(Welke) Robotmaaier ?

Als je Husqvarna hebt kan je toch beter de 'weertimer' aanzetten? Dan maait hij binnen uw schema enkel wanneer het nodig is. Bij mij staat hij alle dagen tussen 10u en 20u. Sommige dagen blijft hij dan vanaf de middag in zijn laadstation omdat het gras niet hoog genoeg staat om weerstand te geven tegen de messen.
 
Als je Husqvarna hebt kan je toch beter de 'weertimer' aanzetten? Dan maait hij binnen uw schema enkel wanneer het nodig is. Bij mij staat hij alle dagen tussen 10u en 20u. Sommige dagen blijft hij dan vanaf de middag in zijn laadstation omdat het gras niet hoog genoeg staat om weerstand te geven tegen de messen.
Ah, nog niet zo diep in de instellingen gezien. Ook aangezet nu.
 
Wie heeft er hier allemaal Husqvarna?
Vind het wel frappant dat ze op de website het gazonsoppervlakte soms zelfs x3 doen…Via de koopgids raden ze robots aan van 4-5k. :crazy:

Voor bijna 900m2 dacht ik met de Automower 310 Mark 2 toe te komen (1000m2). Maar ze raden in de winkel de 315 Mark 2 aan (1500m2). Installatie en draad bijreken geeft toch een smak geld!
 
Wie heeft er hier allemaal Husqvarna?
Vind het wel frappant dat ze op de website het gazonsoppervlakte soms zelfs x3 doen…Via de koopgids raden ze robots aan van 4-5k. :crazy:

Voor bijna 900m2 dacht ik met de Automower 310 Mark 2 toe te komen (1000m2). Maar ze raden in de winkel de 315 Mark 2 aan (1500m2). Installatie en draad bijreken geeft toch een smak geld!
Voor een gazon van om en bij 500m² hebben wij de Husqvarna 310 (oud model).
Heel content van, zal wel blij zijn als de volgende zonder draad is, met al onze wijzigingen in de tuin is het wel een klus elke keer die draad te herleggen.
 
Gisteren knoop door gehakt.
Navimow i108e besteld. Mijn eerste grasmachine dat ik gekocht heb in mijn leven. :)
Benieuwd hoe hij het gaat doen in mijn L vormige gazon.
Antenne gaat op dak van tuinhuis geplaatste worden, dus goede ontvangst normaal.

Iemand de navimow al in gebruik en ervaringen?
 
Wie heeft er hier allemaal Husqvarna?
Vind het wel frappant dat ze op de website het gazonsoppervlakte soms zelfs x3 doen…Via de koopgids raden ze robots aan van 4-5k. :crazy:

Voor bijna 900m2 dacht ik met de Automower 310 Mark 2 toe te komen (1000m2). Maar ze raden in de winkel de 315 Mark 2 aan (1500m2). Installatie en draad bijreken geeft toch een smak geld!
Ik heb de 310 mark 2 voor 500m2 gras. Zeer tevreden van. Goede uitleg gekregen ook bij de dealer. Voor uw oppervlakte gaat dit model 'te nipt' zijn. Dat wil zeggen dat uw machine bijna continu zal moeten rijden om alles bij te houden, wat niet bevorderlijk is voor de levensduur. De 315 heeft een grotere batterij en krachtigere motor en zal idd meer geschikt zijn voor 900m2. Normaal zou je dan toch voor 2300 euro gesteld moeten zijn inclusief installatie?
 
Ik heb de 310 mark 2 voor 500m2 gras. Zeer tevreden van. Goede uitleg gekregen ook bij de dealer. Voor uw oppervlakte gaat dit model 'te nipt' zijn. Dat wil zeggen dat uw machine bijna continu zal moeten rijden om alles bij te houden, wat niet bevorderlijk is voor de levensduur. De 315 heeft een grotere batterij en krachtigere motor en zal idd meer geschikt zijn voor 900m2. Normaal zou je dan toch voor 2300 euro gesteld moeten zijn inclusief installatie?
Zoiets ja. 2099 + 250 plaatsing + 140 draad.

De 415X is ook een optie maar ook weer een pak duurder.
 
Zoiets ja. 2099 + 250 plaatsing + 140 draad.

De 415X is ook een optie maar ook weer een pak duurder.
Dat is stevig doorgerekend voor plaatsing en draad. Installatie en uitleg heeft hier max 1u geduurd. Komen met machine met rol draad op en rijden toertje rond de tuin terwijl ze draad 5cm onder de grond duwen.

