Welke moto heb/had jij? Post your pics!

Tagliata

Well-known member
Zelfde verhaal als de auto versie maar ik stel voor om ook te posten indien je er eentje had. ik heb wel wat moto's gehad maar van kortere duur:shy:

EDIT:
Lijst zal ik al plaatsen want foto's staan op externe schijf + filmpjes.

Kawasaki ZX-12R Ninja (devil uitlaat en erna FP exhaust)
Kawasaki Z750r (custom - met open uitlaat) (we gingen het rustiger aandoen na de Ninja;)).
afsluiter:
Ducati Panigale 1199S met inlaat en uitlaat volledig aangepast door Termignoni.
Echter na drietal jaren deze verkocht want de italiaanse passie werd iets te veel zichtbaar (breken van onderdelen enzovoort)..

Laatst bewerkt:
Honda CRF 450
Husqvarna sm501
Husqvarna 450 smr
Husqvarna 701 sm
Ducati 996
Honda CBR 600rr
Yamaha raptor 700 (2x gehad)

Nu niets meer. Maar misschien terug een cbr 600rr binnenkort. Paar dagen geleden aanbod gehad dat ik niet kan laten schieten denk ik :p
En anders zal het volgend jaar iets worden. Nog geen idee wat of welk type.

Ineens even de nieuwe forumfunctie testen.
C8DC8E68-6D9C-4A34-9286-B38122F30C1B.jpeg

Suzuki Bandit 600 96
Suzuki Bandit 1200 98(nog in mijn bezit)
2 x husqvarna 510 07
Yamaha r1 07
Yamaha fz1s 06
Bmw r1100rt van mijn vader waarmee ik enkele reizen heb gedaan.

Sinds ik in 2019 beginnen rijden ben op elektrische eenwielers, heb ik geen ingeschreven moto meer.

Monster 695
Monster 1100
Triumph Tiger
Hyperstrada
Monster 821
Multistrada 950 (2x)

:unsure::smurf:

Nu even niks (jonge dochter), maar in de toekomst terug een Multi. Voor mij de beste moto ooit.

2013 - 2014: Bandit 650S -> eerste moto, op een jaar 20k kms op gezet (plezier en woon-werk)
2014 - 2017: Triumph Street Triple R -> nieuw gekocht na testrit. Op 3 jaar tijd 50k kms erop gezet (plezier en woon-werk)
2015 - 2016: BMW F800GS -> gekocht als 2e motor, jaartje woon-werk mee gedaan. Zithouding en wendbaarheid bevielen mij wel, uiteindelijk verkocht omdat het financieel wat te duur werd.
2017: Triumph Tiger Sport -> na een maand al terug verkocht, vond het maar een mottig ding
2017 - heden: Ducati Multistrada 1200s -> indertijd 2dehands van een boekhouder gekocht die er na 4 jaar amper 6k km's op had gezet. Nu zit ik 5 jaar later aan 48k kms, op een trip naar de Alpen na vooral woon-werk verkeer. Belachelijk wat dat kost in onderhoud (ik heb 2 linkerhanden dus ik waag er mij niet aan).
2019 - 2020: Triumph Speed Triple -> in een nostalgische bui als 2de moto gekocht, maar kon er niet meer aan wennen. Ik reed toen al even met mijn mulitstrada en de zitpositie was gewoon niet comfortabel genoeg. Na een jaar en misschien 1000 km terug verkocht.

Ik rijd nu wel veel minder (woon-werk met de trein, verbouwingen,...) en merk ook wel dat ik minder zin heb in tripjes. Ik heb er al over nagedacht om hem te verkopen, maar het idee om geen motor meer te hebben, gaat er precies toch niet in :unsure:

ik weet niet of ik nog een nieuwe motor koop in de nabije toekomst. We zijn in verwachting van onze eerste kindje en veel tijd zal er niet meer overblijven denk ik. Dat, gecombineerd met minder zin om te gaan bollen, zal er waarschijnlijk voor zorgen dat ik gewoon mijn multi "oprijd" (of toch tot net voor het volgende desmo-onderhoud).

