Welke job als technieker.

LeBateauRouge

New member
Dag,

Welke jobs of welke bedrijven zijn goed voor techniekers die vooral storing willen zoeken in PLC en elektriciteit? (minima aan mechnica) Ik werk nu als technieker containerkranen en rolbruggen. Vooral Service. Storingzoeken zit hier ook bij, maar vooral onderhoud en vervangingen. Ik heb nu een opleiding PLC technieker gedaan en zou me hier liever nog wat in willen verdiepen, maar er zijn zoveel bedrijven dat ik niet weet welke goed zijn of niet.

alvast merci voor te antwoorden

Ik denk dat je best in de industrie aan de slag gaat als je PLC wilt doen. Niet als technieker die naar alle bedrijven wordt gestuurd, maar als vaste technieker binnen een bedrijf. Tenzij je natuurlijk meer houdt van dat rondrijden en veel bedrijven zien.

Dag,

Welke jobs of welke bedrijven zijn goed voor techniekers die vooral storing willen zoeken in PLC en elektriciteit? (minima aan mechnica) Ik werk nu als technieker containerkranen en rolbruggen. Vooral Service. Storingzoeken zit hier ook bij, maar vooral onderhoud en vervangingen. Ik heb nu een opleiding PLC technieker gedaan en zou me hier liever nog wat in willen verdiepen, maar er zijn zoveel bedrijven dat ik niet weet welke goed zijn of niet.

alvast merci voor te antwoorden
Welke regio zoek je? Infeite is de volledige industrie je speelgrond. Volvo Gent zal wsl de grootste werkgever voor PLC technici in België zijn.

@Muscleduck Maak niet zoveel uit op Service of plaatselijk (fietsafstand) bij 1 bedrijf. Job inhoudelijk is voor mij op deze moment iets belangrijker voor groei in de toekomst toe. Er zijn enorm veel bedrijven Atlas Copco, Pfizer; Agfa-gevaert, Equans, Actemium, Agidens, etc... Het probleem dit zijn allemaal grote spelers. Niks op tegen eigenlijk, maar veel bedrijven zitten ook verstopt bij uitzendbureaus, maar wat ik veel tegenkwam daar is dat de job uiteindelijk mooier word voorgesteld, dan deze eigenlijk is. huidige job is eigenlijk service elektricien met PLC- kennis, maar uiteindelijk 70% mechanica en ocharme 5x de laptop opgedaan voor eens de computer aan te sluiten.​

@ Valyra Deze bedrijven zijn eigenlijk uitzendbureaus voor techniekers. Beetje de hulptechnieker zijn bij grotere bedrijven (de jobs die techniekers bij het bedrijf niet graag doen) . De interessante jobs worde meestal gedaan door eigen personeel.​

@Kas de Kalebas eigenlijk ik zoek iets vergelijkbaar zoals Volvo Gent, maar dan in regio Antwerpen.​

Iemand ook een idee of Atlas Copco en/of Pfizer interessante werkgevers zijn?

Terug
Bovenaan