Vergeet ook niet dat je hem jaarlijks op onderhoud moet binnen doen (150 euro) om de garantie uit te breiden tot 5 jaar.
 
Gisteren knoop door gehakt.
Navimow i108e besteld. Mijn eerste grasmachine dat ik gekocht heb in mijn leven. :)
Benieuwd hoe hij het gaat doen in mijn L vormige gazon.
Antenne gaat op dak van tuinhuis geplaatste worden, dus goede ontvangst normaal.

Iemand de navimow al in gebruik en ervaringen?
Ik heb al 2jaar een Navimow.
In het begin waren er redelijk wat opstartproblemen, maar nu werkt het wel top.

Ze brengen wel vaak bugfixes en functie updates uit.
(alhoewel de laatste functie niet veel meerwaarde is, de doodle functie)
 
Wie heeft er hier allemaal Husqvarna?
Vind het wel frappant dat ze op de website het gazonsoppervlakte soms zelfs x3 doen…Via de koopgids raden ze robots aan van 4-5k. :crazy:

Voor bijna 900m2 dacht ik met de Automower 310 Mark 2 toe te komen (1000m2). Maar ze raden in de winkel de 315 Mark 2 aan (1500m2). Installatie en draad bijreken geeft toch een smak geld!
Husqvarna is nu ook wel de Porsche onder de robotmaaiers. Dus qua prijs ga je ze wel hoger zien staan dan gelijkaardige robotmaaiers van andere merken.
 
Als je Husqvarna hebt kan je toch beter de 'weertimer' aanzetten? Dan maait hij binnen uw schema enkel wanneer het nodig is. Bij mij staat hij alle dagen tussen 10u en 20u. Sommige dagen blijft hij dan vanaf de middag in zijn laadstation omdat het gras niet hoog genoeg staat om weerstand te geven tegen de messen.
Ja, maar dat werkt niet goed als je tuin een onregelmatige vorm heeft. Je hebt dan altijd wel wat stukken die iets minder worden gemaaid. Als hij dan start in het hoofdgebied en merkt dat er niet veel weerstand is, rijdt hij vroeger naar het laadstation. Dat terwijl het gras op het afgelegen stuk misschien wel best afgereden wordt.
 
Dat is stevig doorgerekend voor plaatsing en draad. Installatie en uitleg heeft hier max 1u geduurd. Komen met machine met rol draad op en rijden toertje rond de tuin terwijl ze draad 5cm onder de grond duwen.

Vergeet ook niet dat je hem jaarlijks op onderhoud moet binnen doen (150 euro) om de garantie uit te breiden tot 5 jaar.
Zal dan toch ook wel afhangen van de grootte van de tuin.
Ik ben toch regelmatig een uur of 2 bezig. Als er wat kantjes en hoekjes aan zijn, heb je het al vlaggen.
 
Heel simpele gazon, 4m x 30m of ruwweg 150m2
Wat is de go to prijs kwaliteit? Landroid M500? Husqvarna aspire R4 (al wat duurder)?

 
Ik zou husqvarna maar overwegen voor tuinen vanaf 1000m2. Daaronder heb je zo veel aanbod dat het imo beetje zonde van het geld is.
En landroid is ook wel een goed merk, heel populair op tweakers.
 
Ik heb al 2jaar een Navimow.
In het begin waren er redelijk wat opstartproblemen, maar nu werkt het wel top.

Ze brengen wel vaak bugfixes en functie updates uit.
(alhoewel de laatste functie niet veel meerwaarde is, de doodle functie)
Voornaamste doel is dat hij goed het gras afrijdt en onderhoud.
Zie nu ook dat de i-reeks een adaptieve weersvoorspelling heeft gekregen.
Ook vond ik hem prijs kwaliteit wat ik online zocht ideaal.
Als ik hier berichten lees van 2500 euro, terwijl de navimow voor 1500 hetzelfde doet zonder draad...

Normaal ging ik hem vandaag krijgen, maar bpost is er in geslaagd om het te sorteren voor de verkeerde regio.
Dus morgen komt hij toe en ik heb geen tijd voor te instaleren. :(
Hopelijk woensdag goed weer om alles te plaatsen.
 
Voornaamste doel is dat hij goed het gras afrijdt en onderhoud.
Zie nu ook dat de i-reeks een adaptieve weersvoorspelling heeft gekregen.
Ook vond ik hem prijs kwaliteit wat ik online zocht ideaal.
Als ik hier berichten lees van 2500 euro, terwijl de navimow voor 1500 hetzelfde doet zonder draad...

