Welke wagen heb jij? Post your pics!

Deze moet ge toch even uitleggen :)
Pirelli P Zero (of toch zeker die van Hyundai) hebben een heel flexibele zijwand. De straat hier heeft zo'n typische "fietspadborduur", en door de beperkte hoogte van de band zat ik altijd met de velg op de borduur (onafhankelijk van snelheid). De band zat op dat punt gelukkig zo geplooid dat de velg zelf niet geraakt werd omdat er dus rubber tussen geklemd zat, maar elke keer serieuze knal en goed voor de banden is dat ook niet...

Volgens mij als je draait met uw camber. Ik heb het met mijn ook, als ik draai dan voel je de wagen beetje schokken, kraken.. (en nee t'is niet mijne rug mannekes)
Neenee, dat is bij Porsche omdat ze geen rekening houden met Ackermann effect (dat heeft elke Porsche, als je dat niet weet lijkt het wel alsof er iets serieus mis is :p), bij de Hyundai is het gewoon combinatie van zachte banden en een slechte bandenmaat voor Belgisch wegdek.

Neenee, dat is bij Porsche omdat ze geen rekening houden met Ackermann effect (dat heeft elke Porsche, als je dat niet weet lijkt het wel alsof er iets serieus mis is :p), bij de Hyundai is het gewoon combinatie van zachte banden en een slechte bandenmaat voor Belgisch wegdek.
Aaaaaah, we zijn weer wat wijzer.

Dat lichtblauw v d hyundai i30n kan ik wel smaken.
Ik ben wel benieuwd naar de volgende generatie i30n als die er nog uberhaupt komt.
Maar nu is er pas de facelift uit dus zal nog niet voor direct zijn

Dat lichtblauw v d hyundai i30n kan ik wel smaken.
Ik ben wel benieuwd naar de volgende generatie i30n als die er nog uberhaupt komt.
Maar nu is er pas de facelift uit dus zal nog niet voor direct zijn
Ze vragen daar ondertussen ook wel gewoon 40k voor. Als je de ruimte niet nodig hebt, vind ik een GR Yaris wel veel leuker voor die prijs.
Anderzijds... Een Civic Type R is 60k...

Ik kwam mijn wagen terug tegen op de straat toen ik terug kwam van de winkel. Hebben een erg steile inrit, ik dacht dat dat wel ok zou zijn :unsure:
Vermoed dat dat nu meer voorvalt...
1) EV's wegen allemaal veel. Sneeuw onder de banden wordt samengedrukt tot ijs.
2) Ze hebben dan nog allemaal banden met zo weinig mogelijk weerstand en dus ook grip
3) Dat extra gewicht zorgt op een helling natuurlijk ook gewoon voor een grotere kracht naar beneden...

Vermoed dat dat nu meer voorvalt...
1) EV's wegen allemaal veel. Sneeuw onder de banden wordt samengedrukt tot ijs.
2) Ze hebben dan nog allemaal banden met zo weinig mogelijk weerstand en dus ook grip
3) Dat extra gewicht zorgt op een helling natuurlijk ook gewoon voor een grotere kracht naar beneden...
Ik heb geen ev!

Nee het probleem was ook dat ik een aantal dagen niet thuis was, er zijn 2 plaatsen op de inrit. Die van mijn vrouw was sneeuwvrij aangezien de auto er gewoon stond toen de sneeuw viel.

Ik heb hem met m’n luie botten gewoon bovenop de sneeuw geparkeerd. Zonder problemen.. echter de tweede dag ging dat niet, zoals je aangeeft.. samengedrukte sneeuw werd ijs..

De winterbanden die ik heb zijn echt zeer goed in de sneeuw. (Pirelli sottozero)

Ik heb geen ev!

Nee het probleem was ook dat ik een aantal dagen niet thuis was, er zijn 2 plaatsen op de inrit. Die van mijn vrouw was sneeuwvrij aangezien de auto er gewoon stond toen de sneeuw viel.

Ik heb hem met m’n luie botten gewoon bovenop de sneeuw geparkeerd. Zonder problemen.. echter de tweede dag ging dat niet, zoals je aangeeft.. samengedrukte sneeuw werd ijs..

