Welke sauzen vind jij het lekkerst?

Tagliata

Well-known member
Ik ben iemand die in de winkel wel praktisch alle mayonaises en ketchups pakt om te testen.

Mijn voorkeur:

Mayonaise van carrefour zelf
Curry Ketchup van Zeisner
Tomaten Ketchup van Heinz
Andalouse van DL
Tartaar van Mana

Jullie?
 
Een veel moeilijkere vraag dan je zou denken. Alles hangt af van welk gerecht eigenlijk, want bij zalm vind ik de verse tartaar die mijn pa maakt het beste, bij mijn frieten de verse tartaar van m'n 2 favoriete frituren.

De standaarden zijn wel deze:
- Mayonaise: DL - al is het wel zo dat ik in 't frituur die van Vandemoortele altijd heel lekker vind
- Curryketchup: Zeisner
- Tomatenketchup: Zeisner
- Andalouse: DL

En Joppie :love:!
 
Ik vind de Tingly Ted's Xtra Tingly Sauce wel lekker. Licht pikante hot sauce met mooie frisheid. 't Is van Ed Sheeran blijkbaar.
 
Hier ipv andalouse, Algerienne van Pauwels per ongeluk meegebracht. Het zit ergens tussen andelouse en samourai van smaak, maar pikanter. Dat is hier momenteel de absolute favoriet.
 
Mayonaise: Devos Lemmens
Sojasaus: Kikkoman
BBQ: Sweet Dalton
Sriracha mayonaise, Wasabi mayonaise (alle 2 redelijk pikant maar niet overdreven): Red Phoenix
Brazilian (geen idee wat het is, maar iemand had dat eens meegebracht op een BBQ, is voor mij ideaal in tortilla's en dergelijke): Lidl
Ketchup: nog niet veel anders geprobeerd dan Heinz varianten
 
Tomatenketchup van D&L
Cocktail Light van D&L
Light Mayonaise (met paarse dop) van D&L
Barbecue saus van Manna :love:
Curry van La William

Dat zijn ze voor mij.
 
- Mayonaise: DL - al is het wel zo dat ik in 't frituur die van Vandemoortele altijd heel lekker vind
Ik heb geen favoriete saus eerlijk gezegd, en kan geen enkel merk vergelijken, maar recent viel me op dat de mayonaise van Vandemoortele inderdaad beter smaakt dan veel andere gekochte mayonaise. Ik denk ook veel meer zout.
 
Ik heb geen favoriete saus eerlijk gezegd, en kan geen enkel merk vergelijken, maar recent viel me op dat de mayonaise van Vandemoortele inderdaad beter smaakt dan veel andere gekochte mayonaise. Ik denk ook veel meer zout.
Snap ik, veel van die huismerken smaken ook wat hetzelfde. Maar ketchup bijvoorbeeld, daar heeft Zeisner echt een totaal andere smaak dan de anderen.
 
Tomaten ketchup : Heinz
Curry ketchup : Zeissner
Mayonnaise : DL
Sriracha : Go-Tan
BBQ sauce :
Sweet Baby Ray​
Blues Hog of Noskos (als het wat zoeter mag​
eigen BBQ saus recept​
 
Curry Ketchup van Zeisner
Tomaten Ketchup van Heinz
Ik denk dat hier weinig protest tegen zal zijn. Zeisner is idd koning van de curry ketchup.
Voor de rest mayonaise van Everyday, lekker en een pak goedkoper dan bv DL. Die van Bertolli is ook niet slecht.
 
Zeisner ketchup, zowel tomaat als curry
Mammoet saus van Pauwels (veruit de beste)
Andalouse van La William (ook hier veruit de beste)
Sweet Chili for chicken van Heinz
Mammoetsaus van Pauwels, maar ik weet niet waar ik die kan vinden.
In sommige Delhaize winkels hebben ze die
 
Ik denk dat hier weinig protest tegen zal zijn. Zeisner is idd koning van de curry ketchup.
Voor de rest mayonaise van Everyday, lekker en een pak goedkoper dan bv DL. Die van Bertolli is ook niet slecht.
Hier ook zo. Ketchup is enkel Zeisner, zowel voor curry als tomaat. Mayonaise van everyday. Mayonaise smaakt mij toch allemaal hetzelfde of dat nu DL, Vandemoortele of Everyday is. Enige verschil dat ik smaak bij mayonaise als je in AH iets koopt waar die Nederlanders van denken dat het mayonaise is.
 
Hier ook zo. Ketchup is enkel Zeisner, zowel voor curry als tomaat. Mayonaise van everyday. Mayonaise smaakt mij toch allemaal hetzelfde of dat nu DL, Vandemoortele of Everyday is. Enige verschil dat ik smaak bij mayonaise als je in AH iets koopt waar die Nederlanders van denken dat het mayonaise is.
Ik heb vorige week toevallig die van Vandemoortele gegeten. Die is heel licht zurig omdat er wat meer azijn in zit. Ook lekker, maar toch iets anders.
 
Mayonaise van DL
Tartaar van vandemoortele (enkel te verkrijgen bij de frituurgroothandel hier in de buurt)
Vinaigrette met bieslook ook van vandemoortele.
 
Terug
Bovenaan