Normaal ging ik hem vandaag krijgen, maar bpost is er in geslaagd om het te sorteren voor de verkeerde regio.
Dus morgen komt hij toe en ik heb geen tijd voor te instaleren. :(
Hopelijk woensdag goed weer om alles te plaatsen.
Installeren gaat op een uurtje tot anderhalf uurtje wel gefixt zijn.

Ik heb mijne luba gisteren zijn toertje nog eens laten doen. Ik blijf dit type robotmaaiers een verademing vinden.
 
Installeren gaat op een uurtje tot anderhalf uurtje wel gefixt zijn.

Ik heb mijne luba gisteren zijn toertje nog eens laten doen. Ik blijf dit type robotmaaiers een verademing vinden.
Ik vrees dat ik wat langer bezig zal zijn.
Maar wil meerdere klusjes in 1 keer doen die allemaal door dezelfde wachtbuis moeten.
Gelukkig heb ik er een trekdraad in gelaten.
Dan de antenne zelf ook in de grond graven in een rode buis en bevestigen op achterkant van tuinhuis.
Maar om dat mooi weg te werken moet ik kleine PVC buis hebben etc...

En vermits ik toch aan het kloten ben in die strook, direct tuinverlichting bij gekocht.
Mag ik een greppel graven van 22meter met EXVB erin & ethernet kabel voor wifi.
En 5 prikspotjes plaatsen op die 22 meter.
 
Ik vrees dat ik wat langer bezig zal zijn.
Maar wil meerdere klusjes in 1 keer doen die allemaal door dezelfde wachtbuis moeten.
Gelukkig heb ik er een trekdraad in gelaten.
Dan de antenne zelf ook in de grond graven in een rode buis en bevestigen op achterkant van tuinhuis.
Maar om dat mooi weg te werken moet ik kleine PVC buis hebben etc...

En vermits ik toch aan het kloten ben in die strook, direct tuinverlichting bij gekocht.
Mag ik een greppel graven van 22meter met EXVB erin & ethernet kabel voor wifi.
En 5 prikspotjes plaatsen op die 22 meter.
Ik heb gewoon de dock neergezet langs mijn woning. De antenne erin gepleurd op de meegeleverde buis. De kabel via de zijkant op de betonrand naar mijn terras geleid en daar de voeding ingepleurd in een bestaand stopcontact. Dat heeft 20 minuten of zo geduurd.

Daarna een toertje gereden met het toestel waarna die kon beginnen te maaien.

Uiteindelijk is dit het voordeel, je moet die definitieve versie nog niet doen om het al zijn toertjes te laten rijden. Aangezien het snel te veranderen is. Mijn dock heb ik vb eind vorig jaar binnengehaald net zoals mijn voeding en kabels en dergelijke. Net zoals ik dat ook voor de maaier gedaan heb. En die gewoon begin dit jaar terug even opgezet.

Antenne heb ik wel laten buitenstaan. Al verplaats ik die volgend jaar ook terug gewoon. Is bij mij nu niet een zodanig groot probleem.
 
Gisteren knoop door gehakt.
Navimow i108e besteld. Mijn eerste grasmachine dat ik gekocht heb in mijn leven. :)
Benieuwd hoe hij het gaat doen in mijn L vormige gazon.
Antenne gaat op dak van tuinhuis geplaatste worden, dus goede ontvangst normaal.

Iemand de navimow al in gebruik en ervaringen?
Ik heb hier een jaar of vier een Bosch Indego (met draad dus) maar ben aan het overwegen om die weg te doen en te upgraden naar een Navimow. Draad is al paar keer stuk gegaan of te ver opgeschoven door vergroeiing van het gras waardoor hij altijd maar vast zit. Tuin is ook al paar keer veranderd (wat minder bloemenperk, grote boom uitgedaan) waardoor ik draad al paar keer heb moeten verleggen.
Kort samengevat: ik ben het geklungel met draad beu en wil iets zonder draad. Vier jaar geleden waren die opties er nog niet maar prijs/kwaliteit lijkt mij die Navimow i108 wel ideaal. Kennis van mij heeft een Landroid Vision waar hij wel tevreden van is (+-1500 euro) maar die krijgt online precies geen goeie reviews.
 
Door de staking bij bpost nog altijd mijn robotmaaier niet mogen ontvangen.
En als ik dan op internet zie zeggen ze alleen last provincie Limburg.
Voegt provincie Vlaams Brabant er maar bij.
Ligt vast in sorteer centrum Brussel X.
 
Terug
Bovenaan