Welke wagen heb jij? Post your pics!

Na mijn ongeval eind juli kan ik volgende week eindelijk mijn nieuwe wagen ophalen. Spannend.

Ik las hier vluchtig over wijzigingen door dat chip tekort. Een collega van mij heeft enkele maanden terug een BMW X5 met visueel M-pakket besteld. Hybride. Alles erop en eraan. Denk dat dat al snel een wagen van 100-120k is?

Hij is die gaan halen. In de middenconsole zat normaal een vak, als je daar uw smartphone inlegt dan laadt hij automatisch op. Ze wisten hem te zeggen dat de smartphone niet zal opladen doordat een bepaald element ontbrak omwille van het chip tekort. Hij kreeg €350 cash in z'n handen omdat dat er niet op zat. Was ook niet verwittigd ofzo. Gewoon: 't zit er niet op meneer, hier heb je €350 euro.

Na mijn ongeval eind juli kan ik volgende week eindelijk mijn nieuwe wagen ophalen. Spannend.

Ik las hier vluchtig over wijzigingen door dat chip tekort. Een collega van mij heeft enkele maanden terug een BMW X5 met visueel M-pakket besteld. Hybride. Alles erop en eraan. Denk dat dat al snel een wagen van 100-120k is?

Hij is die gaan halen. In de middenconsole zat normaal een vak, als je daar uw smartphone inlegt dan laadt hij automatisch op. Ze wisten hem te zeggen dat de smartphone niet zal opladen doordat een bepaald element ontbrak omwille van het chip tekort. Hij kreeg €350 cash in z'n handen omdat dat er niet op zat. Was ook niet verwittigd ofzo. Gewoon: 't zit er niet op meneer, hier heb je €350 euro.
Ik heb de indruk dat alle merken gewoon doorhebben dat voor elke klant die ze kwijtspelen maar zijn order niet cancelled, ze wel een klant terugkrijgen die hetzelfde voor heeft bij een ander merk.

De manier waarop de merken om gaan met het chiptekort heeft nog heel weinig met customer service te maken...

Mijn broer zijn 520e is al 5 keer met ongeveer een maand uitgesteld, één van de eerste redenen was ook het wireless charging pad.
Daar werd bij gezegd dat er beslist is, zonder overleg, om de wagen toch te produceren zonder.

Heeft zwarte nieren gekregen in de plaats, maar dat vond ik toch maar magertjes

(komende van iemand met een iPhone 7 zonder wireless charging)

@Musk
Je bent dus alvast niet alleen.

Toch wel straf dat het allemaal BMW is die opties niet kunnen leveren, maar toch beslissen te produceren zonder iets te laten weten.

@Musk
Je bent dus alvast niet alleen.

Toch wel straf dat het allemaal BMW is die opties niet kunnen leveren, maar toch beslissen te produceren zonder iets te laten weten.
Al zeker Ford en VAG doen hetzelfde. Bij Ford exact hetzelfde als bij BMW, bij VAG doen ze het met nep-chips die dan nadien geswitcht moeten worden. Dat zijn de 2 waar ik artikels over gelezen heb, maar ik gok dat er nog merken zijn die dit doen hoor.

Maar hier op het forum valt het inderdaad op dat het enkel BMW is tot nu toe.

Al zeker Ford en VAG doen hetzelfde. Bij Ford exact hetzelfde als bij BMW, bij VAG doen ze het met nep-chips die dan nadien geswitcht moeten worden. Dat zijn de 2 waar ik artikels over gelezen heb, maar ik gok dat er nog merken zijn die dit doen hoor.

Maar hier op het forum valt het inderdaad op dat het enkel BMW is tot nu toe.
Een nepchip die ze achteraf nog gaan aanpassen ok.
Maar geen chip of whatever plaatsen en daarbij zeggen dat het ook niet meer kan geplaatst worden is toch nog een gradatie erger.
Daar zou ik toch niet mee kunnen lachen.

Een nepchip die ze achteraf nog gaan aanpassen ok.
Maar geen chip of whatever plaatsen en daarbij zeggen dat het ook niet meer kan geplaatst worden is toch nog een gradatie erger.
Daar zou ik toch niet mee kunnen lachen.
Ja, ik vind de VAG oplossing ook een heel pak beter (al betwijfel ik of ze overal ook melden dat ze een optie gemist hebben, die terugroepactie gaat echt bergen geld kosten). Maar iedereen die nu een BMW besteld had waar dit voor valt, die zal volgende keer misschien een Mercedes kopen, en daar gebeurt hetzelfde maar dan in de andere richting (geen idee hoe Mercedes momenteel omspringt met het tekort).

In elk geval is héél duidelijk dat de merken schrik hebben om zonder afleveringen te vallen.

Bij Mercedes was wireless charging ook niet beschikbaar maar die hebben me wel geïnformeerd en heb zelf vervangopties kunnen kiezen. Zomaar zonder communicatie zou ik ook niet mee kunnen lachen.

Bij mij zal het toch nageplaatst moeten worden of er staat binnenkort een leuke 545e te koop!

Edit: en het riedeltje dat het niet kan nageplaatst worden.. als het kapot gaat kunnen ze toch ook niet zeggen 'ah pech meneer da's per total, kunnen we niet herstellen!'

Edit: en het riedeltje dat het niet kan nageplaatst worden.. als het kapot gaat kunnen ze toch ook niet zeggen 'ah pech meneer da's per total, kunnen we niet herstellen!'
Het zou nog kunnen komen omdat bepaalde opties een aangepaste kabelboom of iets dergelijks vereisen. Al weet ik niet of er tegenwoordig nog verschillende kabelbomen gestoken worden. Maar het kan dus wel degelijk dat ze ergens iets anders moeten voorzien voor een bepaalde optie, waardoor je zoiets niet zomaar kan naplaatsen.

Al moeten ze dan natuurlijk zoals bij VAG die auto's maar produceren met alles in gereedheid, om het daarna bij te plaatsen. Nadat ze die optie hebben voorgelegd aan de klant uiteraard.

Het zou nog kunnen komen omdat bepaalde opties een aangepaste kabelboom of iets dergelijks vereisen. Al weet ik niet of er tegenwoordig nog verschillende kabelbomen gestoken worden. Maar het kan dus wel degelijk dat ze ergens iets anders moeten voorzien voor een bepaalde optie, waardoor je zoiets niet zomaar kan naplaatsen.

Al moeten ze dan natuurlijk zoals bij VAG die auto's maar produceren met alles in gereedheid, om het daarna bij te plaatsen. Nadat ze die optie hebben voorgelegd aan de klant uiteraard.
Ja wel inderdaad, als er verschillende kabelbomen zijn dan is er een probleem..maar iets niet afleveren wat gekocht en betaald is, zonder communicatie.. daar gaan mijn haren van rechtop staan.

Al hun documentatie online staat dus ook nog steeds vol onwaarheden aangezien er daar bepaalde functionaliteiten nog steeds beloofd worden. Alsook in de configurator.

Misleiding noem ik dat. En ik betaal niet voor niks een degelijke rechtsbijstand op de vennootschap.. als het zo ver moet komen ga ik daar ook wel eens horen.

Terug
Bovenaan