onder gepast. Maar je hebt heel veel designs die wel gewoon stijlvol zijn.
Zelfs nog erger: er zijn best veel merken die dit zelf bij hun wagens doen. Kan je plots diezelfde velgen een stuk goedkoper vinden ;).

Bwah ja dat kan allemaal maar ik weet meestal wel ongeveer welke velgen bij welk model horen. Doe mij maar gewoon OEM.

Zelfs nog erger: er zijn best veel merken die dit zelf bij hun wagens doen. Kan je plots diezelfde velgen een stuk goedkoper vinden ;).
Je zou natuurlijk naïef zijn om te denken dat een automerk zijn eigen velgenproductielijn heeft natuurlijk :P
Maar er zijn wel effectief designs die uniek zijn voor het automerk en die het velgenmerk dus niet onder eigen naam verkoopt.

Aftermarket velgen lijken bijna nooit helemaal bij de wagen te passen imo.

Je kan soms wel quasi exacte lookalikes vinden en daar dan de nodige logos op laten zetten. Dat neemt wel wat tijd en moeite in beslag, tenzij iemand rondom je reeds hetzelfde heeft gedaan en je de weg kan wijzen.

Desnoods kan je even op het internet kijken voor een tweedehands setje. Sommigen zijn ongebruikt en vaak kan een velg perfect gerestaureerd worden.

Ik zou bijna altijd voor aftermarket gaan. Genoeg propere/stijlvolle wielen te vinden. Maakt de auto toch net iets anders.

Bij de I4 gaat die vlieger niet op gaan, want dan verlies ik blijkbaar mijn garantie...Had ik nog niet van gehoord maar goed.
Heb daar de 'mooiste' (eigen smaak natuurlijk) gekozen maar is zeker niet hetgeen ik zou kiezen moest ik carte blanche gehad hebben.
Als me dat teveel stoort op termijn gaat dat alsnog veranderen vrees ik :p

Bon, retrofit koffersensor komt eraan. Alsook 4 nieuwe banden (pilot sport 4S)
En een 'bmw driving experience' op kosten van BMW.

Tevreden :)

Bon, retrofit koffersensor komt eraan. Alsook 4 nieuwe banden (pilot sport 4S)
En een 'bmw driving experience' op kosten van BMW.

Tevreden :)
Is dat eigenlijk niet gewoon een slipcursus? :P

Nu, wel tof dat ze er dan nog een extra geste bij doen, want ik vind het wel raar dat ze zo'n dingen doen zonder communiceren...

Terug
Bovenaan