Nijntje
Active member
Ik dacht 9 karakters totaal als ik me niet vergis.Zonder de spatie dan, aangezien je maximaal tot 8 kan gaan.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik dacht 9 karakters totaal als ik me niet vergis.Zonder de spatie dan, aangezien je maximaal tot 8 kan gaan.
8, 9 mag enkel op niet-gepersonaliseerde.Ik dacht 9 karakters totaal als ik me niet vergis.

Het probleem met dat merk is de prijs/kwaliteit verhouding die echt zo gigantisch veel beter is dan de meeste EV’s. En let’s face it, het is niet dat de andere EV’s nu zo veel mooier zijn.Ik begin zo uitgekeken te geraken op die Tesla's. Als je zo'n auto voor de eerste keer zag dacht wrs iedereen "wow, futuritisch design". Na duizenden keren datzelfde triestige, saaie uiterlijk te zien hebben voorbijrijden vind ik dat toch eigenlijk wel mottige auto's. Dan nog liever een Dacia Sandero.![]()
In vergelijkende tests komt die dan ook nog als de slechtste uit qua afstand per kWh.Het probleem met dat merk is de prijs/kwaliteit verhouding die echt zo gigantisch veel beter is dan de meeste EV’s. En let’s face it, het is niet dat de andere EV’s nu zo veel mooier zijn.
Ik heb nu budget om een bmw i5 te nemen. Was het nu de vorige generatie geweest had ik geen seconde getwijfeld, maar nu is dat toch een generatie met een bedenkelijk design. En dan is er de prijs nog…
Aka: prijs is een non-issue?Ik heb nu budget om een bmw i5 te nemen. En dan is er de prijs nog…
Heb je de prijzen van de BMW’s al vergeleken met die van de Tesla’s? Die zitten echt in een totaaaaal andere prijsklasse.Aka: prijs is een non-issue?
Twee van mijn vrienden zijn respectievelijk van een i4 en een iX3 LCI naar een Model Y LR en een MY LR AWD gegaan…
Ze spreken toch allebei van een gigantische stap achteruit qua kwaliteit en afwerking. Om maar te zwijgen over de stoelen. Blijkbaar zijn de speakers wel ok, en rijdt het wel “scherp”
Sinds de EV-era wordt kwaliteit opeens gelijkgesteld aan range en verbruik. Why?
Vroeger vergeleken we toch ook geen Dacia en Opel met een BMW? Dat is anno 2024 blijkbaar opeens wel mogelijk. Slaat nergens op hé.
Zoals veel journalisten al hebben geopperd, een Model 3 is de betere EV, maar een i4 is een far better auto.
Tesla is gewoon goeie tech in een heel matig totaalpakket. En daar is de prijs ook naar. KIA en Hyundai doen het op techvlak al minstens even goed en kosten ook pakken minder dan de grote 3.
Heb je de prijzen van de BMW’s al vergeleken met die van de Tesla’s? Die zitten echt in een totaaaaal andere prijsklasse.
Begrijp dat ook niet. Mensen rijden liefst met een wagen met brakke vering, slechte remmen en waar het meeste problemen mee zijn. Een softwarepakket op wielen, wat ben je daar mee. Er is een reden dat ze zoveel goedkoper zijn.Aka: prijs is een non-issue?
Twee van mijn vrienden zijn respectievelijk van een i4 en een iX3 LCI naar een Model Y LR en een MY LR AWD gegaan…
Ze spreken toch allebei van een gigantische stap achteruit qua kwaliteit en afwerking. Om maar te zwijgen over de stoelen. Blijkbaar zijn de speakers wel ok, en rijdt het wel “scherp”
Sinds de EV-era wordt kwaliteit opeens gelijkgesteld aan range en verbruik. Why?
Vroeger vergeleken we toch ook geen Dacia en Opel met een BMW? Dat is anno 2024 blijkbaar opeens wel mogelijk. Slaat nergens op hé.
Zoals veel journalisten al hebben geopperd, een Model 3 is de betere EV, maar een i4 is een far better auto.
Tesla is gewoon goeie tech in een heel matig totaalpakket. En daar is de prijs ook naar. KIA en Hyundai doen het op techvlak al minstens even goed en kosten ook pakken minder dan de grote 3.
. Natuurlijk zijn het ook andere segmenten maar toch. Een i4 of een model 3, ik zou het wel weten. Maar nu is het toch echt wel gortig aan het worden. En zeker als je dan kijkt naar de i5 die redelijk wat commentaar krijgt over de afwerking.Wat op zich niets nieuw is als je premium met non-premium vergelijkt, toch?