Laatst bewerkt:
Bandit 600S '01: eerste moto, leuk maar deed toen woon-werk naar Brussel ermee (100km snelweg enkel, wou iets groters)
GSX1400 '02: zalige moto, uiteindelijk weggedaan na ongeval
GSX750 '98: minder budget, mogelijkheden ... deze opgeknapt en mee gereden. Mechanisch was ik wel onder de indruk, het schakelen ging echt buttersmooth voor een moto van '98
Z1000SX '17: huidige moto, heel tevreden van.

2013 - 2014: Bandit 650S -> eerste moto, op een jaar 20k kms op gezet (plezier en woon-werk)
2014 - 2017: Triumph Street Triple R -> nieuw gekocht na testrit. Op 3 jaar tijd 50k kms erop gezet (plezier en woon-werk)
2015 - 2016: BMW F800GS -> gekocht als 2e motor, jaartje woon-werk mee gedaan. Zithouding en wendbaarheid bevielen mij wel, uiteindelijk verkocht omdat het financieel wat te duur werd.
2017: Triumph Tiger Sport -> na een maand al terug verkocht, vond het maar een mottig ding
2017 - heden: Ducati Multistrada 1200s -> indertijd 2dehands van een boekhouder gekocht die er na 4 jaar amper 6k km's op had gezet. Nu zit ik 5 jaar later aan 48k kms, op een trip naar de Alpen na vooral woon-werk verkeer. Belachelijk wat dat kost in onderhoud (ik heb 2 linkerhanden dus ik waag er mij niet aan).
2019 - 2020: Triumph Speed Triple -> in een nostalgische bui als 2de moto gekocht, maar kon er niet meer aan wennen. Ik reed toen al even met mijn mulitstrada en de zitpositie was gewoon niet comfortabel genoeg. Na een jaar en misschien 1000 km terug verkocht.

Ik rijd nu wel veel minder (woon-werk met de trein, verbouwingen,...) en merk ook wel dat ik minder zin heb in tripjes. Ik heb er al over nagedacht om hem te verkopen, maar het idee om geen motor meer te hebben, gaat er precies toch niet in :unsure:

ik weet niet of ik nog een nieuwe motor koop in de nabije toekomst. We zijn in verwachting van onze eerste kindje en veel tijd zal er niet meer overblijven denk ik. Dat, gecombineerd met minder zin om te gaan bollen, zal er waarschijnlijk voor zorgen dat ik gewoon mijn multi "oprijd" (of toch tot net voor het volgende desmo-onderhoud).
Over welke bedragen voor welk werk spreken we hier dan bij die Multistrada?

Laatste onderhoud kwam op ong €1400. Standaard 48k desmo-beurt met als enige extra kost de bagagedrager achteraan waarvan een lipje was afgebroken (€150 ofzoiets). Ik herinner mij ook dat ik een 2-tal jaar geleden merkte dat de motor niet altijd goed startte. Binnengedaan om te laten checken en was uiteindelijk een darmpje dat moest vervangen worden. Kostprijs: meer dan €700 (ahja, "we hebben de hele dag moeten zoeken naar het probleem"). Ik heb toen duidelijk gemaakt dat dat er echt over is en dan heb ik wel een commerciële korting gekregen. Ik maak absoluut niet rap van mijn oren, maar als je de facturen optelt die ik over de 5 jaar betaald heb voor nieuwe kettingen, banden, onderhoud etc... vond ik dat ze wel een effort mochten doen.

Ik wist ergens wel dat een premium merk zoals Ducati ook wel wat zou kosten in onderhoud, maar ik had niet verwacht dat het zo extreem zou zijn. Al goed dat dat beest een plezier is om mee te rijden :baard:

Terug
Bovenaan