De winterbanden die ik heb zijn echt zeer goed in de sneeuw. (Pirelli sottozero)
Maar uw tank weegt wel even veel :p

Geen idee hoeveel effect winterbanden eigenlijk hebben als je stil staat

Goed, leuke wagen en was enorm veel waar voor het geld (ik heb er dan ook niet veel voor betaald :p).
De N-stand van de vering is wel véél te hard voor normale wegen. Het weggedrag is leuk want hij is nogal "speels" tov veel andere hot hatches. Onderstuur valt ook redelijk mee voor een FWD hatchback.

Qua problemen: ik had 1 van de eerste ooit geleverd, en ik heb er veel problemen mee gehad (wel allemaal gefixt in garantie):
1) een remblok die gebarsten was
2) ECU moeten vervangen
3) Hogedrukpomp moeten vervangen
4) Er zat een mis-ontwerp in de synchroringen van de versnellingsbak, bij de meesten hebben ze die ringen vervangen, bij mij heel de versnellingsbak

Echt een aanrader zo te horen :P
Binnen garantie allemaal goed en wel. Maar zulke zaken voorhebben is niet oké natuurlijk.
Wél een belangrijke sidenote: als je wat km's doet kost een i30N u meer qua onderhoud dan een Porsche. Elk onderhoud apart is niet zo duur, maar je moet elke 10k km gaan.

Dit is nog het belangrijkste denk ik, en velen vergeten dit.
Daarbij koop je ook geen i30n meer voor 25k zoals jij deed.

Snap wel niet goed de ban? Is er dan content gemod? Zo aanstootgevend waren de reacties toch niet?

Ik kreeg meerdere persoonlijke berichten. Waarbij het laatste paar als titel “Janet” had.
Moet ik meer zeggen? :P

Zeer raar verhaal moeten lezen, waar ik niet om gevraagd had, met als conclusie dat de type R zowat het enige was wat hij had.

En puur om de reden dat ik zijn uitspraken openlijk in vraag durfde stellen in een post. Op zijn persoonlijke berichten heb ik ook enkel maar gereageerd met “stop met mij persoonlijke berichten te sturen”.

Rare beleving om het zacht uit te drukken.

Echt een aanrader zo te horen :p
Binnen garantie allemaal goed en wel. Maar zulke zaken voorhebben is niet oké natuurlijk.

Dit is nog het belangrijkste denk ik, en velen vergeten dit.
Daarbij koop je ook geen i30n meer voor 25k zoals jij deed.

Ik kreeg meerdere persoonlijke berichten. Waarbij het laatste paar als titel “Janet” had.
Moet ik meer zeggen? :p

Zeer raar verhaal moeten lezen, waar ik niet om gevraagd had, met als conclusie dat de type R zowat het enige was wat hij had.

En puur om de reden dat ik zijn uitspraken openlijk in vraag durfde stellen in een post. Op zijn persoonlijke berichten heb ik ook enkel maar gereageerd met “stop met mij persoonlijke berichten te sturen”.

Rare beleving om het zacht uit te drukken.
Heel vreemd want wij accepteren u hier perfect met uw geaardheid!

Bespreken van bans doen we hier niet
Ik ben ook eens 2w gebanned geweest voor een privebericht naar kend ivm zijn 1reeks 4pitter 🤷🏻‍♂️😅

Mod-break: Bespreken van bans hoort hier echter niet thuis.
Ivm patattenboer: het gaat niet over 1 feit waardoor hij een ban aan z'n been heeft.

Ja, er zijn hier wat posts verwijdert, maar dit was omdat ze helemaal off-topic waren of over patattenboer bezig waren.

Laatst bewerkt:
Ja de boeren hebben het hard te verduren tegenwoordig.

Alle hier ondertussen in Nieuwpoort voor familie ding. Is een deftige parking waar ge met ne range rover vlot in kunt. Take notes Antwerpen en Brussel

Ja de boeren hebben het hard te verduren tegenwoordig.

Alle hier ondertussen in Nieuwpoort voor familie ding. Is een deftige parking waar ge met ne range rover vlot in kunt. Take notes Antwerpen en Brussel
Toevallig daarnet een Maserati MC20 de parking Grote Markt in Antwerpen zien uitrijden. Wat een bak!

Mijn youtube algoritme kwam uit op Misha Charoudin. Leen hem je auto uit en je mag mee voor een rondje Nürburgring. Wat een piloot!

Terug
Bovenaan