Vind je het prijsverschil van 15k en meer dan te verantwoorden?Daarnaast: een Model S kost ook al snel 6 cijfertjes. Eigenlijk vecht Tesla vooral met 3 en Y op prijs, en ik vind eerlijk gezegd een 3 niet direct vergelijkbaar met een i4.
Waarom was een KIA Santa Fe 10j geleden geen alternatief voor een X3?Vind je het prijsverschil van 15k en meer dan te verantwoorden?
Maar nu is het toch echt wel gortig aan het worden. En zeker als je dan kijkt naar de i5 die redelijk wat commentaar krijgt over de afwerking.
Jij reduceert alles tot range en laadsnelheid, ik niet. Voor mij geldt het totaalplaatje.Waarom was een KIA Santa Fe 10j geleden geen alternatief voor een X3?
Dat is net hetzelfde op vandaag.
Die KIA deed ook wat die X3 deed, had meer opties, meer garantie en het scheelde 20k.
Dat was toen evenzeer onverantwoord, maar veel Santa Fe bedrijfswagens zag je toch niet rijden.
Dat is net mijn punt. Nu is alles gereduceerd tot range & laadsnelheid, why?
Omdat alle EV's saai rijden...Waarom was een KIA Santa Fe 10j geleden geen alternatief voor een X3?
Dat is net hetzelfde op vandaag.
Die KIA deed ook wat die X3 deed, had meer opties, meer garantie en het scheelde 20k.
Dat was toen evenzeer onverantwoord, maar veel Santa Fe bedrijfswagens zag je toch niet rijden.
Dat is net mijn punt. Nu is alles gereduceerd tot range & laadsnelheid, why?
Ik vind de kloof qua prijs zelfs veel kleiner geworden. Een Ford en Hyundai die quasi evenveel kosten als een BMW? Dat was vroeger toch echt niet zo. Heck, in het C-segment is een mini electric zelfs zowat het goedkoopste karretje dat je kan kopen, terwijl de ICE-varianten los 10k meer kostten dan de evenknieën bij Peugeot, Ford, Renault,…
Vind je het prijsverschil van 15k en meer dan te verantwoorden?
Ik zit voor de volgende exact die afweging te maken M3 vs i4. Mijn vrouw heeft nu een MY SR en ik moet zeggen dat ik dat echt een prima kar vind. Binnenin voelt de i4 als wat meer high end dan die M3, maar je hebt dan ook nog de ruimte, range, laadnetwerk, etc. wat meespeelt. Ik vind het toch een afweging.Mogelijk wel. Ik ben nog niet op het punt dat ik een EV koop, dat is voor binnen 2.5 jaar, maar als ik er nu ene zou moeten kopen zou dat waarschijnlijk een i4 worden.
De restwaarde van i4's is momenteel ook dramatisch hoorIk zit voor de volgende exact die afweging te maken M3 vs i4. Mijn vrouw heeft nu een MY SR en ik moet zeggen dat ik dat echt een prima kar vind. Binnenin voelt de i4 als wat meer high end dan die M3, maar je hebt dan ook nog de ruimte, range, laadnetwerk, etc. wat meespeelt. Ik vind het toch een afweging.
Puur financieel moet je natuurlijk wel verder kijken dan die 15K (of meer) verschil in aankoopprijs... De restwaarde van die i4's lijkt me redelijk OK te zijn - bij Tesla heb je daar het raden naar.
Nee, je kijkt niet naar het totaalplaatje, je kijkt naar waar Tesla goed in is en je ziet de rest niet meer waar Tesla ondermaats in scoort.Jij reduceert alles tot range en laadsnelheid, ik niet. Voor mij geldt het totaalplaatje.
Naast de afwerking en rijgedrag verschillen tussen die Kia en BMW had je ook nog de performance verschillen. Nu zit je met een Tesla die voor 15k minder quasi elke auto afkuist in een stoplichtsprintje. En in de bochten kan die ook best z’n mannetje staan.
Dus tel alles bij elkaar op en ik vind de verhouding toch totaal anders liggen tussen een tesla en een bmw en een Kia van indertijd met een bmw van indertijd.
Trouwens kunnen we de discussie wel eerlijk houden en de recentere Teslas in de vergelijking gebruiken? En niet de 2019 versie met bijbehorende panelgaps en slecht onderstel? Dat is sinds de recentere versies enorm verbeterd.